Oud 08-02-2003, 14:25
Isa
Isa is offline
ik heb veel zin om allemaal stemwijzer vragen hier te posten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2003, 16:27
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
onzin, het grootste deel van de bevolking weet niet eens wat een CK is en doet. Net zo'n slecht idee als een gekozen burgemeester en een minister president!!
We stemmen in dit land op ideeen en niet op poppetjes met veel geld!
Oud 08-02-2003, 16:32
Tofke_H
Tofke_H is offline
En dan wordt een of andere populaire cafebaas dat, maar eigenlijk kent die geen fluit van wat er moet gebeuren. Gaat een ramp worden.
Oud 08-02-2003, 17:51
Anne
Anne is offline
Nee. Driekwart van de bevolking zal alleen maar op naam of zelfs op uiterlijk! Omdat ze niet weten wat een CK is. Verder sluit ik me geheel bij duyvel aan.
Oud 08-02-2003, 18:02
Evito
Evito is offline
Nee, ik ben overwegend tegen de monarchie. Een CK vind ik dan ook niet belangrijk genoeg om gekozen te worden door het volk. Hij hoort bij het monarchische bestel (als ik het goed heb?) en hoort daarom niet aan de democratische invloeden onderhevig te zijn, net zoals de koningin dat nu ook niet is.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 18:51
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Nee. Bovendien boeit het toch (bijna) niemand wie dat is. De burger heeft al genoeg te zeggen, het is tegenwoordig wel erg in de mode om te beweren dat [functie] direct door de burger gekozen dient te worden.
Oud 08-02-2003, 18:53
Evito
Evito is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Nee. Bovendien boeit het toch (bijna) niemand wie dat is. De burger heeft al genoeg te zeggen, het is tegenwoordig wel erg in de mode om te beweren dat [functie] direct door de burger gekozen dient te worden.
Dat zijn erg slechte argumenten. Die laatste twee.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 19:21
Blitzkrieg Bop
Citaat:
Evito schreef:
Nee, ik ben overwegend tegen de monarchie. Een CK vind ik dan ook niet belangrijk genoeg om gekozen te worden door het volk. Hij hoort bij het monarchische bestel (als ik het goed heb?) en hoort daarom niet aan de democratische invloeden onderhevig te zijn, net zoals de koningin dat nu ook niet is.
Even een misverstand uit de wereld helpen:
Een CK heeft helemaal niets met de monarchie temaken, omdat het toevallig het woord koningin in zijn titel heeft.... Het is absoluut geen erfelijke functie zoals de koning(in) dat is.
De CK is de eerste verantwoordelijke van alle zaken die op provinciaal niveau gebeuren. De CK word na de provinciale staten verkiezingen (22 maart geloof ik!!) door onderhandelingen aangesteld, meestal door de grootste partij in een provincie!
Oud 08-02-2003, 19:23
Evito
Evito is offline
Citaat:
duyvel schreef:
Even een misverstand uit de wereld helpen:
Een CK heeft helemaal niets met de monarchie temaken, omdat het toevallig het woord koningin in zijn titel heeft.... Het is absoluut geen erfelijke functie zoals de koning(in) dat is.
De CK is de eerste verantwoordelijke van alle zaken die op provinciaal niveau gebeuren. De CK word na de provinciale staten verkiezingen (22 maart geloof ik!!) door onderhandelingen aangesteld, meestal door de grootste partij in een provincie!
Hmmz...ik dacht dat het een uitdrager was van de koningin in allerlei provincies, maar goed. Hij hoort niet bij het politieke bestel toch? Zoals een kabinet, een gemeenteraad of een burgemeester?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 19:37
Blitzkrieg Bop
eigenlijk issie dat ook, ware het niet dat de koningin geen macht heeft
Hij hoort wel bij het politieke bestel van Nederland. Hij is echter niet zozeer een bestuurder, dat zijn de afzonderlijke gemeenten, maar meer een verantwoordelijke binnen zijn provincie.
Oud 08-02-2003, 19:52
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
duyvel schreef:
onzin, het grootste deel van de bevolking weet niet eens wat een CK is en doet. Net zo'n slecht idee als een gekozen burgemeester en een minister president!!
We stemmen in dit land op ideeen en niet op poppetjes met veel geld!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 20:04
Verwijderd
Nee. Het (domme) volk heeft al genoeg democratische rechten en invloed. Meer moet het niet worden.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 20:17
Blitzkrieg Bop
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten