![]() |
|
Ik heb ze ook.
Nu minder dan vroeger. Als kind had ik er heel veel. Heb eigenlijk ook geen idee waarom het er nu minder zouden zijn. Er zijn verschillende mogelijkheden: - gebrek aan kalk (lijkt me onwaarschijnlijk) - gebrek aan zink - je vinger gestoten (al is het maar een hele kleine tik) toen de nagel aan het groeien was (dan ontstaat er door lucht onder de nagel een witte vlek) - je vinger gestoten en op DIE plek ontstaat een witte plek. |
![]() |
|
Nou, wat IK gehoord heb is dus niet dat het gebrek is aan expliciet calcium, maar aan vitamines in het algemeen, en bij mensen in mijn omgeving klopt het wel redelijk ... ook bij mezelf, ik houd van fruit en groente en heb er nooit last van, maar sinds ik tekort aan vitamines heb, krijg ik die witte plekjes ook.
Ik weet natuurlijk niet of het ook werkelijk zo is, maar misschien maar eens wat meer fruit gaan eten ![]()
|
![]() |
Ik heb het ook en geen vitamine of kalkgebrek, als ik mun vinger heb gestoten komt er vaak zo'n plekje. Gewoon kleine beschadigingen nix ernstigs zoals al eerder gezegd is.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Dat zijn je aanbidders
![]() Nee maar het zijn wel beschadigingen hoor. Je nagelriem ( de onderkant van je nagel zeg maar), druk je (onbewust) wel eens naar benenden of stoten idd, en dan krijg je die plekjes. Het zijn dus eigenlijk gewoon beschadigingen, maar nik som je zorgen over te maken!
||
![]() |
Citaat:
Hmmm kwam net dit tegen op internet.... De meest gestelde vragen over hand- en nagelverzorging Zijn witte plekjes op de nagels kalk te kort? Nee, dit zijn opgehoopte cellen die worden veroorzaakt door het stoten van de nagels. toch vreemd dat je je hele leven dan je nagels stoot of zo... ![]() http://www.herome.nl/martine/index.html
||
Citaat:
Ik ben nu 22 overigens. ![]() |
![]() |
|
![]() |
keb dat ook wel. soms erger en dan weer minder. De een zegt dat 't kalkgebrek is maar dat geloof ik niet echt, en de ander zegt dat het beschadigingen zijn maar dat vind ik ok raar, want dat betekent dat ik altijd overal beschadigingen oploop en sommigen nooit dus dat kan ik me ook niet voorstellen, dus 'k zal niet weten. m'n moeder had 't vroeger ook, nu ook niet meer.
|
![]() |
||
Citaat:
kalk en vitamine gebrek dat zijn sprookjes. en ik kan ut weten want mijn papa is apotheker (nee hij werkt niet bij mc donalds ![]() ik heb ze zelf oowk en om eerlijk te zijn ik vind wokljes liev ![]()
|
Nou, voor zover ik weet heeft het niks te maken met gebrek aan een bepaalde stof.
Ik weet echt 99% zeker dat het komt door lucht onder je nagels. Dat kan zijn omdat je ze gestoten hebt, of iets in die richting, maar ook omdat je te ruw je nagels knipt, of misschien gewoon op een verkeerde manier (ik zou niet weten wat je daar verkeerd aan kan doen, maar ok). Maar die witte vlekjes komen door lucht belletjes onder je nagel. En als het goed is gaat dat vanzelf weer weg. Bij mij wel in ieder geval. Ook al is dat soms pas na een maand.
||
Citaat:
![]() Sorry mensen maar van dat stoot verhaal geloof ik geen snars. Mn moeder werkt bij een huisarts, k vraag wel even of ze het wil vragen.
|
Die witte vlekjes ontstaan inderdaad vaak door stoten (wat opgehoopte cellen veroorzaakt) of door een kleine beschadiging van de nagelriem. In een enkel geval worden die vlekjes veroorzaakt door een zinktekort.
Het is níet een gebrek aan kalk. Nagels bestaan niet eens uit kalk. Dat mensen zich vaak stoten aan de nagels is niet zo raar, want een mens doet veel met de handen. Nagels zitten daar dan ook als bescherming. En dat de één meer witte vlekjes heeft dan de ander kan komen door het verschil van de soort nagels. De één heeft bijvoorbeeld sterkere nagels dan de ander. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Verhalen & Gedichten |
Voortgangstopic Verwijderd | 38 | 17-01-2011 14:07 | |
Verhalen & Gedichten |
Finale Wedstrijd Poll: De Uitdaging! Halogeen | 48 | 05-10-2006 07:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Oops... foutje Halogeen | 12 | 14-09-2006 09:44 | |
Verhalen & Gedichten |
POLL WEDSTRIJD XII - Pied de Poule CSN | 223 | 02-05-2006 10:56 | |
Verhalen & Gedichten |
Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!) Tantalus | 31 | 02-02-2002 10:36 |