![]() |
|||
![]() |
Als vervolg op mijn vorige topic (waar ik trouwens goed geholpen ben) wil ik hier door gaan omdat ik mij nog steeds niet lekker voel in de relatie. Om even te vertellen wat er in de tussen tijd is gebeurd even iets in het kort:
Citaat:
Citaat:
Thnkx iig
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ondertussen is nog steeds niet duidelijk wat zijn vriendin (Tamara kennelijk) precies wil. Wil ze een keer experimenteren, of wil ze een relatie met die andere meid. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ff voor de duidelijkheid. Zijn vriendin (marijke) heeft met een ander meisje gezoend en nu weet ze niet of ze nog met paul verder wil of liever met dat meisje. Ze wil hen eigenlijk allebei niet kwijt volgens mij. Als ik het goed begrijpen heb. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Dus toch Buzzin', ze is verliefd op een ander. Jongen of meisje, dat maakt voor bisexuelen niet uit. ( en ik versta onder bi iemand die VERLIEFD kan worden op beide geslachten, er niet alleen sex me wil hebben. Iemand die dat wil, is gewoon een sexuele veelvraat))
Nou heb je dus een probleem. Je wilde haar eens laten zoenen met een meisje, omdat je haar dit deel van haarzelf niet wilde afpakken, maar het is dus toch gebeurd: ze werden verliefd, die twee. Dat is een heel andere situatie dan die Chimera beschrijft, van samen iemand anders delen. Die derde persoon is er dan net zo goed voor hem als voor haar. Er is geen sprake van een keuze. Maar da's makkelijk, zijn vriendin word niet verliefd op andere meisjes, dus haar liefde zal altijd alleen voor hem zijn, en ook een relatie heeft ze alleen met hem. Ik denk niet dat jullie zitten te wachten op een dergelijke menage a trois. Zij is er voor haar, en jij valt er buiten. Je vriendin twijfelt tussen een relatie met jou en een met haar. Een van de twee gaat aan het kortste eind trekken. Ik weet niet wat je moet doen. Wil je haar tot een keuze dwingen? Dan raak je haar misschien kwijt. Wil je haar haar gang laten gaan met dat andere meisje, dan zul je haar moeten delen. En ik weet niet of dat kan, als het op zaken van het hart aankomt. Misschien als alle partijen het van elkaar weten en accepteren, maar dan nog...hoe lang blijft dat goed gaan? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik ga nu trouwens echt ff douche
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
eigenlijk vind ik niet eens dat zij nog mag kiezen, ze is gewoon vreemdgegaan. punt. en ik zou niet bij iemand willen blijven (mijn relatie in de handen leggen van) die vreemdgegaan is. het lijkt me na haar overspel niet meer haar keus.
of jij moet er geen moeite mee hebben dat zij vreemdgegaan is. |
![]() |
|
![]() |
ik vind niet dat ze is vreemdgegaan... als ze dat wel was had ik de 'pijn'ook anders gevoeld. Nu voel ik het meer alsof ik haar zou moeten delen.
Ik hoop gewoon dat ze goed te tijd neemt om na te denken... en tot een goede keuze komt
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar okay, suit yourself. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
om mij maar even uit te drukken op jou manier
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik kan me gewoon niet voorstellen dat zoiets je niet pijn doet. en dat je vriendin eigenlijk verliefd is op iemand anders EN op jou, alsof als ze kiest voor een van de twee de gevoelens voor 'de afvaller' opeens weg zijn. beetje naief. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
edit : en wat ik bedoelde te zeggen is dat hij haar laat kiezen, nadat zij (vind ik) is vreemdgegaan, terwijl zijn vriendinnetje gevoelens heeft voor 2 mensen. is dat bij jouw vriendin ook zo? Laatst gewijzigd op 24-10-2003 om 13:25. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
succes ermee! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zij heeft met hem overlegd, daarna heeft ze met dat meisje gezoend. Het is volgens mij per definitie geen vreemdgaan als je toestemming vraagt en krijgt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De situatie is hier alleen anders, zijn vriendin is verliefd op een ander, of dat een jongen of een meisje is maakt volgens mij dan niet veel uit. |
![]() |
|
Ik snap jouw mening helemaal hoor. Jij weet dat ze naast jou nog iets zoekt wat jij d'r gewoon niet kan geven, omdat je een jongen bent.
Toch kan je het ook zo bekijken: ze valt dus op zowel jongens als meisjes. In zeker zin kan ze dus op elke persoon verliefd worden. Ze heeft een persoon gevonden (jou), maar gaat vreemd met een tweede persoon. Ze kan niet kiezen tussen beiden en probeert daarom dus bij allebei te blijven. Maar stel nou dat ze een jongen vond die haar ook een heel goed gevoel gaf. Ze wil jou niet kwijt maar mist toch ook iets wat ze alleen bij die ene jongen kan vinden. Zou het in dat geval hetzelfde zijn? Ik persoonlijk vind dat het vreemd gaan is: zowel bij jongens als meisjes. Maar vind jij van niet, geef dan duidelijk aan hoe ver ze met meisjes mag gaan. Zoenen mag, maar verder niet? Geef dat dan aan. En altijd eerlijk vertellen? Stel jullie eigen regels op, wanneer jij dit niet als vreemdgaan ziet. Laat in ieder geval de grens duidelijk zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik vind niet dat dat dan meteen fout is. Je zou ook kunnen zeggen dat het egoïstisch is om van twee walletjes te willen eten en anderen pijn te doen. 't is maar net hoe je het bekijkt. Persoonlijk vind ik dat laatste egoïstischer. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb gisteravond eens goed nagedacht. En moet zeggen dat ik het nu helemaal met Chimera eens ben. Aangezien de pijn bij mij vooral op jaloezie draaide. Dat heb en ben ik aan de kant aan het zetten en voel mij nu dat ik steeds minder jaloers ben ook steeds beter. Ik ben er voor mijn vriendin, hou van haar en toch hebben we ieder ons eigen ding.
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Niet verwijtend bedoeld of wat dan ook, vraag het me gewoon af.) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo wel goed voor Chimera? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik hoop dat jij ook begrijpt dat het niet zo negatief was als je het nu maakt, voor mij heeft het woord vreemdgaan de betekenis van een liefdesverhouding met meer dan één persoon. En ik hoop dat je me niet verbied om dat te vinden. Waarmee ik niet bedoel dat je elkaar daar niet vrij in mag laten als je het daar met je partner(s) (of hoe je ze wilt noemen) over eens bent. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
zit ik in de frienzone of niet. of wat wilt zij mij duidelijk maken? THNX :) tony1357 | 5 | 26-01-2014 19:14 | |
Liefde & Relatie |
Een relatie van anderhalf jaar plotseling voorbij Ratrom | 2 | 15-01-2013 16:06 | |
Liefde & Relatie |
Twijfels in lange relatie kita | 29 | 13-10-2009 14:56 | |
Liefde & Relatie |
Jeetje waar moet ik beginnen.. coecie | 18 | 24-06-2009 16:55 | |
Liefde & Relatie |
Weer een relatie met haar? Onzeker en een geschiedenis Tadaada | 8 | 02-05-2005 15:43 | |
Liefde & Relatie |
gevoelens in de knoei.... Mark | 13 | 05-02-2004 17:17 |