Advertentie | |
|
![]() |
|
beginnen met wicca is absoluut niet gevaarlijk omdat het beginnen met wicca vrijwel alleenmaar gaat om lezen en leren.
bezoek websites, lees boeken erover, kom gewoon alles erover te weten wat je kan vinden. op het forum vind je vast erg veel links en goede titels, maar hier heb je alvast een paar: bezems en pentagrammen door minerva, zij heeft ook een goede website: http://mijnwicca.cjb.net alle boeken van scott cunningham, waaronder: wicca, a guide for the solitairy practioner en het vervolg daarop: living wicca to ride a silver broomstick deze boeken kan je allemaal op het internet of in de boekhandel bestellen. waar je ze zeker kan vinden is in the american bookcentre in amsterdam. zij hebben een heel assortiment aan boeken omtrent dit onderwerp. voor websites kan je gaan naar www.google.com en daar wicca, hekserij, witchcraft, moderne hekserij of paganisme in te tiepen.. succes ![]()
|
![]() |
precies probeer eerst zoveel mogelijk kennis te verwerven voordat je uberhoupt maar aan spreuken denkt. ikzelf ben nu ook nog steeds aan het lezen en doen, ik vind dat je er ook geduld voor moet hebben, je kunt niet zomaar ineens heks of n wiccan worden, dat heeft tijd nodig.
|
![]() |
grotendeels ben ik het met voorgaande replies eens: lezen! Boeken, internet, tijdschriften. Silver Circle geeft een kwartaalblaadje uit waar ook wel dingen voor beginners instaan, het heet wiccan rede
Wat ik wel nog even wou zeggen is dat voor mij hekserij (ik heb geen ervaring met wicca) wel een religie is, maar geen geloof! Het verschil is dat ik niet dingen geloof en er dan maar vanuit ga dat ze waar zijn, ik ga uit van mijn eigen ervaringen. Hekserij kan je dan ook het beste een ervaringsreligie noemen. Dat betekent niet dat ik denk dat goden niet bestaan, of dat magie niet werkt, integendeel, ik heb ervaringen dat dat wel zo is. Die ervaringen hoeven niet altijdtastbaar te zijn, ik vertrouw op mijn gevoel. Om deze reden zou ik je willen aanraden om niet alleen maar te lezen, maar ook wat te doen. Niet meteen magie en spells enzo, maar je kan eens uitzoeken wat de jaarfeesten zijn en daar dan op die data op je eigen manier bij stil te staan. Dat hoeft niet meteen een enorm ritueel te zijn met gewaden en tools en cirkels, het is al genoeg om bijvoorbeeld op de avond van een zonnewende een kaars aan te steken en er even bij stilstaan wat zo'n feest eigenlijk betekent. Of, eigenlijk nog beter, op zo'n dag de natuur ingaan en gewoon eens kijken hoe het er in een jaargerijde uitziet en aanvoelt. Allebei kan natuurlijk ook, eerst de natuur in en daarna die kaars. Op deze manier kan je je verbondenheid met de kringloop van de natuur leren ervaren. succes! groetjes, Suzanne |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb nog een vraagje. Ik ben nog geen wiccan voor zover ik weet, maar na het lezen van het bericht van muis vraag ik mij het volgende af: Is het slecht om te beginnen met wicca als het idee je gewoon trekt? Ik bedoel ik weet niet of ik altijd al dingen gedaan heb die toevallig wicca heten.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() [edit] vergeten te typen ![]()
|
Verwijderd
|
He bedankt Witchy! De eerste site die ik vond vertelde hoe het grotendeels in elkaar zat. Wow dat is bijnaprecies zoals ik er al een hele tijd over denk. Dat met reicarnatie enzo. Ik voelde me een beetje geintimedeerd door muis omdat ik bang was dat ik er om de verkeerde rede aan wilde beginnen. Maar eigenlijk is het precies zoals ze zegt. De meeste dingen deed ik toch altijd al.
heel veel xxx jes en bedankt, Leonora |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
pffffffffffff, er zijn er zoveel... wat ik nog steeds het beste boek vind om mee te beginnen is bezems en pentagrammen van minerva, daarin staat heel duidelijk uitgelegt wat het is, hoe je ermee begint enzow... en verder moderne heksen van claudia van der sluis ik denk dat handboek voor heksen, van noud van den eerenbeemt ook wel goed is. dan heb je nog magie en rituelen, maar daar kun je denk ik beter niet meteen mee beginnen kweet niet hoe goed je engels is maar er zijn ook heel veel engelse boeken over hoe je moet beginnen enzow. verder kun je op dit forum nog wel meer vinden. dus... xxxxxxxxxxxxxxxxx |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
het heeft in elk geval niets met gothic te maken! veel heksen zijn wel gothic en veel gothic heksen, maar het is allebij iets heel anders! |
Advertentie |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
[Enquête] christenen, want denken jullie over hekserij? Flijn | 38 | 21-05-2009 14:34 | |
Psychologie |
enquette Judy2 | 77 | 23-05-2005 11:22 | |
Psychologie |
enquete Judy2 | 69 | 16-05-2005 08:42 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[NED] spreekbeurt kitkat | 4 | 27-03-2005 17:53 | |
Verhalen & Gedichten |
donker en licht niña | 7 | 23-08-2003 16:05 | |
Lifestyle |
Old Skool -- Lifestyle battle Verwijderd | 155 | 14-11-2002 21:27 |