Oud 16-10-2002, 11:44
Rhinus
Rhinus is offline
Zouden jullie dan nu nogsteeds doen. Zo nee, op wie zou je dan (willen) stemmen?

Dit is een Topic die niet te vergelijken is met de andere, geen slot dus!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2002, 11:51
Boogie
Boogie is offline
Volgens de peilingen stemt nog maar een vierde ofzo op de LPF. Ach ja, al die mensen die de verkiezingen als 'condoleanceregister' zagen, zullen nu toch wel 2x nadenken hoop ik.
Oud 16-10-2002, 11:53
Verwijderd
Zal PF nog op de lijst staan?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 11:54
dystopia
dystopia is offline
De laatste peiling van maandag of dinsdag was 3/26 zetels.
Oud 16-10-2002, 12:23
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
De laatste peiling van maandag of dinsdag was 3/26 zetels.
Precies...

Zelf ben ik nooit van plan geweest op LPF te gaan stemmen (ik mag niet stemmen, maar als het mocht had ik het niet gedaan)... maar goed...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 12:42
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Zal PF nog op de lijst staan?
Het is de vraag of heel de LPF nog op de lijst staat en ik welke vorm. Want er op allerlei terreinen ruzie. Eberhard en De Jong zijn al uit de partij gestapt, wie volgen er nog? Heinsbroek met Wijnschenk en nog een aantal volgelingen?
Oud 16-10-2002, 12:46
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
gelukkig zijn er verstandige mensen die nu niet meer op de lpf zullen stemmen, nu de rest nog.
Oud 16-10-2002, 13:08
Verwijderd
ik stem op het dichtst bijzijnde, liefs rechtser, want ik zit echt niet op paars III te wachten.

maar het is nog een irrelevante vraag.

of ik weet het al, lijst 0
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 17:17
cin-D
cin-D is offline
Alleen al om het feit dat pim er niet meer is zou ik niet op LPF stemmen, nu al helemaal niet meer
Oud 16-10-2002, 17:22
diane
diane is offline
Ik zal LPF stemmen
De toestand in nederland moet veranderen
Oud 16-10-2002, 17:28
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
diane schreef:
Ik zal LPF stemmen
Alle andere partijen willen absoluut geen veranderen! Die zijn allemaal zo conservatief als de pest!

Wat moet er dan veranderen volgens jou?
Oud 16-10-2002, 17:29
Verwijderd
Citaat:
diane schreef:
Ik zal LPF stemmen
Beetje argumentjes ajb...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 17:34
Balance
Balance is offline
Citaat:
diane schreef:
Ik zal LPF stemmen
maar stem je dan puur op de lpf omdat er iets moet veranderen?
Want ja, de lpf stond wel ooit (toen pim fortuijn nog oh zo trots over z'n lpf sprak) voor veranderingen, maar tegenwoordig...

en bovendien: 'veranderen' is een groot woord. Ben je het zo eens dan met wát ze gaan veranderen en hoe het dan wordt als het veranderd is?

CDA, VVD, PVDA, GL enz. willen ook allemaal veranderingen. 't gaat er nou juist met verkiezingen om, dat je kiest achter welke veranderingen je staat en welke niet...
Oud 16-10-2002, 18:29
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
diane schreef:
Ik zal LPF stemmen

De LPF heeft veel woorden maar weinig daden.

En alle partijen willen veranderen, want anders hadden die andere partijen geen verkiezingsprogramma enzo..

Ennuh, fijn dat je veranderingen wil, maar aan een onstabiele regering heb je niet veel.
Oud 16-10-2002, 18:31
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Alle andere partijen willen absoluut geen veranderen! Die zijn allemaal zo conservatief als de pest!

Wat moet er dan veranderen volgens jou?

Waar baseer je dit op?

En trouwens, ga nu niet zeggen dat dat 8 jaar paars een puinhoop was ofzo, want we hadden volgens het buitenland de beste regering die een land zich kan wensen. En wat doen wij Nederlanders (tot grote verbijstering van de rest van de wereld!!), wij stemmen totaal iets anders dan we altijd gedaan hadden

Logica is ver te zoeken in het kiesgedrag van de gemiddelde Nederlander van tegenwoordig.
Oud 16-10-2002, 18:32
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
linda85 schreef:
maar stem je dan puur op de lpf omdat er iets moet veranderen?
Want ja, de lpf stond wel ooit (toen pim fortuijn nog oh zo trots over z'n lpf sprak) voor veranderingen, maar tegenwoordig...

en bovendien: 'veranderen' is een groot woord. Ben je het zo eens dan met wát ze gaan veranderen en hoe het dan wordt als het veranderd is?

CDA, VVD, PVDA, GL enz. willen ook allemaal veranderingen. 't gaat er nou juist met verkiezingen om, dat je kiest achter welke veranderingen je staat en welke niet...

Groot gelijk.

En zoals ik al eerder heb gezegd, ik denk dat je meer hebt aan een betrouwbaar en stabiel kabinet, dan een kabinet waarvan je weet dat er minstens 1 onstabiele partij inzit.
Oud 16-10-2002, 18:33
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
ik stem op het dichtst bijzijnde, liefs rechtser, want ik zit echt niet op paars III te wachten.

maar het is nog een irrelevante vraag.

of ik weet het al, lijst 0
Zo'n goeie regering als het paarse kabinet heeft ons land anders lang niet meer gekend.

Maarjah, dat zien de meeste Nederlanders blijkbaar (als enige) niet.
Oud 16-10-2002, 18:35
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Het is de vraag of heel de LPF nog op de lijst staat en ik welke vorm. Want er op allerlei terreinen ruzie. Eberhard en De Jong zijn al uit de partij gestapt, wie volgen er nog? Heinsbroek met Wijnschenk en nog een aantal volgelingen?
Jah en nu gaan er allerlei kleine partijen ontstaan, ennuh, wie zegt dat die zo stabiel en betrouwbaar zijn?
Oud 16-10-2002, 19:14
NN
NN is offline
Citaat:
diane schreef:
Ik zal LPF stemmen
Meisje toch, wat moet er volgens jou veranderen? Wil jij soms een stuurloze staat met alleen maar ruziënde ministers, staatssecretarissen, parlementariërs e.d.? Jij word op 4-1-2003 18 en mag vanaf dan stemmen, dus ik hoop dat we in december nog verkiezingen hebben. Ik heb respect voor iedereen zijn politieke voorkeuren, maar mensen die extreem stemmen zonder dat te onderbouwen vind ik stuitend.

Als antwoord op de vraag van darkshooter: Nee, PF zal niet meer op een LPF-lijst komen omdat hij dood was voor het vaststellen van de nieuwe stemlijsten. Dat mag dus niet.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 19:16
Freshmaker
Freshmaker is offline
Ik sta nog wel achter de standpunten van de LPF maar niet achter de mensen die Pim Fortuyn proberen te vervangen. Ik zou nu eerder op de VVD stemmen, of wellicht nergens op (als ik zou kunnen stemmen, that is).
Oud 16-10-2002, 19:19
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Freshmaker schreef:
Ik sta nog wel achter de standpunten van de LPF maar niet achter de mensen die Pim Fortuyn proberen te vervangen. Ik zou nu eerder op de VVD stemmen, of wellicht nergens op (als ik zou kunnen stemmen, that is).
Kijk voor een mening als deze heb ik respect, kwou dat er meer mensen waren die dit inzagen.

Oud 16-10-2002, 19:23
autodropje
autodropje is offline
Voorlopig kijken we even hoe dit topic uitpakt.

Laatst gewijzigd op 16-10-2002 om 22:30.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 23:11
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Ik wil niet veel zeggen maar die linkse partijen in de oppositie rukken zwaar ze lopen gewoon onzin te vragen alleeen op dingen ingaan die niet belangrijk zijn ze zijn vandaag weer zwaar gebokt in de 2de kamer
Oud 16-10-2002, 23:12
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Pibbo schreef:
Ik wil niet veel zeggen maar die linkse partijen in de oppositie rukken zwaar ze lopen gewoon onzin te vragen alleeen op dingen ingaan die niet belangrijk zijn ze zijn vandaag weer zwaar gebokt in de 2de kamer
Mja volgens mij is de LPF ietsje zwaarder gebokt vandaag
Oud 16-10-2002, 23:16
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
die kwamen niet met domme opmerkingen als ja dat zei me moeder vroeger ook tegen mij dus zo denk ik ook
Oud 16-10-2002, 23:25
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
gelukkig zijn er verstandige mensen die nu niet meer op de lpf zullen stemmen, nu de rest nog.
Volgens mij is dat een contradictie.
Oud 16-10-2002, 23:27
UnknoWn EntiTy
Citaat:
Pibbo schreef:
die kwamen niet met domme opmerkingen als ja dat zei me moeder vroeger ook tegen mij dus zo denk ik ook
Nee, en de linkse partijen vielen tenminste niet na 89 dagen door een stel stomme kinderachtige ruzies
Oud 16-10-2002, 23:37
GRRR
GRRR is offline
Citaat:
Pibbo schreef:

wederom geen voorbeelden en argumenten geven. en als je niet veel wil zeggen in een discussie zeg dan niets, dat scheelt posts als deze
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 23:41
Rhinus
Rhinus is offline
We dwalen af.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 11:33
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
idd, we dwalen af

ik zal iig niet op de lpf stemmen, dat kan toch nooit goed gaan...

de enige verandering die de lpf waar maakt, is de wekelijkse verandering van fractievoorzitters

ik ga toch maar es alle punten van die verschillende partijen bekijken, anders staat het zo lullig als ik gewoon maar ergens op ga stemmen
Oud 17-10-2002, 11:37
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
die indruk had ik ook
Oud 17-10-2002, 13:13
Verwijderd
agh, als er nu nog mensen zijn die op de LPF willen stemmen, dan weet ik het ook niet meer, die mensen hebben zichzelf en politiek Den Haag zo ongelovelijk voor lul gezet in het buitenland......Ik weet niet maar als je zelf nu nog op de LPF stemt zet jejezelf daarbij. 8 jaar paars heeft ons heel veel gegeven, we leven in een van de vijf rijkste landen ter wereld, worden door een groot toonaangevend blad (the economist) gezien als model voor de rest van de wereld, hebben volgens (zij hebben 3 maanden lang onderzoek naar Nederland gedaan) hun het beste onderwijssysteem in de gehele wereld, hebben volgens hun beste gezondheidszorg in de wereld, ik weet niet hoor, maar onze gezondheiszorg is niet geprivatiseerd en dat is zo ongelovelijk beter! Kijk naar Amerika.............wat een puinhoop, dat is pas erg...het enigste waar we toen (was iets van maart dit jaar) voor moesten oppassen was voor het rechtse populistische gevaar genaamd P.Fortuyn, maar nou die veilig in Italié ligt opgeborgen......en zijn eigen partij zichzelf nu de das heeft omgedaan, ben ik daar niet zow bang meer voor! Nou nog een veilige linkse partij int kabinet en Nederland kan weer minstens 4 jaar mee.......
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 13:44
Verwijderd
ik ga zeker niet weer op de lpf stemmen, maar ik heb gehoord dat heinsbroek waarschijnelijk zelf een partij begint en aangezien ik bijna over alles met hem eens ben ga ik zeker op hem stemmen
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef:
Zo'n goeie regering als het paarse kabinet heeft ons land anders lang niet meer gekend.

Maarjah, dat zien de meeste Nederlanders blijkbaar (als enige) niet.
in vergelijking met de kabinetten lubbers misschien
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 14:31
Verwijderd
PVDA, CDA en D66 zijn ook zo lekker stabiel

we vergeten kennelijk met zn allen de machtstrijden die daar zijn (geweest)... maarja, de media is dan ook erg subjectief
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 14:42
UnknoWn EntiTy
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
PVDA, CDA en D66 zijn ook zo lekker stabiel

we vergeten kennelijk met zn allen de machtstrijden die daar zijn (geweest)... maarja, de media is dan ook erg subjectief
Die werd binnenskamers en met respect voor elkaar uitgevochten, en binnen de regels die de partijen hebben.

Kon je van de LPF niet zeggen, die vertelden elkaar dingen via de media.... Ze zochten hen gewoon op, en dan achteraf zeiken dat de media subjectief is

En voorlopig zie ik vrij weinig groepen zich afsplitsen/uit de fractie gezet worden bij CDA, PvdA en D66
Oud 17-10-2002, 14:52
Verwijderd
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Die werd binnenskamers en met respect voor elkaar uitgevochten, en binnen de regels die de partijen hebben.

Kon je van de LPF niet zeggen, die vertelden elkaar dingen via de media.... Ze zochten hen gewoon op, en dan achteraf zeiken dat de media subjectief is

klopt deels, het waren een stel ruziende kinderen. maar de media zat al maanden met trappelende beentjes te wachten op een 'scheur'.

En voorlopig zie ik vrij weinig groepen zich afsplitsen/uit de fractie gezet worden bij CDA, PvdA en D66
heeft ook niet veel zin he
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 18:27
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ik heb LPF gestemd, na het uitvoerig vergelijken van verscheidene stemwijzers en dat zal (denk ik) niet verandert zijn.
Er zijn echter wel voorwaarden aan gebonden mocht ik weer op LPF stemmen, en ze heten Wijnschenk, Eberhard, Heinsbroek, de Jong...ik zal vast nog wel een paar 3e-rangs machtwelluste ruziezoekers vergeten zijn, maar ik denk dat deze 4 toch wel de hoofdredenen zijn, dat ik ernstig begin te twijfelen.
Oud 17-10-2002, 18:37
NN
NN is offline
Citaat:
Pibbo schreef:
Geef eens voorbeelden s.v.p.. Links ging gisteren in het debat inderdaad nogal aanhoudend, maar dat was omdat de ex-premier om de hete brij heen bleef draaien. (Namelijk dat hij niks heeft gedaan als voorzitter van de ministerraad en eindverantwoordelijke voor de kabinetseenheid en Zalm het kabinet ten val heeft gebracht.)
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 22:56
PV
PV is offline
Ikzelf mocht nog niet stemmen, straks wel *jeej*

Maar m'n moeder had op 15 mei LPF gestemd... en straks gaat ze.. SP stemmen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 10:42
disaster
disaster is offline
Citaat:
PV schreef:
Ikzelf mocht nog niet stemmen, straks wel *jeej*

Maar m'n moeder had op 15 mei LPF gestemd... en straks gaat ze.. SP stemmen
over zwevende kiezers gesproken...

verder: go jelle! go jelle!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 19:45
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
diane schreef:
Ik zal LPF stemmen
Jij hebt ten minste nog gevoel voor humor. Ik rol over de vloer van het lachen.

Verdiep jij je wel in de politiek? Bijna iedere partij wil iets veranderen!!! Ik vind iedereen die nu nog op de LPF gaat stemmen behoorlijk gaar. Pim is er niet meer en die amateurs maken alleen maar ruzie!

Erg goed beargumenteerd trouwens!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 20:28
Verwijderd
Citaat:
disaster schreef:
over zwevende kiezers gesproken...

verder: go jelle! go jelle!
jah idd, das best ernstig, van de LPF naar GroenLinks.....dan weet je echt niet wat je wilt.
Voor de rest.......Go Bas Go Bas
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 20:36
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
jellerd schreef:
jah idd, das best ernstig, van de LPF naar GroenLinks.....dan weet je echt niet wat je wilt.
Voor de rest.......Go Bas Go Bas
het was SP.
Oud 19-10-2002, 22:59
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Joostje schreef:
het was SP.
Heb het een aantal keren meegemaakt dat stemwijzer.nl uitslag voor iemand waarmee ik discussieerde als 1ste keus LPF gaf en als 2de keus SP - of andersom.

Het is ook heel goed mogelijk dat 2 partijen een aantal problemen willen aanpakken waarbij hun prioriteit ongeveer even hoog ligt, terwijlde manier van aanpak juist weer wel verschilt.

Op andere fora's lees ik ook dat er bestwel mensen zijn die LPF -> SP veranderen. PvdA -> LPF was toch ook mogelijk?
Oud 19-10-2002, 23:23
Balance
Balance is offline
vind 't best vreemd dat er nou opeens zo'n grote beweging naar links gaat.... M.i. komen de problemen van de afgelopen tijd toch écht door de lpf en hebben het cda en (vooral) de vvd er weinig schuld aan gehad.
Oké, Balkenende had de partij strenger aan moeten pakken misschien, maar bijv. de vvd had toch weinig schuld in het geheel?
Waarom dan opeens zo'n grote overstap van lpf naar de linkse kant, terwijl de bovenstaande partijen ook nog altijd verkiesbaar zijn? Zij staan toch veel dichterbij de ideëen van de lpf als de linkse partijen!
Beetje raar... dat geeft dan toch wel heel erg aan in hoeverre men gestemd heeft met emotie!

Of is d'r wel degelijk een gegronde reden voor deze verschuiving?
Oud 20-10-2002, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
het was SP.
sorry, mijn oprechte excuses, hoe ga je het mij ooit vergeven?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 13:02
Joostje
Joostje is offline
sp en lpf vaak gezien als anti -> mensen die anti willen stemmen stemmen op deze partijen (hetgeen niet wil zeggen dat ze geen goed program hebben ofzo)
Oud 20-10-2002, 13:08
dystopia
dystopia is offline
Hoe bedoel je?
Beide 'progressief' toch?
Oud 20-10-2002, 14:49
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Hoe bedoel je?
Beide 'progressief' toch?