Oud 24-09-2002, 20:06
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Mij raakt het het meest wanneer er weer eens een meisje is vermoord (en dat gaat vaak samen met verkrachtingen).

Dood 14-jarig meisje onderzocht
WILDERVANK - Het recherchebijstandsteam van de politie Groningen is maandagmiddag begonnen aan een onderzoek naar de dood van een 14-jarige meisje uit Wildervank. Het slachtoffer werd maandag aan het begin van de middag dood in haar woning gevonden door een familielid. Deze waarschuwde direct de politie.
De politie vermoedt dat het meisje door geweld om het leven is gekomen. Volgens een politiewoordvoerder is de technische recherche begonnen aan een uitgebreid sporenonderzoek. Tevens wordt door het team een buurtonderzoek gehouden. Dinsdag wordt het stoffelijk overschot voor onderzoek naar het Nederlands Forensisch Instituut in Rijswijk gebracht.

http://nu.nl/document?n=62712
Zoiets dus...

WAT bezielt iemand om een meisje van 14 te vermoorden?
Dat soort berichten raken mij het meest...
Terwijl bvb. de aanslagen van 9/11 mij niet zoveel deden, dat was iets heel afstandelijks, een ver-van-mijn-bed show. Dit is toch anders: dit is een moord, waarschijnlijk ook verkrachting, van een 14-jarig meisje.
En mijn voorouders kwamen uit Wildervank.

's Nachts denk ik wel eens aan zulke dingen, waarom zouden mensen dat doen? Wat kan er gebeurt zijn?
Waarschijnlijk was het een getikte pedofiel, die een onschuldig meisje van 14 eerst vastgebonden, toen verkracht en daarna vermoord heeft. Zulke zaken raken mij wel!

En hoe zit dat voor jou?
Heeft het ook een psychologisch effect? Beïnvloed het jouw denken?

Laatst gewijzigd op 24-09-2002 om 20:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2002, 20:07
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ook zaken die dicht bij huis zijn gebeurd.

Zoals:
http://nu.nl/document?n=62722
"Oude moordzaak in Warnsveld levert twintig tips op"

Warnsveld, 300m hier vandaan, en dat tankstation is op 3km ofzo.

Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 20:36
Balance
Balance is offline
Mij raakt iets als het óf dichtbij is óf er heel veel aandacht aan wordt besteed op tv.
Zo deed mij de gebeurtenissen van 11/9 juist wél heel veel, doordat ik echt uren alleen maar heb zitten kijken en hopen voor mensen die het overleefd hadden.
En nou ja, wanneer iets dichtbij is is het natuurlijk logisch dat het je raakt.

Een zaak als die jij noemt vind ik echt héél erg, maar toch moet ik eerlijk zeggen dat het weer heel snel langs me heen gaat. Er wordt maar één dag aandacht aan besteed en op dat moment kan ik het me echt niet voorstellen, maar de volgende dag is er weer nieuw nieuws. Ik kan ook niet begrijpen hoe iemand zo gestoord wordt dat ie iets dergelijks doet, maar ik wíl er eigenlijk niet eens over nadenken, want volgens mij is daar geen antwoord op.
Oud 24-09-2002, 20:54
autodropje
autodropje is offline
denk dat dit beter op Psychologie past

A&N --> Psychologie
Oud 24-09-2002, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Waarschijnlijk was het een getikte pedofiel, die een onschuldig meisje van 14 eerst vastgebonden, toen verkracht en daarna vermoord heeft. Zulke zaken raken mij wel!
'tis maar goed dat jij geen rechten bent gaan studeren. Want met dat soort vooringenomenheid bereik je niet veel, behalve dat mensen je niet of althans minder serieus nemen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 21:25
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef:
Mij raakt iets als het óf dichtbij is óf er heel veel aandacht aan wordt besteed op tv.
Neuh, in beide gevallen neen.

Mij raakt iets als het van invloed op mijn leven is.

11 september was een jammere gebeurtenis, maar ik lig er niet wakker van. Anders zou het zijn als ze morgen de volgende WO beginnen en ik me zorgen moet gaan maken dat er overal aanslagen worden gepleegd. Op dat moment beïnvloedt het mijn leven.

Als een meisje van 14 wordt verkracht, herinnert dat mij alleen aan het feit dat er een hoop gekken daarbuiten rondlopen. Daarnaast misschien nog de gedachte dat het nogal dom is om zo'n persoon ooit weer vrij te laten (wat helaas vaak genoeg gebeurt). Anders zou het zijn als het om mijn eigen zusje gaat. Dan raakt het mij persoonlijk en komt een kant van mij naar boven die je echt niet kennen wilt

Na ja, het is ook niet meer dan gezond. Het is niet mijn taak me druk te maken om de hele wereld. Mijn eigen leven is moeilijk genoeg. Als ik anderen kan helpen, doe ik dat wel, maar alleen als ik vind dat dit nodig is of mij verveel
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 21:32
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
'tis maar goed dat jij geen rechten bent gaan studeren. Want met dat soort vooringenomenheid bereik je niet veel, behalve dat mensen je niet of althans minder serieus nemen.
Inderdaad

De kans dat het om een 'getikte pedofiel' gaat, lijkt me zelfs uiterst gering. Aangezien het aardig wat lef kost om zoiets te doen in haar eigen huis. Kinderlokkers zoeken juist een afgelegen / afgezonderde plek op.

Daarnaast moet je jezelf de volgende vragen stellen: Ze werd gevonden door een familielid. Om welke tijd? Hoelang was zij alleen in de woning? Is het in die tijd haalbaar om als vreemde binnen te dringen en zo een daad uit te voeren, zonder op heterdaad betrapt te worden? Is dat niet te risicovol? Misschien was de dader wel een goede bekende van haar? Enzovoorts..

Geweld impliceert trouwens niet direct seksueel geweld.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 14:15
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
linda85 schreef:
Zo deed mij de gebeurtenissen van 11/9 juist wél heel veel, doordat ik echt uren alleen maar heb zitten kijken en hopen voor mensen die het overleefd hadden.
En nou ja, wanneer iets dichtbij is is het natuurlijk logisch dat het je raakt.

Een zaak als die jij noemt vind ik echt héél erg, maar toch moet ik eerlijk zeggen dat het weer heel snel langs me heen gaat. Er wordt maar één dag aandacht aan besteed en op dat moment kan ik het me echt niet voorstellen, maar de volgende dag is er weer nieuw nieuws. Ik kan ook niet begrijpen hoe iemand zo gestoord wordt dat ie iets dergelijks doet, maar ik wíl er eigenlijk niet eens over nadenken, want volgens mij is daar geen antwoord op.
Mja lijkt beetje op mij
Alleen heeft 11/9 me alleen in het begin geraakt (dus eerste 5 dagen ofzow), nu veel minder. Maar dingen die me te dicht bij komen bijv kunnen me heel erg raken. Bijv. een meisje van m'n school had een zelfmoordpoging gedaan. het ging me niet eens om dat meisje. maar meer om hoe erop gereageert werd. Echt de hele sfeer werd erdoor beinvloed. En omdat ik zelf ook soms aan zelfmoord denk was dat nogal raar. k hoop dat jullie de link snappen.
Verder raakt het me ook erg als het slecht gaat met iemand die ik graag mag. Ik vind het erger dat het met iemand in m'n omgeving slecht gaat dan dat ik me zelf kut voel.

Wat Fleet Admiral schreef over dat meisje kan me meestal weinig boeien. het ligt te ver weg. tenzij ik iemand ken die er veel mee te maken heeft ofzow

Waar ik me soms wel mee begin hou is dat het steeds slechter gaat zeg maar met Nederland. tis zins dat ik me ermee bezig hou alleen maar beter geworden met nederland. en ik vind het dan ook moeilijk dat het nu slechter gaat worden. Mja misschien raar, maar dat vind ik echt zwaar, en (correct me if i'm wrong) volgens mij stond ook in de troonrede ergens dat het slechter gaat met nederland. das toch wel heel raar als de koningin dat zo zegt. naja ik weet niet dat kan ik me dus erg aantrekken.

Meestal moet het dus met mij te maken hebben wil ik er echt geraakt door worden (behalve dan 11/9)
Oud 25-09-2002, 21:44
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
http://nu.nl/document?n=62777

Meisje (14) vermoord in badkuip

Uitgegeven: 25-9-2002 8:27
Laatst gewijzigd: 25-9-2002 12:10

AMSTERDAM - De 14-jarige Varscha Mohalsing is maandag dood aangetroffen in het Groningse Wildervank, zo schrijft de Telegraaf. Het Surinaamse meisje werd door haar zusje levensloos in de badkuip gevonden.

Uit sectie op het lichaam is gebleken dat het meisje door een misdrijf om het leven is gekomen. De politie heeft een rechercheteam van twintig mensen op de zaak gezet.

Op het moment dat Varscha door haar zusje werd gevonden, was haar moeder op Schiphol om haar vader op te halen.

...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 22:49
TechXP
TechXP is offline
Mij raakt al het leed en haat die in deze wereld zijn. Oorlogen, ziektes door tedoen van mensen, moord, e.d.

11 september raakte mij op een andere manier. De ene van 'o wat erg!!' en aan de andere kant weer van 'waarom haten mensen elkaar nou zo!'. Dat komt door die stomme geloven, etc.

Dierenleed op tv raakt mij ook erg. Of iemand met problemen. Zelfs sommige gevoelige liedjes raken mijn gevoelige snaar, bijvoorbeeld liedjes van Within temptation.

mij raakt dus vanalles en nog wat!
Oud 25-09-2002, 23:20
Marcade
Marcade is offline
WS. raakt het fleet admiral het meest, omdat die zoiets heeft van "Goh, ik had haar misschien kunnen redden, en dan konden we trouwen en vrijen en samen gelukkig zijn. Maar nu is ze dood. Het meisje dat misschien wel het meisje van mijn dromen was. Hoe zou ze eruit gezien hebben?"

Nieuws raakt mij niet zo. Hoewel ik wel een beetje hyper werd, op 11 september en toen Pim vermoord was. (hyper als in, ik wil meer weten, meer meer. refresh, refresh, REFRESHHHH!!!)

Wat me wel geraakt heeft, is het zien van mijn nicht op de intensive care met allemaal draden en buizen verbonden aan haar, en zij in coma.

Nachtenlang over nagedacht en gepiekerd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten