Oud 20-12-2002, 08:58
Verwijderd
wie kan mij de verschillen tussen de griekse en romeinse vertellen? heb op internet gezocht maar kan niet echt duidelijk iets vinden... in mijn kcv boek van vorig jaar stondne nog een aantal punten, maar dat boek heb ik niet meer
dus deze oproep aan iedereen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2002, 13:04
m00se
m00se is offline
Grieken hadden ondersteuning van de aarde nodig, daarom liggen de theaters nooit in de stad zef maar er buiten. Romeinen werkten met ondersteuningen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 13:38
Verwijderd
^
Idd ja, de Romeinen hadden hele gangenstelstels e.d. onder hun theaters, waarin dan vaak dieren gevangen werden gehouden, en gladiatoren natuurlijk.

Griekse theaters waren altijd op een heuvel.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 16:16
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
romeinse theaters waren rond
griekse theaters in een halve cirkel en aan de andere kant een gebouw.
Oud 21-12-2002, 13:53
Medea
Medea is offline
Het belangrijkste verschil is dat de Griekse theaters tussen heuvels gebouwd werden en men dus 'boven' binnenkwam, terwijl Romeinse theaters op de grond gebouwd zijn en je dus 'beneden' binnenkwam.
De vorm was bij de Grieken 3/4 cirkel en bij de Romeinen een halve cirkel. Door deze wijziging hadden de Romeinen een groter podium.
Op internet vind je hier veel over, zoek eens mij Google.

Veel succes

Medea
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 17:41
Seneca
Seneca is offline
Het Griekse theater had een halfronde tribune, dan kwam de orchestra (halve cirkel) en dan de achterwand, de skene, meestal bestaande uit wat zuilen, die dan een paleis moesten voorstellen. Acteurs speelden op de skene.
Het Romeinse theater bestaat eigenlijk uit twee tegen elkaar geplaatste Griekse theaters, waardoor de orchestra een hele cirkel wordt en de skene verdwijnt. Acteurs spelen dan op de orchestra.
Griekse theaters werden idd in een heuvelkom gebouwd, waardoor je als toeschouwer ook af en toe van het natuurschoon kon genieten, ipv de halve dag naar drama en doden te kijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten