Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() over "or did/didn't" we twijfel ik ook nog, maar zoals jij het zegt komt het erop neer 'we raakten mekaar bijna aan, niet?' terwijl ik bedoel 'we raakten mekaar bijna aan, of raakten we mekaar aan?" zoiets, nja...verwarrend hoor ![]() ![]() in elk geval bedankt!
||
![]() |
Citaat:
Ik denkt trouwens dat mensen vaak int engels schrijven omdat het minder confronterend, direct klinkt dan de eigen taal. En misschien omdat we strenger zijn bij het keuren van stukken in de eigen taal.
||
Citaat:
|
Ik vind ze alletwee apart en mooi..
Doet me wel wat.. kan het me er echt door voorstellen.. Het woord 'trein kerel' vind ik niet zo mooi Dan denk ik gelijk aan iemand die ouder is en niet aantrekkelijk.. Dan denk ik.. was die mooie jongen een oude kerel dan? Kan natuurlijk.. op zich 'train Boy' uit het engels klinkt veel aantrekkelijker ![]() Zie ik in iedergeval wat leukers voor me.. 'passeerde bijna tegen mij ' is denk ik niet wat je bedoeld.. ik denk (ook naar het engels kijkend) dat je bedoeld : liep bijna tegen mij aan.. of raakte me bijna aan bij het passeren. passeren is langs iemand gaan en je kan dat niet combineren met tegen iemand aan lopen. Dis inderdaad beetje rare zin. 'Yeah we almost touched, or didn't?? we? ' Yeah is erg spreektaal en het moet inderdaad didn't we zijn volgens de regeltjes der engelse taal. Maar echt mooi wordt het er niet op. Passing by we almost touched had ik er zelf van gemaakt. Maar op die paar kleine dingentjes na ![]() PS.. welke trein was dat ensow ? ![]() PS 2 .. poste je vroeger hier onder een andere naam, een vriendin van me heeft ook een leuke jongen in de trein ontmoet...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hebt wel enigzins gelijk, Engels blijft een toevlucht voor diegenen die indirect maar toch hun gevoel willen uiten, maar voor de lezer maakt de taal in sommige gevallen géén verschil. Toch zie ik achter je Engelse gedichten een volgroeide geest en achter je Nederlandse een speelse. Ligt denk ik aan je vocabulaire... |
![]() |
|
>ik werd geneigt ze allebei afzonderlijk te beoordelen terwijl ik >het toch als een geheel bleef zien.
afzonderlijk en een geheel tegelijkertijd..?? ok zal wel aan mij liggen dat ik niet snap wat dat betekend ![]() >Je hebt wel enigzins gelijk, Engels blijft een toevlucht voor >diegenen die indirect maar toch hun gevoel willen uiten, Toevlucht voor indirect gevoel uitten? Engels vind ik juist directer vaak. Engels is geen toevlucht, maar met engels kun je soms beter gevoelens weergeven. Beter, meer nuances, meer gevoel.. dus niet indirect. Ik denk dat dit niet alleen maar mijn mening is, maar dat er echt meer synoniemen in het engels te vinden zijn waarvan velen net ff iets anders betekenen. Ik denk gewoon veel in engels en voel in engels.. link tussen gevoel en taal. >maar voor de lezer maakt de taal in sommige gevallen géén >verschil. Als je beide talen heel goed beheerst misschien niet. Als je iets mist doordat je een taal minder goed beheerst is er wel duidelijk verschil. > Toch zie ik achter je Engelse gedichten een volgroeide geest en >achter je Nederlandse een speelse. Ligt denk ik aan je >vocabulaire... Het lijkt nu wel of ik iets persoonlijks tegen je hebt Ulfheidin.. (is niet zo ofcourse) want ik ben het weer niet met je eens. Juist het nederlands heeft wat meer deftige woorden zal ik zeggen, wat volwassen taalgebruik. Het engels is simpeler. meer gebruikelijke woorden. vergelijk de eerste strove maar eens. >zachte woeste wildeman schoon is niet speels taalgebruik >little raging wild man vind ik allemaal simpeler en speelser 'Decency' is het enige minder vaak gebruikte engelse woord in het geheel. SounD...thinks it might just all be in the eye of the beholder....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Mooi zijn en mooi voelen, afstuderen mandyvh | 4 | 05-05-2016 09:28 | |
Lifestyle |
Welk fotomodel vind jij erg mooi? Verwijderd | 25 | 05-07-2009 15:30 | |
ARTistiek |
Over smaak valt niet te twisten..mooi of lelijk? woezel | 16 | 19-02-2006 10:31 | |
Liefde & Relatie |
Mooi! Piccola | 32 | 25-05-2002 08:55 | |
Lichaam & Gezondheid |
"wie mooi wil zijn, moet pijn lijden" Verwijderd | 14 | 21-02-2002 14:38 | |
Verhalen & Gedichten |
zo mooi ekki | 19 | 06-12-2001 19:19 |