Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2001, 17:09
Hellie
Hellie is offline
Ik heb ff een vraagje hoe kun je beginnen met wicca enzo? En als j eraan begint is dat dan gevaarlijk ofzo? Ik weet dat dit er weleens in heeft gestaan, maar ik wil het graag ff op een rijtje Kussies
Advertentie
Oud 22-12-2001, 18:09
woho!
woho! is offline
http://communities.msn.com/witchbroom
Oud 22-12-2001, 20:07
wicce
wicce is offline
beginnen met wicca is absoluut niet gevaarlijk omdat het beginnen met wicca vrijwel alleenmaar gaat om lezen en leren.
bezoek websites, lees boeken erover, kom gewoon alles erover te weten wat je kan vinden.
op het forum vind je vast erg veel links en goede titels, maar hier heb je alvast een paar:

bezems en pentagrammen door minerva, zij heeft ook een goede website:
http://mijnwicca.cjb.net

alle boeken van scott cunningham, waaronder:
wicca, a guide for the solitairy practioner en het vervolg daarop: living wicca

to ride a silver broomstick

deze boeken kan je allemaal op het internet of in de boekhandel bestellen.
waar je ze zeker kan vinden is in the american bookcentre in amsterdam. zij hebben een heel assortiment aan boeken omtrent dit onderwerp.

voor websites kan je gaan naar www.google.com en daar wicca, hekserij, witchcraft, moderne hekserij of paganisme in te tiepen..

succes
Oud 23-12-2001, 14:36
Muis!
Muis! is offline
je vraagt toch ook niet: hoe begin ik met het Christendom?

Als je er in gelooft ben je al met Wicca begonnen. En voor de rest moet je gewoon doen wat je zelf wilt doen, wat je zelf voelt dat je moet doen, en niet wat anderen zeggen dat je moet doen.

Je moet niet dingen gaan doen omdat je zo graag Wiccan wil zijn, je moet dingen doen en geloven, die toevallig de naam Wicca hebben.

[Dit bericht is aangepast door Muis! (23-12-2001).]
Oud 23-12-2001, 16:19
wicce
wicce is offline
Citaat:
Muis! schreef:
je vraagt toch ook niet: hoe begin ik met het Christendom?

Als je er in gelooft ben je al met Wicca begonnen. En voor de rest moet je gewoon doen wat je zelf wilt doen, wat je zelf voelt dat je moet doen, en niet wat anderen zeggen dat je moet doen.

Je moet niet dingen gaan doen omdat je zo graag Wiccan wil zijn, je moet dingen doen en geloven, die toevallig de naam Wicca hebben.

[Dit bericht is aangepast door Muis! (23-12-2001).]

er zit wel meer aan vast dan dat alleen. wat jij zegt is ook belangrijk, maar om echt te weten wat je wilt geloven moet je eerst weten waar het allemaal om draait en zodat je in het eventuele beoefenen van magie geen fouten maakt...
het leren is een groot deel van wicca, het is 1 van de basisregels, dus als je er aan wilt beginnen, moet je eerst leren.
Oud 24-12-2001, 19:01
Hellie
Hellie is offline
ok THANXXX voor alle tipjes!!

Oud 02-01-2002, 13:47
watermannetje
watermannetje is offline
gewoon heeeeeeeeeel veel lezen, dan kom je er vazelf achter, bezems en pentagrammen vind ik inderdaad een goed boek, ik ben nou moderne heksen, van claudia van der sluis aan het lezen, maar er valt genoeg over te vinden hoor, hoe je moet beginnen enzo
suc6
xxxxxxxx
Oud 03-01-2002, 19:39
mystic girl
mystic girl is offline
precies probeer eerst zoveel mogelijk kennis te verwerven voordat je uberhoupt maar aan spreuken denkt. ikzelf ben nu ook nog steeds aan het lezen en doen, ik vind dat je er ook geduld voor moet hebben, je kunt niet zomaar ineens heks of n wiccan worden, dat heeft tijd nodig.
Oud 03-01-2002, 23:03
Suzanne79
Suzanne79 is offline
grotendeels ben ik het met voorgaande replies eens: lezen! Boeken, internet, tijdschriften. Silver Circle geeft een kwartaalblaadje uit waar ook wel dingen voor beginners instaan, het heet wiccan rede

Wat ik wel nog even wou zeggen is dat voor mij hekserij (ik heb geen ervaring met wicca) wel een religie is, maar geen geloof! Het verschil is dat ik niet dingen geloof en er dan maar vanuit ga dat ze waar zijn, ik ga uit van mijn eigen ervaringen. Hekserij kan je dan ook het beste een ervaringsreligie noemen. Dat betekent niet dat ik denk dat goden niet bestaan, of dat magie niet werkt, integendeel, ik heb ervaringen dat dat wel zo is. Die ervaringen hoeven niet altijdtastbaar te zijn, ik vertrouw op mijn gevoel.

Om deze reden zou ik je willen aanraden om niet alleen maar te lezen, maar ook wat te doen. Niet meteen magie en spells enzo, maar je kan eens uitzoeken wat de jaarfeesten zijn en daar dan op die data op je eigen manier bij stil te staan. Dat hoeft niet meteen een enorm ritueel te zijn met gewaden en tools en cirkels, het is al genoeg om bijvoorbeeld op de avond van een zonnewende een kaars aan te steken en er even bij stilstaan wat zo'n feest eigenlijk betekent. Of, eigenlijk nog beter, op zo'n dag de natuur ingaan en gewoon eens kijken hoe het er in een jaargerijde uitziet en aanvoelt. Allebei kan natuurlijk ook, eerst de natuur in en daarna die kaars. Op deze manier kan je je verbondenheid met de kringloop van de natuur leren ervaren.

succes!
groetjes, Suzanne
Oud 04-01-2002, 16:53
kabouter Hip
kabouter Hip is offline
weten jullie allemaal boeken over wicca kwil er namelijk mee beginnen
Oud 07-01-2002, 19:25
Verwijderd
Ik heb nog een vraagje. Ik ben nog geen wiccan voor zover ik weet, maar na het lezen van het bericht van muis vraag ik mij het volgende af: Is het slecht om te beginnen met wicca als het idee je gewoon trekt? Ik bedoel ik weet niet of ik altijd al dingen gedaan heb die toevallig wicca heten.
Oud 07-01-2002, 21:07
Witchy Unforgiven
Witchy Unforgiven is offline
Citaat:
Leonora schreef:
Ik heb nog een vraagje. Ik ben nog geen wiccan voor zover ik weet, maar na het lezen van het bericht van muis vraag ik mij het volgende af: Is het slecht om te beginnen met wicca als het idee je gewoon trekt? Ik bedoel ik weet niet of ik altijd al dingen gedaan heb die toevallig wicca heten.
Juist niet! Als iets je aanfacht trekt moet je je er gewoon eens in verdiepen, en dan zie je vanzelf of hetbij je past of niet

[edit] vergeten te typen [/edit]
Oud 08-01-2002, 19:08
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
Witchy Unforgiven schreef:
Juist niet! Als iets je aanfacht trekt moet je je er gewoon eens in verdiepen, en dan zie je vanzelf of hetbij je past of niet

[edit] vergeten te typen [/edit]

.........

Oud 09-01-2002, 07:59
Verwijderd
He bedankt Witchy! De eerste site die ik vond vertelde hoe het grotendeels in elkaar zat. Wow dat is bijnaprecies zoals ik er al een hele tijd over denk. Dat met reicarnatie enzo. Ik voelde me een beetje geintimedeerd door muis omdat ik bang was dat ik er om de verkeerde rede aan wilde beginnen. Maar eigenlijk is het precies zoals ze zegt. De meeste dingen deed ik toch altijd al.

heel veel xxx jes en bedankt,
Leonora
Oud 09-01-2002, 15:03
watermannetje
watermannetje is offline
Citaat:
kabouter Hip schreef:
weten jullie allemaal boeken over wicca kwil er namelijk mee beginnen

pffffffffffff, er zijn er zoveel...
wat ik nog steeds het beste boek vind om mee te beginnen is bezems en pentagrammen van minerva, daarin staat heel duidelijk uitgelegt wat het is, hoe je ermee begint enzow... en verder moderne heksen van claudia van der sluis
ik denk dat handboek voor heksen, van noud van den eerenbeemt ook wel goed is. dan heb je nog magie en rituelen, maar daar kun je denk ik beter niet meteen mee beginnen
kweet niet hoe goed je engels is maar er zijn ook heel veel engelse boeken over hoe je moet beginnen enzow. verder kun je op dit forum nog wel meer vinden. dus...
xxxxxxxxxxxxxxxxx

Oud 12-01-2002, 20:44
Isabell
Isabell is offline
Hoi,
Wat houdt Wicca in. Wat doe je ermee hoe leer je het wat voor soort mensen doen het? Is het zoiets als gothic? Ik weet helemaal niet wat ut is eigenlijk maar wil het wel heel graag weten.

xzies Isa
Oud 12-01-2002, 21:03
Digger3
Digger3 is offline
Citaat:
Isabell schreef:
Hoi,
Wat houdt Wicca in. Wat doe je ermee hoe leer je het wat voor soort mensen doen het? Is het zoiets als gothic? Ik weet helemaal niet wat ut is eigenlijk maar wil het wel heel graag weten.

xzies Isa
LEES DAN DIE PAGINA' S DIE ER VELE VELE KEREN GENOEMD WORDEN, ARGH
Oud 12-01-2002, 22:05
krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
ik zal wel een randdebiel zijn maar wat is nou eigenlijk een pentakel??? ik lees elke keer dingen over pentakels maar ik heb echt geen idee wat dat nou eigenlijk is.
Oud 12-01-2002, 22:20
Suzanne79
Suzanne79 is offline
weet je wat een pentagram is, zo'n vijfpuntige ster? Een pentakel is een pentagram op een cirkel.
Oud 14-01-2002, 19:50
watermannetje
watermannetje is offline
Citaat:
Isabell schreef:
Hoi,

xzies Isa

het heeft in elk geval niets met gothic te maken! veel heksen zijn wel gothic en veel gothic heksen, maar het is allebij iets heel anders!
Advertentie

Regels voor berichten