Advertentie | |
|
![]() |
|
Volgens mij is god gemaakt door de mens, in plaats dat god, ons en het hele wereldje heeft gemaakt......
En wat de aarde, planeten, sterren en al die andere zooi in de ruimte gekomen is... dat kwam door ruimtestofjes die een geheel werden, en daar kon wat uit ontstaan.... en waar die ruimtestofjes vandaan komen. dat weet ik niet.... maar ik ga er niet van uit dat het een God was. |
![]() |
|
Boksha doet de gevaarlijke opmerking dat tijd bestaat.
Als God de wereld maakte, dan is hij waarschijnlijk de wereld. Hij creeérde zichzelf en het universum. Hij is. Maar dan is iedereen dus God of Goddelijk, wat alles oplost.
|
God is er altijd al geweest.
Dit is een vraag die iedereen bezig houdt. Ook mij als christen. Helaas is hier geen antwoord op omdat het boven ons verstannd uit gaat! Wij denk in tijdsbegrip maar voor god is 1 dag 1000 jaar en 1000 jaar een dag. Het gaat erom dat god er nu op dit moment is VOOR JOU ! hij houd van je en wil dat jij naar hem toe komt en ook van hem houdt zodat hij je zijn liefde kan geven. gr. mij ![]()
|
Verwijderd
|
Sterker nog, wat jij God noemt resideert in het absolute. Daar waar geen tijd bestaat.
Het ontstaan van het begin van alles is een leuke filosofische vraag, waar je lang over kunt twisten zonder tot een antwoord te komen. Mij lijkt het volgende het meest waarschijnlijk: Iets kan niet bestaan zonder iets dat niets is net zoals niets niet kan bestaan zonder dat iets iets is. Oef. Ok maar das best uit te leggen hoor. Hoog kan niet bestaan zonder laag, het een heeft het ander nodig als relatieve tegenpool om te kunnen bestaan. En dat is de beste verklaring die ik kan geven van het ontstaan van het allereerste. Omdat niets alleen niet kan bestaan. Er moet altijd iets zijn. Je hebt gelijk dat het volledige begrip daarvan ons op dit moment ontgaat, maar we kunnen het beginnen te begrijpen. |
![]() |
|
Hoog kan niet zonder laag bestaan? Dat is menselijke perceptie en subjectief -- Niets is iets wat ik niet kan ervaren, daarom zou het wel kunnen bestaan.
||
![]() |
Citaat:
Vacuum is niet niks. Dat betekent dat in een staat van vacuum deeltjes onstaan en weer verdwijnen. Moeilijk te bevatten, omdat het is niets en er komt iets, en dan verdwijnt het ook weer tot niets. Het ontstaan en verdwijnen van sub-atomaire deeltjes. Daarnaast de vraagstelling van wat was er voor de Oerknal gaat niet op. Omdat je dat in geen enkele manier theoretische manier kunt verklaren. De natuurkundige theorieen gaan simpelweg niet op in een staat waarin het heelal verkeerde voor de oerknal. Groetjes Ben(die er wel op wil wijzen dat er bewijzen zijn die duiden op een oerknal ![]()
||
![]() |
Citaat:
Met filosofie moet je altijd ergens van uit gaan, anders kom je nergens. En ja, als je ervan uitgaat dat de hogere macht perfect is zijn er verder weinig dingen die je daar op tegen kunt brengen. Vandaar ook dat filosofie en theologie verschillend zijn. Theologie gaat er volgens mij alleen om om de intrepetaties van de hogere macht te kunnen begrijpen. |
![]() |
|
![]() |
Als God eeuwig zou kunnen zijn, waarom zou alles wat is niet eeuwig kunnen zijn? Dan is er geen creator of vernietiger meer, maar steeds andere verschijningsvormen van de werkelijkheid.
Het argument dat vaak gebruikt wordt is ongelovelijk tegenstrijdig. "Alles moet een oorzaak hebben. (En dat is God)" Hoe kan je dan beweren dat God er eeuwig is? God is maar een menselijke benaming van het zozijn, maar omdat de mens de werkelijkheid niet kan bevatten onstaat er een gedachte van een God als personage. Tenminste dat is wat ik erover denk ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik denk het volgende;
Tot zover kan ik er niet op vertrouwen dat er een God is. Dit komt omdat ik geen directe aanleiding daar tot heb. De mensen om mij heen zetten mij ook niet aan tot geloven omdat ik tot deze mensen zie denken tót aan God, en verder niet. Deze mensen lopen langs een zwerfer zonder iets te voelen, en denken 'ik deel mijn gigantische rijkdom niet omdat deze mensen niet werken, en je moet werken van God'. Nu kunnen veel mensen hier tegen in gaan, maar zo vat ik ze inderdaad samen, de (meeste) mensen hier in Nederland. Wel ben ik van mening dat voor sommige het geloof de enige oplossing tot leven was. Respect voor deze. Er gaat meer geld naar het renoveren avn de rijkdommen (kerken, instrumenten in kerken enzo) TERWIJL er van alles gebeurt dat geld nodig heeft. Conclusie, deze mensen willen zich gewoon goed voelen, door te denken dat ze goed bezig zijn, maar intussen de beste behandeling in de kerk. Ik walg van deze mensen, echt waar. Áls er een God is, ben ik tot zover van mening dat de bedoelingen en het niveau hiervan zoveel hoger is dan de gemiddelde mens dat deze niet te snappen is. Als in een baby die zijn moeder niet kan verstaan. Ik zeg niet dat God NIET bestaat, omdat ik hier gewoonweg niet het bewijs voor heb, maar tot zover kan ik deze 'God' (hier) net zo min vertrouwen als een andere. Zelfde reden, alleen hier gaan de mensen er zo in op dat ze alleen al door hun geloof arrogant en egoïstisch worden EN hier een goed gevoel van krijgen. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Kunnen niet-Joden ook in de hemel komen? floortje613 | 28 | 18-09-2009 18:16 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak. Gatara | 214 | 06-06-2007 19:33 | |
Verhalen & Gedichten |
Winnaar verhalenwedstrijd: Kleine, groene beestjes en het vergaan van de aarde. Verwijderd | 13 | 03-12-2003 14:04 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De Draak vs God [Openbaring van vragen] Kazanka | 73 | 07-10-2003 11:44 | |
Verhalen & Gedichten |
verhalenwedstrijd: Kleine, groene beestjes en het vergaan van de aarde Vlooienband | 0 | 01-10-2003 14:30 | |
Flora & Fauna |
Waar stamt de mens nou van af?? Ki Fighter | 48 | 19-06-2002 13:00 |