![]() |
||
![]() |
http://www.seal.navy.mil/workout.htm
Voorbereidingsprogramma voor de US Navy Seals, de zwaarst getrainde militaire eenheid ter wereld. Aan het eind van de voorbereidende training kun je 10 km hardlopen per dag, 48 km per week, en o.a. 75 minuten continu zwemmen. Hier alvast wat belangrijke stukjes: Citaat:
Zie ook dit over de voeding die je moet nemen bij een trainingsprogramma: http://www.seal.navy.mil/nutrition.htm |
![]() |
||
Citaat:
Hmm eigenlijjk vind ik dit niet echt een schema voor iemand die begint met zijn conditie op te bouwen . . . maar goed . . . als ze het over miles per week hebben . . . dus in het begin zo'n 3,3 per dag snap ik niet waarom je de derde week rust moet houden . . . vanwege kans op over belasting en niet vanwege bodbreuken hooguit (ik weet niet maar die Amerikanen zijn soms echt achterlijk). Maar het progamma is wel redelijk voor iemand die al wat loop ervaring heeft. En ik weet niet maar als ze dit de basis conditie noemen vind ik hem niet zwaar voor het "keur" korps van de wereld . . . het enige beetje zware maar dat wend zo zijn de grond oefeningen . . . maar dat zal wel aan mij liggen
||
Citaat:
En dan komt de vraag waar wordt de nadruk opgelegt . . . (heb je op Discovery hun opleiding gezien . . . hell weak enzo) daar uit komt dat het vooral de witte ook wel FT spiervezels gebruikt worden . . . in normaal Nederlands spieren die je nodig hebt voor explosifiteit en minder het de rode spiervezels voor het uithoudingsvermogen. Wat ik persoonlijk denk en wat er ook gezegd wordt . . . lichamelijk is het goed te doen het binnen komen van de Sealth selectie alleen psychisch is het loodzwaar . . . en sporten is oor zo'n 40% lichamelijk en 60% psychisch. Maar wat ik hier dus eigenlijk mee wil zeggen dat progamma van die Navy Sealths is NIET geschikt voor een conditie training . . . hooguit 1 onderdeel er uit, hardlopen en dan is het ook nog niet geschikt voor de beginnende loper Zo ik heb gesproken ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Houdt dit topic hoog zodat Onzin niet vergeet te hardlopen - en andere sporten Verwijderd | 500 | 29-12-2015 11:38 | |
Onzin |
Houdt dit topic hoog zodat Onzin - ook in de herfst - niet vergeet hard te lopen! Verwijderd | 500 | 23-05-2015 14:36 | |
Lichaam & Gezondheid |
Hardlooptopic #10 mueslireep | 500 | 15-11-2012 09:37 | |
Vrije tijd |
Conditie opbouwen 13 jarige Element | 25 | 26-05-2011 15:23 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het opbouwen van conditie Jones | 12 | 09-07-2006 19:19 | |
Vrije tijd |
conditie trainen knijtert! | 9 | 14-07-2004 20:22 |