Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2005, 18:13
heavyukkie
heavyukkie is offline
stelling in het zuiden is er meer radicalisering omdat ze door de politiek altijd vergeten zijn.....

ben je het met de stellling eens??
Oud 13-04-2005, 18:17
juno
juno is offline
Ik wist niet eens dat ze in het zuiden radicaler waren dan elders?

Leg het toch maar even wat beter uit. Wie radicaliseren en in welk opzicht?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:20
Verwijderd
Als je het over Nederland hebt, heeft dat niets met het zuiden te maken. Op het platteland is men vaak vatbaarder, zie bijv. het geval van Lonsdale-jongeren in Venray. Schijnt te komen doordat in zulke dorpjes gewoon heel weinig vertier is voor de jeugd.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:27
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Wat dacht je van: "omdat ze in het zuiden achterlijker zijn"?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:32
THC1
THC1 is offline
nee, in de randstad durven nederlanders er niet voor uit te komen, bang om in mekaar getrapt te worden, en op het platteland durven ze dat wel. Hoeveel lonsdalers zie je in utrecht? of rotterdam?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:36
Verwijderd
Citaat:
THC1 schreef op 13-04-2005 @ 19:32 :
nee, in de randstad durven nederlanders er niet voor uit te komen, bang om in mekaar getrapt te worden, en op het platteland durven ze dat wel. Hoeveel lonsdalers zie je in utrecht? of rotterdam?
Nou, genoeg.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:38
THC1
THC1 is offline
nou ik zie er bijna geen een. Hier (utrecht) dragen jongeren van NL afkomst meer KarlKani en andere Urban wear.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:39
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
THC1 schreef op 13-04-2005 @ 19:32 :
Oud 13-04-2005, 18:40
Verwijderd
Het is wel een feit dat er voor jongeren minder carrièrekansen zijn in de provincie dan in de randstad. Daarom zijn het toch wat vaker de lager geschoolde jongeren die blijven hangen in de provincie. Daar zie je dus ook meer Lonsdalefiguren, omdat die nu eenmaal bijna zonder uitzondering gevonden worden onder vmbo-jeugd.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:41
Verwijderd
Wie radicaliseert en welke gegevens ondersteunen dat?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 13-04-2005 @ 19:36 :
Nou, genoeg.
Inderdaad het stikt er van
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:43
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 13-04-2005 @ 19:27 :
Wat dacht je van: "omdat ze in het zuiden achterlijker zijn"?
Laten we dit soort opmerkingen er maar buiten laten, het draagt niet echt bij aan de discussie, denk je wel?
Oud 13-04-2005, 18:45
juno
juno is offline
Ik heb er hier nog nooit eentje gezien, maar misschien herken ik Lonsdale kleding niet als zodanig. Of ik let er niet op, dat kan ook.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:46
THC1
THC1 is offline
Citaat:
makelville schreef op 13-04-2005 @ 19:41 :
Inderdaad het stikt er van
In de grote steden niet, hoor.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:48
Verwijderd
Citaat:
THC1 schreef op 13-04-2005 @ 19:46 :
Ik ben kind aan huis in roffa, en geloof me het stikt ervan.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:49
Verwijderd
Citaat:
THC1 schreef op 13-04-2005 @ 19:46 :
Ik kom wekelijks in Rotterdam, en geloof me, er zijn er genoeg.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:50
THC1
THC1 is offline
Is het alleen in Utrecht nog niet doorgedrongen dan ?
kom dagelijks in utrecht, hoog catharijne etc, maar ik heb er nog NOOIT iemand met lonsdale zien lopen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:50
Verwijderd
Nee, weet je ook hoe provinciaal Utrecht is.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:52
juno
juno is offline
Ja, is Lonsdale nou een urbaan of ruraal verschijnsel?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:54
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-04-2005 @ 19:40 :
Het is wel een feit dat er voor jongeren minder carrièrekansen zijn in de provincie dan in de randstad. Daarom zijn het toch wat vaker de lager geschoolde jongeren die blijven hangen in de provincie. Daar zie je dus ook meer Lonsdalefiguren, omdat die nu eenmaal bijna zonder uitzondering gevonden worden onder vmbo-jeugd.
Hoezo? Op hogere opleidingen zitten meer mensen in een sociaal isolement. Of hebben te hoge verwachtingen waardoor ze tegen de maatschappij kunnen keren. Om het nog maar niet over zogenaamde nerds te hebben die er gewoon bij willen horen. Lijkt mij eerder het omgekeerde verhaal.
Oud 13-04-2005, 18:54
Verwijderd
Ruraal. Het zijn voornamelijk boeren die het dragen. Je hoort Lonsdale-problemen altijd alleen maar uit Braboland of Friesland.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:55
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
makelville schreef op 13-04-2005 @ 19:48 :
Ik ben kind aan huis in roffa, en geloof me het stikt ervan.
Ik woon er en ik ken ze nauwelijks.
Oud 13-04-2005, 18:56
juno
juno is offline
Roffa?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:57
THC1
THC1 is offline
en er is in het zuiden meer radicalisering onder autochtonen. In de randstad zijn het allochtonen die eerder radicaliseren.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 13-04-2005 @ 19:55 :
Ik woon er en ik ken ze nauwelijks.
Kom je wel eens in het centrum?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2005, 18:58
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
makelville schreef op 13-04-2005 @ 19:58 :
Ik heb er 7 jaar lang op school gezeten.
Oud 13-04-2005, 18:59
THC1
THC1 is offline
Citaat:
makelville schreef op 13-04-2005 @ 19:58 :
Die 3 jongeren die daar lopen kun je niet vergelijken met de complete jeugdbendes die in het zuiden gevormd worden.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 13-04-2005 @ 19:54 :
Hoezo? Op hogere opleidingen zitten meer mensen in een sociaal isolement. Of hebben te hoge verwachtingen waardoor ze tegen de maatschappij kunnen keren. Om het nog maar niet over zogenaamde nerds te hebben die er gewoon bij willen horen. Lijkt mij eerder het omgekeerde verhaal.
Nee, racisten zijn doorgaans erg dom, en erg domme mensen vind je voornamelijk op het vmbo.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 13-04-2005 @ 19:58 :
Ik heb er 7 jaar lang op school gezeten.
Zat je op een kostschool ofzo?!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 19:00
Verwijderd
Citaat:
THC1 schreef op 13-04-2005 @ 19:59 :
Die 3 jongeren die daar lopen kun je niet vergelijken met de complete jeugdbendes die in het zuiden gevormd worden.
Bron?
Met citaat reageren
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-04-2005 @ 19:59 :
Nee, racisten zijn doorgaans erg dom, en erg domme mensen vind je voornamelijk op het vmbo.
School en intelligentie hebben doorgaans niks met elkaar te maken.
heavyukkie
heavyukkie is offline
uden de aanslagen op de bedir school, is veroorzaakt zeggen ze door radicale jongeren. dus die ipc rechts zijn. Dat ging over en weer en is op een school begonnen, de moslims tegen de "nederlander"en weer terug. toen theo van goch is vermoord is het toen tot uiting gekomen, maar hier speelde het al langer.
Dus met het gevolg dat ze eerst bij een moskee een ruit in hebben gegooit en erna de bedir school in de fik hebben gestoken. de tweede keer was ook weer een uitting tegen het geloof. een dorp verder op (ravenstein) zou ook al een radicale groepering zijn en in venray de lonsdale....nou bedoel ik met de stelling of dat komt dat de politiek altijd heeft gedacht dat het zuiden van het land er wel komt, of net zo als hier meerdere schrijven door dat ze hier in de dorp zich vrijer voelen in het uiten ervan......???
Oud 13-04-2005, 19:01
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
makelville schreef op 13-04-2005 @ 19:59 :
Zat je op een kostschool ofzo?!
Nee?
Oud 13-04-2005, 19:01
THC1
THC1 is offline
Citaat:
makelville schreef op 13-04-2005 @ 20:00 :
Bron?
volg jij het nieuws??
en daarbij kom ik weleens in Venlo, nou dat is wel ff wat anders dan de randstad.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 13-04-2005 @ 20:00 :
Uhm, jawel. Het getuigt wel van extreme politieke correctheid om dat te ontkennen. Gemiddeld gesproken zijn vmbo'ers dommer dan havisten of vwo'ers.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 19:04
THC1
THC1 is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 13-04-2005 @ 20:00 :
uden de aanslagen op de bedir school, is veroorzaakt zeggen ze door radicale jongeren. dus die ipc rechts zijn. Dat ging over en weer en is op een school begonnen, de moslims tegen de "nederlander"en weer terug. toen theo van goch is vermoord is het toen tot uiting gekomen, maar hier speelde het al langer.
Dus met het gevolg dat ze eerst bij een moskee een ruit in hebben gegooit en erna de bedir school in de fik hebben gestoken. de tweede keer was ook weer een uitting tegen het geloof. een dorp verder op (ravenstein) zou ook al een radicale groepering zijn en in venray de lonsdale....nou bedoel ik met de stelling of dat komt dat de politiek altijd heeft gedacht dat het zuiden van het land er wel komt, of net zo als hier meerdere schrijven door dat ze hier in de dorp zich vrijer voelen in het uiten ervan......???
ik denk het wel, als ik persoonlijk het verschil zie tussen utrecht en venlo, denk ik dat ze in de dorpen er meer voor uit komen, met alle gevolgen van dien. Dat zie ik in de randstad echt niet zo snel gebeuren hoor.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 19:04
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-04-2005 @ 20:02 :
Uhm, jawel. Het getuigt wel van extreme politieke correctheid om dat te ontkennen. Gemiddeld gesproken zijn vmbo'ers dommer dan havisten of vwo'ers.
Lijkt me niet logisch aangezien school ontzettend veel randzaken kent. Het is dan ook nog nooit bewezen. Maar dit is een heel ander soort discussie.
Oud 13-04-2005, 19:08
Love & Peace
Love & Peace is offline
Misschien is er een lijn te trekken tussen "relmarokkanen" ( waartoe ook turken behoren) en "lonsdalejongeren".

geen toekomstperspectieven;
Zijn zelf ook arm;
veelal verwaarloosd door ouders;
...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 19:16
Jamie Oliver
Jamie Oliver is offline
Die stelling gaat echt niet op, dat er in het zuiden MISSCHIEN meer radicalisering is, dat kan misschien wel zo zijn, (hoewel ik het wel erg kort door de bocht vind, om te zeggen dat ze daar meer geradicaliseerd zijn vanwege 2 incidenten; Uden en Venray) maar echt niet omdat ze door de politiek vergeten zijn. De meeste gasten die in het zuiden zo 'geradicaliseerd' zijn weten niet eens wat politiek is..
Oud 13-04-2005, 19:23
JH
JH is offline
Ik vindt dit nogal een leuke stelling.
Ik altijd maar denken dat juist in de randstad de meeste extremisten en fanatici zitten.
Maak om te beginnen eens een onderverdeling wat er eigenlijk wordt bedoeld. Want volgens mij wordt er op gedoeld dat in de rurale gaten er meer radicalisering is dan in de steden. Daar komt nog bij dat nu het "zuiden" wordt genoemd maar niet de provincies die in het oosten of noorden liggen. Dat valt dus allemaal onder het centrum en daar heb je geen radicale dorpjes?
Overigens hoezo spreken we in Nederland, klein kikkerlandje dat we zijn, van "het zuiden"?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 19:28
Verwijderd
Ik kom zelf ook heel regelmatig en Rotterdam en het enige dat me in het centrum opvalt zijn de negers met de wijde Karl Kani-broeken en de Marokkanen met de dure Armani-shirtjes. Ik heb er zolang als ik er kom nog nooit een Lonsdaler gezien.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 19:28
Levitating Nun
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 13-04-2005 @ 19:43 :
Laten we dit soort opmerkingen er maar buiten laten, het draagt niet echt bij aan de discussie, denk je wel?
Ah, geef maar toe! Je bent het er wel mee eens
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 19:31
Levitating Nun
Citaat:
hihihi
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 19:56
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-04-2005 @ 20:28 :
Ik kom zelf ook heel regelmatig en Rotterdam en het enige dat me in het centrum opvalt zijn de negers met de wijde Karl Kani-broeken en de Marokkanen met de dure Armani-shirtjes. Ik heb er zolang als ik er kom nog nooit een Lonsdaler gezien.
x2
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 20:12
Raven
Raven is offline
laten we radicalisering en ridiculisering niet door elkaar gaan gooien
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Zelf toevallig vmbo gedaan?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 20:48
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Citaat:
THC1 schreef op 13-04-2005 @ 20:04 :
ik denk het wel, als ik persoonlijk het verschil zie tussen utrecht en venlo, denk ik dat ze in de dorpen er meer voor uit komen, met alle gevolgen van dien. Dat zie ik in de randstad echt niet zo snel gebeuren hoor.
Is Venlo tegenwoordig ook al een dorp dan?

ontopic: Het zuiden wordt inderdaad minder in de gaten gehouden door landelijke politiek/media, maar ik denk niet dat dit iets te maken heeft met de groeperingen in Uden en Venray (en praat alsjeblieft niet van incidenten, omdat het nu toevallig een keer in het landelijke nieuws komt: de rellen in Venray zijn al jaren bezig). Wat de reden wel is? Geen idee. Ik woon in Venray en er gebeurt normaal niet zo veel. In ieder geval niets dat mij aanleiding zou geven om extreem xenofobisch te worden. Maar goed, ik ken ook niet zo veel vmbo'ers (want ja, daar komen de lonsdalers, en ook die vechtende turken/marrokanen, bijna allemaal vandaan).
Oud 13-04-2005, 20:53
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik woon toch echt in Helmond, volgens velen toch de crimineelste stad van Noord-Brabant, maar radicalisering? Nee, hoor, niks aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-04-2005 @ 21:53 :
Ik woon toch echt in Helmond, volgens velen toch de crimineelste stad van Noord-Brabant, maar radicalisering? Nee, hoor, niks aan de hand.
Nee, het wás al erg.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 21:01
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-04-2005 @ 21:54 :
Nee, het wás al erg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten