Oud 12-02-2003, 14:48
Anne
Anne is offline
Ik heb nou al minstens een week koorts. Niet heel erg, het hoogste was iets van 38.1 graden, maar toch. Wat is nou de beste manier om er van af te komen? Het is vervelend om het continu warm-koud te hebben. Ik heb geen zin om in bed te gaan liggen, daar ben ik te actief voor en ik heb er ook geen tijd voor, ik mis dan veel te veel.
Iemand andere tips?
Oud 12-02-2003, 14:50
Qimm
Qimm is offline
Jah koorts doet he lichaam expres. Er zit waarschijnlijk een virus in je lichaam dat eruit moet. Je KAN koorts verlagen met paracetamol, maar het is beter van niet. Ff uitzieken en je bent weer fit!
Oud 12-02-2003, 15:01
Aries
Aries is offline
Inderdaad .. en 't zal wel in de lucht zitten want ik heb 't ook dus:

warm aankleden en goed eten anders ga je je slap voelen (koorts vreet energie )

ow hete koffie en warme chocomel zijn ook goed om je warm te houden
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 15:02
Anne
Anne is offline
Citaat:
Aries schreef:
en goed eten anders ga je je slap voelen (koorts vreet energie)
Ja, en dat is dus het probleem. Ik heb écht geen trek.
Oud 12-02-2003, 15:11
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Ja, en dat is dus het probleem. Ik heb écht geen trek.
He anne, vervelend wel, t gaat erg rond volgens mij op het moment.
Zelf heb ik een paar dagen koorts gehad en ik heb gewoon 2 x een paracetemol geslikt(ik zat dan ook op de 40 graden) en veel gerust.

Ik denk dat er niet veel anders op zit dan dat.

Beterschap

Liefs,
Mariamne
Oud 12-02-2003, 20:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heej,

Je moet je juist niet al te warm aankleden, je moet zorgen dat je je warmte kwijt kunt want dan wordt de koorts lager dus dat is beter (heb ik ooit eens ergens gelezen....)

Beterschap
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef:
Je moet je juist niet al te warm aankleden, je moet zorgen dat je je warmte kwijt kunt want dan wordt de koorts lager dus dat is beter (heb ik ooit eens ergens gelezen....)
Volgens mij klopt dat ook, ik lees het iig ook overal en het klinkt ook logisch. Verkoudheid en griep ed komt ook niet van het 'naar buiten gaan zonder jas' in de kou, das een fabeltje, het komt door een virus en het maakt het virus niks uit of jij je jas nou uit of aan hebt, wel of je een hoge of een lage weerstand hebt ed.

Misschien kun je echinea force (van vogel, verkrijgbaar bij apotheek en drogist) gaan slikken...dat verhoogt je weerstand en helpt je lichaam beter te worden. Verder veel drinken (water, thee, vruchtensappen) en proberen ook te eten, al is het alleen maar beschuit, fruit, enz. Je lichaam heeft het nodig om aan te sterken. En verder rust nemen, zit weinig anders op, je lichaam geeft aan dat het rust nodig heeft.

Beterschap idd.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 20:48
Dashja
Dashja is offline
Alles wat ik eigenlijk wou zeggen is al gezegt! Beterschap meis, en ziek goed uit!! is echt belangrijk, anders blijf je door 'kwakkelen' Sterkte!
Oud 13-02-2003, 11:22
Leintje
Leintje is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Volgens mij klopt dat ook, ik lees het iig ook overal en het klinkt ook logisch. Verkoudheid en griep ed komt ook niet van het 'naar buiten gaan zonder jas' in de kou, das een fabeltje, het komt door een virus en het maakt het virus niks uit of jij je jas nou uit of aan hebt, wel of je een hoge of een lage weerstand hebt ed.

Misschien kun je echinea force (van vogel, verkrijgbaar bij apotheek en drogist) gaan slikken...dat verhoogt je weerstand en helpt je lichaam beter te worden. Verder veel drinken (water, thee, vruchtensappen) en proberen ook te eten, al is het alleen maar beschuit, fruit, enz. Je lichaam heeft het nodig om aan te sterken. En verder rust nemen, zit weinig anders op, je lichaam geeft aan dat het rust nodig heeft.

Beterschap idd.
Zonder jas aan naar buiten gaan, daarmee verlaag je je weerstand wel, beste man! Het virus heeft dan meer kans om bij je naar binnen te glippen omdat al je energie nodig is warm te blijven en niet onderkoeld te raken. Je lichaam koelt af en daarmee is je afweersysteem niet volledig actief zoals ie hoort te zijn. Oftewel: gewoon je jas aan doen en je goed inpakken! is denk ik ook een stuk fijner voor jezelf want dan verga je tenminste niet van de kou
Oud 13-02-2003, 14:35
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
je moet toch maar echt even uitzieken, want als je de hele tijd dingen blijft doen, blijf je juist langer koorts hebben.
heel veel drinken (t'liefst gewoon water) veel fruit eten en heel veel slapen. beterschap
Oud 13-02-2003, 15:04
Verwijderd
sorry maar koorts begint bij 39 graden geloof ik, 38 is verhoging, weleens waar zwaar maar geen koorts.

Als je moet gewoon thuis blijven uitzieken, de reden dat je koorts hebt is al gezegt hier geloof ik
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Leintje schreef:
Zonder jas aan naar buiten gaan, daarmee verlaag je je weerstand wel, beste man!
Dan ben jij zeker ook naar buiten geweest zonder jas...? Ik ben een vrouw, 'lieve schat', d'r staat zelfs een 'v' onder m'n nick en das toch niet voor niks, dacht ik.

Citaat:
Het virus heeft dan meer kans om bij je naar binnen te glippen omdat al je energie nodig is warm te blijven en niet onderkoeld te raken. Je lichaam koelt af en daarmee is je afweersysteem niet volledig actief zoals ie hoort te zijn. Oftewel: gewoon je jas aan doen en je goed inpakken! is denk ik ook een stuk fijner voor jezelf want dan verga je tenminste niet van de kou
Als je al koorts hebt, moet je lichaam zijn warmte kwijt kunnen. Oftewel: dan moet je je niet te dik onpakken.

P.S. Moeilijk hè, zonder rolleyes praten? Zonder zou je een stuk vriendelijker over komen iig.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 16:58
Balance
Balance is offline
Ik heb geleerd dat je toch echt gewoon in bed moet gaan liggen. Het moet dan een koude kamer zijn met het liefst een raam open ofzo (frisse lucht) en dan heel veel dekens op je bed. Je moet je namelijk warm houden met dekens, maar niet door de verwarming omhoog te gooien. Op die manier zou je het beste aan zweten toe komen en dat is goed ofzo.

Is wat mij verteld is hoor, of het goed is
Oud 13-02-2003, 20:41
Anne
Anne is offline
Ik ben al bijna beter.
Oud 17-02-2003, 09:33
Leintje
Leintje is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Dan ben jij zeker ook naar buiten geweest zonder jas...? Ik ben een vrouw, 'lieve schat', d'r staat zelfs een 'v' onder m'n nick en das toch niet voor niks, dacht ik.

Als je al koorts hebt, moet je lichaam zijn warmte kwijt kunnen. Oftewel: dan moet je je niet te dik onpakken.

P.S. Moeilijk hè, zonder rolleyes praten? Zonder zou je een stuk vriendelijker over komen iig.
Ik bedoelde het helemaal niet onvriendelijk, misschien dat dat zo op jou overkwam. Sorry in dat geval

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten