Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik dacht altijd dat als je dood was, je weg was. Ik dacht er verder niet over na. Dood is dood. Punt.
Mijn opa is niet zo lang geleden overleden en hij was een fantastische man. Ik heb zijn sterven heel intensief meegemaakt en ben tot de conclusie gekomen dat een mens niet zomaar weg kan zijn. Het ene moment leefde hij nog en het andere moment was zijn ziel uit zijn lichaam. Die ziel, zijn wezen, zijn opa-zijn, kan in mijn optiek niet zomaar weg zijn. Ik ben er dus sinds kort van overtuigd dat er iets als een plek bestaat waar de ziel heen gaat. Noem het een hemel of noem het een ster of zo. Waar ik nu dus heen wil met mijn verhaal is dat ik door dit besef niet meer bang ben voor de dood. Het lijkt me erg om de mensen die nog leven achter te moeten laten, maar het lijkt me geweldig om naar de mensen(dieren) te gaan die mij al zijn voorgegaan. Om weer eens een gesprek te voeren met mijn opa. Om weer mijn hond te kunnen knuffelen etc. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Nee, maar er zijn wel manieren om dood te gaan die ik niet zo zie zitten...ik hoop maar dat ik vredig sterf en niet de marteldood of overreden worden door een betonwagen of lang lijden terwijl je ledematen er al afliggen en dat soort leuke dingen..
![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
De dood als in een femme fatale. horsepills | 7 | 06-01-2005 10:20 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het jodendom Greenpeacegirl | 314 | 10-09-2003 14:22 | |
Psychologie |
Bang voor de dood? TranceGirl | 26 | 16-11-2002 13:02 | |
in hoeverre zijn jullie bezig met de dood? sublime | 29 | 12-11-2002 18:00 | |
Verhalen & Gedichten |
te jong voor mezelf ( geen gedicht, eerder soort verhaal) sunflouwer | 1 | 23-04-2002 08:58 | |
Bang voor de dood? Trebbor | 56 | 12-03-2002 14:17 |