Oud 10-10-2002, 14:21
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Elvira schreef:

Maar iig als dit dus echt is gebeurd, vind ik het erg terecht.
Vind ik niet. We hebben een rechtsysteem dat erop toeziet dat criminelen gestraft worden. Anders kunnen we net zo goed lynchpartijen gaan toestaan.
Oud 10-10-2002, 14:22
twiety
twiety is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Vind ik niet. We hebben een rechtsysteem dat erop toeziet dat criminelen gestraft worden. Anders kunnen we net zo goed lynchpartijen gaan toestaan.
Graag
Zo zorg je ook met je systeem ook dat criminelen gestraft worden. Toch?
Oud 10-10-2002, 14:29
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
twiety schreef:
Graag
Zo zorg je ook met je systeem ook dat criminelen gestraft worden. Toch?
en de niet criminelen ook

Oud 10-10-2002, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Elvira schreef:
En hij heeft het zelf gewoon uitgelokt, en dan ga je niet weglopen en doen alsof er nix is. Ik vind dan dat je actie moet ondernemen, laten zien dat je er niet van gedient bent.
Dat zou dus juist wel moeten. Als ik zeg 'vermoord mij dan' en jij vermoordt me, dan ben jij net zo goed strafbaar, ook al vroeg ik er om, of lokte ik het uit, of whatever. Zoals Rollo Tomasi al zegt: we hebben een rechtssysteem. We zijn geen stel barbaren wat eigenrichting toepast, al weet ik dat een hoop simpel plebs dat wel graag zou willen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 14:37
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik ben wel op lynchen enzo tegen, maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik het erg vind dat die gast dood is...
Oud 10-10-2002, 14:41
Joostje
Joostje is offline
ze hadden die kerel op zn minst extra aandacht/ bewaking moeten geven in de cel, net zo als bij alle 'gehypte' criminelen.
Oud 10-10-2002, 14:48
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Elvira schreef:
Dat is anders maar ok, als je het dan omdraait iemand loopt naar je toe slaat jou met zijn vuist lekker op je gezicht. Ga je dan ook omdraaien en wegrennen?? Mij lijkt het logisch dat je die gast dan ook ff lekker wilt terug slaan, en dat je dat ook doet. Of als een man van 40 je zoontje van bv 10 zomaar even mishandeld, je komt hem tegen op straat, dan KAN je toch gewoon niet de andere kant op kijken en hem voorbij lopen. Nee dan ga je hem terug pakken voor wat hij je zoontje heeft aangedaan. Ik weet dat het niet hoort, maar hij vroeg erom.
Iemand in een opwelling een knal verkopen (en dus niet niet finaal in elkaar slaan) lijkt me wel wat anders dan iemand met voorbedachte rade neersteken.
Oud 10-10-2002, 15:39
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Ik ben wel op lynchen enzo tegen, maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik het erg vind dat die gast dood is...
waar zie je dat staan?
Oud 10-10-2002, 18:04
Manus J. van Alles
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
waar zie je dat staan?
Nergens, eigenlijk Gewoon een soort mening...
Oud 11-10-2002, 17:14
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Kindermoordenaars, kinderverkrachters, incestplegers e.d. komen in de gevangenis altijd voor één zéér groot probleem te staan: hun medegevangenen.
Deze categoriëen gevangenen worden namelijk ABSOLUUT niet gerespecteerd door andere criminelen, ze worden juist gehaat.

Het komt dan ook regelmatig voor dat die figuren in de cel worden vermoord.

Sommige criminelen zijn zo slecht nog niet.

Met sommige afrekeningen in het criminele circuit ben ik het dus wel eens.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 17:41
TefnachT
TefnachT is offline
Ik vind het belachelijk dat dit nog kan in de hedendaagse gevangenis. De vader van Rowena heeft vreselijke dingen gedaan en was daar nog trots op ook. Dan kan ik begrijpen dat iemand hem een pak rammel geeft, maar een poging tot doodslag is wel even iets ernstiger. Je mag gewoon niet voor eigen rechter spelen! Hoewel ik moet toegeven dat ik er niet om zou rouwen of verbazen als zo iemand vermoord wordt.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 18:05
Miss Helena
Miss Helena is offline
Heb echt geen medelijden met die vent....
Oud 11-10-2002, 20:03
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Ik vind het belachelijk dat dit nog kan in de hedendaagse gevangenis. De vader van Rowena heeft vreselijke dingen gedaan en was daar nog trots op ook. Dan kan ik begrijpen dat iemand hem een pak rammel geeft, maar een poging tot doodslag is wel even iets ernstiger. Je mag gewoon niet voor eigen rechter spelen! Hoewel ik moet toegeven dat ik er niet om zou rouwen of verbazen als zo iemand vermoord wordt.
en voor de verandering ben ik het totaal met je eens
Oud 11-10-2002, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Met sommige afrekeningen in het criminele circuit ben ik het dus wel eens.
Toch zou je het daar niet mee eens moeten zijn. Als je namelijk eigenrichting goedkeurt, ondergraaf je het rechtssysteem.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 21:40
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Nergens, eigenlijk Gewoon een soort mening...
Ik bedoel eigenlijk, waar zie je staan dat hij dood is

hij leeft nl. nog
Oud 11-10-2002, 22:32
Shibby
Shibby is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Vind ik niet. We hebben een rechtsysteem dat erop toeziet dat criminelen gestraft worden.
Ja kost weer veel tijd, geld en moeite....is toch verspilling
Oud 12-10-2002, 09:30
Manus J. van Alles
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Ik bedoel eigenlijk, waar zie je staan dat hij dood is

hij leeft nl. nog
Ow

Leesfoutje, ik nam aan dat neergestoken hier betekende dat'ie dood was

Ik las overigens in de Sp!ts dat hij was neergestoken met een balpen...
Oud 12-10-2002, 12:11
Fledderpoep
Fledderpoep is offline
Citaat:
Ow

Leesfoutje, ik nam aan dat neergestoken hier betekende dat'ie dood was

Ik las overigens in de Sp!ts dat hij was neergestoken met een balpen...
meeste balpennen zijn van plastic ...

als het een geslepen balpen is,klopt het dus nog steeds ...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 12:46
Rickjansen84
Rickjansen84 is offline
hij had net iets harder moeten steken...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 13:37
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Dat we een rechtsysteem hebben, betekent nog niet dat het recht spreekt...

Persoonlijk ben ik van mening dat dat soort zwakker vlees zo snel mogelijk van de aarde moet verdwijnen...
Oud 12-10-2002, 17:56
Verwijderd
Sommige motherfuckers verdienen 't. Zo ook hij. Geen enkele medelijden mee.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:01
Manus J. van Alles
Citaat:
Fledderpoep schreef:
meeste balpennen zijn van plastic ...

als het een geslepen balpen is,klopt het dus nog steeds ...
Ik heb nooit beweerd dat balpennen niet van plastic zijn, dit is meer bedoeld ter verduidelijking...
Oud 12-10-2002, 20:55
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Elvira schreef:
En hoe is dat dan zo anders? Allebei de keren pak je degene toch terug. Neersteken is een beetje erger, maar ligt er ook aan hoe erg degene jou heeft aangepakt, of je familie, vrienden.
Nog afgezien van de mate van verwonding....de impulsieve knal komt voort uit instinct, terwijl het neersteken voortkomt uit rationeel (nou ja) denken. De mens wordt geacht z'n hersenen te gebruiken. De knal is het effect van een soort survival mechanisme, het beschermen van je nageslacht. Het neersteken is gewoon domme wraak zonder nut, hoogstens het verlichten van je woede.
Oud 16-10-2002, 09:47
oneMen
oneMen is offline
Ik zou gewoon elke morgen over zn hoofd pissen ofzow...
Oud 17-10-2002, 23:44
Ilsje
Ilsje is offline
Ksnap nie dat ze gevangenen bij elkaar laten. Ik bedoel, was er niet een aparte, lege, enge, koude kamer over ergens voor die man?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2002, 16:30
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
1) Dat we een rechtsysteem hebben, betekent nog niet dat het recht spreekt...

2) Persoonlijk ben ik van mening dat dat soort zwakker vlees zo snel mogelijk van de aarde moet verdwijnen...
1) Klopt.

2) Heil! (Heb je die zin niet gewoon uit Mein Kampf overgenomen?)
Sorry als dit als aanval overkomt, maar de manier waarop je het zegt doet me toch aan een bepaalde periode in de geschiedenis denken...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 18:14
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
*leest niet verder dan deze post (2de)*

als dat rechtsysteem eens goed werkt, ja voor moord ga je 2 jaar de cel in ofzo, das toch ook niet gezond, ik vind dat als dat rechtsysteem de straf niet uitvoerd, dan moetten de burgers het maar zelf doen
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 20:01
Roos
Roos is offline
Even tussendoor: is die stiefvader al veroordeeld eigenlijk? Is hij al schuldig bevonden of loopt het proces nog en is hij 'slechts' verdachte?
Oud 18-10-2002, 20:51
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
rosi schreef:
Even tussendoor: is die stiefvader al veroordeeld eigenlijk? Is hij al schuldig bevonden of loopt het proces nog en is hij 'slechts' verdachte?
Citaat:
AMSTERDAM - Mike J., stiefvader en verdachte van de gruwelijke moord op Rowena Rikkers, is neergestoken door een gevangene
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 22:08
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

2) Heil! (Heb je die zin niet gewoon uit Mein Kampf overgenomen?)
Sorry als dit als aanval overkomt, maar de manier waarop je het zegt doet me toch aan een bepaalde periode in de geschiedenis denken...
Ik ben een behoorlijke sukkel..... Misschien dat je even kan toelichten wat je precies wil bereiken met deze reactie. Persoonlijk zie ik niet echt een verband tussen de selectie van mensgroeperingen op grond van rasverschillen en op selecteren op grond van de overschreiding van de normen.
Naar mijn weten is dat (selectie en scheiding van mensen op grond van de overschreiding van de wettelijk bepaalde normen) waar het rechtsysteem voor bedoeld is.

Ik kan me vergissen, maar dat mag je mij dan vertellen.
Oud 19-10-2002, 20:30
Verwijderd
slechte zaak.........
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 20:39
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
Ik ben een behoorlijke sukkel..... Misschien dat je even kan toelichten wat je precies wil bereiken met deze reactie. Persoonlijk zie ik niet echt een verband tussen de selectie van mensgroeperingen op grond van rasverschillen en op selecteren op grond van de overschreiding van de normen.
Naar mijn weten is dat (selectie en scheiding van mensen op grond van de overschreiding van de wettelijk bepaalde normen) waar het rechtsysteem voor bedoeld is.

Ik kan me vergissen, maar dat mag je mij dan vertellen.
Criminaliteit lijkt me niet echt genetisch, hetgeen "zwakker vlees" wel impliceert
Oud 19-10-2002, 23:37
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
SuperS schreef:

als dat rechtsysteem eens goed werkt, ja voor moord ga je 2 jaar de cel in ofzo, das toch ook niet gezond, ik vind dat als dat rechtsysteem de straf niet uitvoerd, dan moetten de burgers het maar zelf doen
Ten eerste zelden krijg je voor moord maar zelden 2 jaar cel, ten tweede, als je burgers laat straffen kun je net zo goed het hele rechtssysteem overboord gooien.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten