Oud 25-01-2003, 10:38
lake bodom
lake bodom is offline
hmm, me moeder ging me bloeddruk net opmeten, en daar kwam uit dat me bovendruk 115 was, en me onderdruk 50 das echt laag.. hmm weet iemand hoe dit komt? en of t slecht is?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 12:50
Dashja
Dashja is offline
Bij mij zijn ze (beiden)meestal nog lager...
Ja en helemaal goed is het niet...
Maar wat er nou niet goed aan is....
Het schijnt dat drop eten helpt!
Voel je je ook wazig ofzo?
Sterkte!
Oud 25-01-2003, 13:21
Verwijderd
Drop eten, en dan vooral zoute drop, helpt idd tegen een lage bloeddruk...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 13:47
Verwijderd
Ik heb geen idee of het goed of slecht is.
Ik heb geen idee wat boven en onderdruk is.

Kan iemand mij dat uitleggen?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 14:37
Verwijderd
Citaat:
lafjuh schreef:
Ik heb geen idee of het goed of slecht is.
Ik heb geen idee wat boven en onderdruk is.

Kan iemand mij dat uitleggen?
misschien is je bovendruk bloeddruk van het bloed dat naar beneden stroomt en onderdruk anders om?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 14:44
Verwijderd
Bovendruk is als je hart het bloed door je aderen pompt (veel stuwing, dus hoge bloeddruk), onderdruk is als het bloed er uit stroomt (en je hart zich weer vult met bloed enz.) (minder stuwing, dus lage bloeddruk). Zo iets, heel simpel gezegd.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 15:16
WackfordSqueers
WackfordSqueers is offline
Klopt, de bovendruk hoort zo tussen de 100 en 130 te zijn, onderdruk tussen 60 en 90

De onderdruk is de belangrijkste waarde. Veel mensen hebben last van een te hoge onderdruk. Dan heb je meer kans op hart en vaatziekten. Van een te lage bloeddruk heb je last als je bijvoorbeeld van bed indeens opstaat. Dat voel je je licht in je hoofd...
groeten,

Sebastiaan
Oud 25-01-2003, 15:57
Gatara
Gatara is offline
Je kunt flauw vallen of sneller duizelig voelen.

Echte gevaren ken ik niet zo

Misschien dat meer staat op:
www.gezondheidsplein.nl
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 16:40
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
WackfordSqueers schreef:
Klopt, de bovendruk hoort zo tussen de 100 en 130 te zijn, onderdruk tussen 60 en 90

De onderdruk is de belangrijkste waarde. Veel mensen hebben last van een te hoge onderdruk. Dan heb je meer kans op hart en vaatziekten. Van een te lage bloeddruk heb je last als je bijvoorbeeld van bed indeens opstaat. Dat voel je je licht in je hoofd...
groeten,

Sebastiaan
ja maar dan moet je echt een heel lage bloedruk hebben. In principe heb je geen last van te hoge of te lage bloeddruk. Alleen als het extreem is.
Zout eten jah, dat helpt wel
Oud 25-01-2003, 17:03
lake bodom
lake bodom is offline
hmzz, maar kdoe meestal overal al wel zout over.. of naja, alleen over patatjes
en eet ook genoeg gezond fruit en groente enzo
nog nooit flauwgevallen iig maar heb wel vaak sochtends dak zwart voor me ogen zie, maar das dan alsk heel snel opstaa ofzo..
achja zal wel niks zijn... thanx iig...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 17:09
Verwijderd
Heb ik ook gehad, je kan ijzersuplementes slikken of veel appelstroop eten. (Ik zou gaan voor de eerste.) Heeft bij mij écht goed geholpen, probeer maar
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 17:11
Verwijderd
Veel (zoute) dropjes eten, in drop zit behalve het zout nog iets waardoor je bloeddruk stijgt. 'k kan geen kwaad dat wat meer te eten, toch? En alleen over patat is niet over vrijwel alles, das zelfs vrij weinig, denk ik.

Dat zwart voor m'n ogen heb ook vaak, maar volgens mij hoeft dat niet per se aan een te lage bloeddruk te liggen, toch?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
Heb ik ook gehad, je kan ijzersuplementes slikken of veel appelstroop eten. (Ik zou gaan voor de eerste.) Heeft bij mij écht goed geholpen, probeer maar
't schijnt tegenwoordig ook wel mee te vallen met het ijzergehalte in appelstroop. Maar is het niet zo dat dat tegen bloedarmoede helpt, en niet tegen een te lage bloeddruk? Of heeft dat ook weer met elkaar te maken? Dan bestaat er ook nog Roosvicee Ferro. Maar volgens mij staan die twee dingen los van elkaar.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 17:34
Verwijderd
nou 't kan gekker hoor.. mijn pa ging me bloeddruk mete omdat die van hem te hoog was.. en bij mij was de bovendruk 70 en me onderdruk 30 ofzo..
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 16:16
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
nou 't kan gekker hoor.. mijn pa ging me bloeddruk mete omdat die van hem te hoog was.. en bij mij was de bovendruk 70 en me onderdruk 30 ofzo..
LOL hehe zeker zo'n elektrische of niet? Met zo'n bloeddruk ben je nl. zo goed als dood

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten