Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2002, 01:44
Unexplained
Unexplained is offline
Ik ben een meta-agnost:

Ik weet niet zeker of ik agnost ben.
Oud 22-11-2002, 01:46
Verwijderd

ik aanhang de groen-links-religie
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 01:46
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
saffie schreef:
ik aanhang de groen-links-religie
Is dat net zoiets als Satanisme?
Oud 22-11-2002, 01:47
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Is dat net zoiets als Satanisme?

neenee dan zou ik lpf-aanhanger zijn geweest
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 06:30
Verwijderd
ik vereer deurklinken
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 08:33
Anne
Anne is offline
Ik geloof niet dat ik serieus antwoord kan geven hier.
Oud 22-11-2002, 08:59
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Ik ben een meta-agnost:

Ik weet niet zeker of ik agnost ben.
Je weet dus nog niet zeker of je niet kunt bepalen of er zoiets is als een God? Ofzo
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 09:04
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
******** schreef:
Je weet dus nog niet zeker of je niet kunt bepalen of er zoiets is als een God? Ofzo
Hm... Na 3 keer lezen snap ik die zin pas half..

Ik ben aanhanger van het pedo-pyrofilisme.. (nou eigenlijk niet, maar tis vroeg.. en kheb pijn in me voeten.. dus ik mag dat zeggen...)
Oud 22-11-2002, 15:45
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
******** schreef:
Juist.
Oud 22-11-2002, 15:46
Talon
Talon is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
Hm... Na 3 keer lezen snap ik die zin pas half..

Ik ben aanhanger van het pedo-pyrofilisme.. (nou eigenlijk niet, maar tis vroeg.. en kheb pijn in me voeten.. dus ik mag dat zeggen...)
kleine kindjes in de hens zetten?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 15:48
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Talon schreef:
kleine kindjes in de hens zetten?
Jup
Oud 22-11-2002, 15:49
Talon
Talon is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
Jup

*hangt ook aan*
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 15:51
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Talon schreef:

*hangt ook aan*
Gezellig

Gaan we samen kleuters in de fik steken
Oud 22-11-2002, 16:06
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
saffie schreef:
neenee dan zou ik lpf-aanhanger zijn geweest
Lijkt me niet, alleen domme mensen stemmen LPF...

ik denk dat ik maar aan Unex ga hangen
Oud 22-11-2002, 16:06
Talon
Talon is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
Gezellig

Gaan we samen kleuters in de fik steken
voor hun eigen bestwil.. anders vatten ze kou nu vlam
we zijn weer te goed voor ze
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 16:07
Verwijderd
'k geloof in me eigen denken van hoe en wat! Geloof is voor mensen die een soort handleiding van het leven willen, maar die is er niet. Net zoals sommige mensen denken dat ze antwoorden vind in een geloof!

Citaat:
Ikedea vind:
Het geloof is Opium voor het volk ((C)Lenin) en men zal er niks in vinden behalve nog meer onzin waar we zelf ook geen antwoord op weten! Vragen zoals: Waarom dat, of waarom die ziek terwijl hij/zij altijd netjes en lief heeft gedaan etc etc etc. Kan je helemaal niks mee, brei het zelf maar aan elkaar en pak van alles wat mee wat je aanspreekt, wordt je een stuk gelukkiger van dan dat je alleen strak aan 1 geloof aanhangt
Just my 2 cents

Offtopic: 'K zou hier een urenlange discussie over kunnen voeren, maar doen we nu niet!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 16:09
Quiana
Quiana is offline
niks denk ik..
Oud 22-11-2002, 16:51
Verwijderd
Antiklerikaal.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 17:45
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Talon schreef:
voor hun eigen bestwil.. anders vatten ze kou nu vlam
we zijn weer te goed voor ze
Eigenlijk wel.. Maar ja; religie gaat altijd uit van het goede.. Of het nou goed of fout is
Oud 22-11-2002, 17:47
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik hang de Synxaanse levenswijze aan.

Kan het iedereen aanraden, het is geweldig!!!!!
Oud 22-11-2002, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Monrath schreef:
Ik hang de Synxaanse levenswijze aan.

Kan het iedereen aanraden, het is geweldig!!!!!
Vertel er eens wat over dan.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 18:10
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
nare man schreef:
Vertel er eens wat over dan.
Idd.
Ik hang mijn eigen religie aan, die is echt geweldig
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 18:19
poecilotheria
poecilotheria is offline
ik geloof in mijn eigen normen en waarde........in een god geloven of iets dergelijks vind ik onzin.......
Oud 22-11-2002, 18:40
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Ik geloof niet dat ik serieus antwoord kan geven hier.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 18:49
Six4Eight
Six4Eight is offline
Geen religie
Oud 22-11-2002, 18:57
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Gothic schreef:
ik denk dat ik maar aan Unex ga hangen
Een hele wijze keuze.

Citaat:
poecilotheria schreef:
ik geloof in mijn eigen normen en waarde........in een god geloven of iets dergelijks vind ik onzin.......
Dat heet 'atheïsme', lieve schat.
Oud 22-11-2002, 19:18
Verwijderd
Atheist
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 19:21
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Atheist
Je hoeft maar even logisch na te denken en rond te kijken en dan weet je al dat er geen god bestaat..
Oud 22-11-2002, 19:23
Talon
Talon is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef:
Atheist
Je hoeft maar even logisch na te denken en rond te kijken en dan weet je al dat er geen god bestaat..
inderdaad
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 19:28
Signy
Signy is offline
Atheist.
Oud 22-11-2002, 19:37
Unexplained
Unexplained is offline
Aan de atheïsten:

Jullie argumenten en vermeende 'logisch' nadenken zijn waarschijnlijk gebaseerd op het wetenschappelijke systeem dat wij hanteren.
Maar hoe toets je dat wetenschappelijke systeem? Het is enkel toetsbaar aan zichzelf, net zoals religie enkel toetsbaar is aan zichzelf.

Bovendien is nooit te bewijzen dat er geen God is. Om de werkelijkheid niet te kennen, moet men de werkelijkheid kennen.
Oud 22-11-2002, 20:07
Signy
Signy is offline
Inderdaad, je hebt helemaal gelijk ... maar ja, mensen die gelovig zijn hebben kunnen ook niet bewijzen of er wél een God is.
Ik kijk nu gewoon naar mezelf en naar mijn mening bestaat er niet zoiets als een God. Ik heb geen gegronde bewijzen, maar mijn gevoel spreekt dat uit en daar ga ik op af.
Oud 22-11-2002, 20:11
Verwijderd
Atheist. Ik ben zeker niet iemand die vooral in de wetenschap 'gelooft', maar er is ook nooit bewezen dat er wel een God is. Al denk ik wel dat er iets is na het gewone leven hier... Ben er alleen nog niet achter wat
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 20:49
Dminor
Dminor is offline
Je kunt nooit 100% zeker weten dat God niet bestaat. Ik ben zelf een eeuwige twijfelaar.
Oud 22-11-2002, 20:58
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Signy schreef:
Inderdaad, je hebt helemaal gelijk ... maar ja, mensen die gelovig zijn hebben kunnen ook niet bewijzen of er wél een God is.
Ik kijk nu gewoon naar mezelf en naar mijn mening bestaat er niet zoiets als een God. Ik heb geen gegronde bewijzen, maar mijn gevoel spreekt dat uit en daar ga ik op af.
Je gelooft dus dat er geen God is. Dat is in ieder geval eerlijk.

Citaat:
Inge13 schreef:
Atheist. Ik ben zeker niet iemand die vooral in de wetenschap 'gelooft', maar er is ook nooit bewezen dat er wel een God is. Al denk ik wel dat er iets is na het gewone leven hier... Ben er alleen nog niet achter wat
Hoe kan er nou iets na de dood zijn als je atheïst bent?

Citaat:
Dminor schreef:
Je kunt nooit 100% zeker weten dat God niet bestaat. Ik ben zelf een eeuwige twijfelaar.
Dat heet: agnost.

Het verschil tussen agnosme en atheïsme is als volgt eenvoudig uit te leggen: "Een atheïst gelooft dat er geen God is, een agnost gelooft niet dat er een God is." (maar gelooft ook niet dat er geen God is)
Oud 22-11-2002, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:

Het verschil tussen agnosme en atheïsme is als volgt eenvoudig uit te leggen: "Een atheïst gelooft dat er geen God is, een agnost gelooft niet dat er een God is." (maar gelooft ook niet dat er geen God is)
Hmmm... Dan houd ik het ook maar op Agnost...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 21:09
Psychopath
Psychopath is offline
Ik ben aanhanger van de Hja de Reus religie!
Oud 22-11-2002, 21:10
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Dat heet: agnost.

Dat klinkt nogal vaag en een beetje naast mijn denken. Is een agnost iemand die gelooft dat ie gelooft?
Oud 22-11-2002, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Aan de atheïsten:

Jullie argumenten en vermeende 'logisch' nadenken zijn waarschijnlijk gebaseerd op het wetenschappelijke systeem dat wij hanteren.
Maar hoe toets je dat wetenschappelijke systeem? Het is enkel toetsbaar aan zichzelf, net zoals religie enkel toetsbaar is aan zichzelf.

Bovendien is nooit te bewijzen dat er geen God is. Om de werkelijkheid niet te kennen, moet men de werkelijkheid kennen.

Nee, mijn logisch denken is gebaseerd op het feit dat er volkomen geen god IS. Waarom zou ik in een god geloven, en erger nog, eentje aanbidden, die zich niet eens aan mij kenbaar maakt? En waarom zou een god die aanhangers wil zich niet kenbaar maken? Dat is toch wel vrij triest, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Hoe kan er nou iets na de dood zijn als je atheïst bent?
DOH. Als je atheist bent geloof je niet in een GODHEID. Leven voor of na de dood of wat dan ook kan prima (niet dat ik dat doe, magoe.)

Agnosticus zijn is het slimst, dan geef je tenminste toe dat je het nooit kunt weten
(en nee, dat doe ik niet Ik ben toch een rasechte atheist. Ik GELOOF dat er niks meer is )
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 21:33
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Dminor schreef:
Dat klinkt nogal vaag en een beetje naast mijn denken. Is een agnost iemand die gelooft dat ie gelooft?
Nee, nee, een agnost is iemand die niet gelooft in het bestaan van god, maar ook niet bij voorbaat aanneemt dat er geen God is (daar dat niet te bewijzen is). Hij vindt dat het op dit moment onbeslisbaar is of hij wel of niet bestaat, door gebrek aan kennis.
Oud 22-11-2002, 21:41
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Nee, mijn logisch denken is gebaseerd op het feit dat er volkomen geen god IS. Waarom zou ik in een god geloven, en erger nog, eentje aanbidden, die zich niet eens aan mij kenbaar maakt? En waarom zou een god die aanhangers wil zich niet kenbaar maken? Dat is toch wel vrij triest, vind ik.
Ik zeg niet dat je in een God moet gaan geloven of zelfs aanbidden. Ik zeg alleen dat het erg voorbarig is om te zeggen dat er geen God is.

En dat het naar jouw maatstaven triest is, zegt helemaal NIETS over de werkelijkheidswaarde van iets.

Als wederargument zou ik kunnen gebruiken: "Je ziet geen bewijzen van God, omdat je jezelf er niet open voor stelt, omdat je er niet in gelooft."
Probeer zoiets maar eens te ontkrachtigen! Je zult merken dat je in een paradoxale situatie komt, waarvan de uitkomst onbeslisbaar is.

Je zegt het zelf al: "MIJN logisch denken". Wat voor jou logisch is, hoeft een ander niet logisch te vinden of überhaupt logisch te zijn.

[zeurstemmetje]
hè, ik vind het wel een beetje naar van je dat je mij gelijk zo aanvalt omdat ik een onvolledigheid in je theorie zichtbaar maak..
Oud 22-11-2002, 21:47
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Nee, nee, een agnost is iemand die niet gelooft in het bestaan van god, maar ook niet bij voorbaat aanneemt dat er geen God is (daar dat niet te bewijzen is). Hij vindt dat het op dit moment onbeslisbaar is of hij wel of niet bestaat, door gebrek aan kennis.
Dan ben ik dus geen agnost, aangezien een eeuwige twijfelaar het bestaan van God nog wel mogelijk acht, alleen er bijna zeker van is dat hij er nooit achter zal komen.
Oud 22-11-2002, 22:39
Signy
Signy is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Je gelooft dus dat er geen God is. Dat is in ieder geval eerlijk.
Ja he.

En sorry voor t af- en aanmelden bij MSN. Hijz nu officieel dood verklaard.
Oud 22-11-2002, 22:47
radio-led
radio-led is offline
Ik hang geen enkele godsdienst aan.. wrom niet? Kijk es ff om je heen en zie wat voor elende er komt.. Daar hakken moslims en Christenen elkaar kapot, erges anders zijn Moslims en Joden het weer niet eens met elkaar ..

Ik ben niet TEGEN een godsdienst, maar wel tegen de manier waarop het door sommige mensen wordt bedreven...(als ik het zo goed zeg ten minste )
Oud 22-11-2002, 23:00
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Dminor schreef:
Dan ben ik dus geen agnost, aangezien een eeuwige twijfelaar het bestaan van God nog wel mogelijk acht, alleen er bijna zeker van is dat hij er nooit achter zal komen.
Dat is dus de definitie van agnost (ik ben niet zo goed in uitleggen).

Ik ben zelf dus een meta-agnost, een stapje verder. Ik vind het onbeslisbaar of het wel of niet beslisbaar is dat er een God is.
Oud 23-11-2002, 00:34
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
geloof mag;
religie niet

Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 08:41
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
(ik ben niet zo goed in uitleggen).
Nee, mensen zijn niet goed in het snappen..

Atheïsten geloven dat het helemaal geen God bestaat...
Agnosten weten niet of er wel of geen God is..

De een is zeker van zijn zaak, de andere twijfelt...
Oud 23-11-2002, 09:10
Verwijderd
Het hangt tussen atheïst en agnost in? Ben d'r sort of van overtuigd dat d'r niks als een god bestaat.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 10:41
Verwijderd
Ik ben een agnost: ik geloof niet dat het bestaan of niet-bestaan van God kan worden aangetoond. Maar ik neig naar atheïsme.

Atheïsten hoeven helemaal niet zeker te weten dat een god niet bestaat. "A person can be a non-Theist by simply lacking a belief in God without actively denying God's existence."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten