Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik voel me niet aangevallen door je post en als MIJN post offensief overkomt, het is zeker niet zo bedoeld ... ik wilde alleen zeggen, dat ik best wel weet hoe slecht mijn *toestand* is ![]()
||
Citaat:
![]() Bij mij zit het zo dat ik wel besef dat ik mijn lichaam kapot maak, maar het maakt mij totaal nix uit. Ik heb al twee jaar oorlog met mijn k*tlichaam, en alleen IK kan winnen ... of ben ik dood, maar dat vind IK helemaal niet erg en heeft *hij* verloren, of zie ik er uit zoals ik wil er uit zien en heb IK ook gewonnen. Natuurlijk, ik weet dat IK = ik + mijn lichaam en niet dat we twee aparte dingen zijn, zoals ik het zie, en ik kan me alles rationeel verantwoorden en beredeneren, maar het gaat om een GEVOEL.
||
Citaat:
![]() Ik heb wel mijn eigen *theorieen*, maar ben geen psycholoog. *Offtopic : Hallo ... lang niet *gezien* ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik wil iets tegen je zeggen, maar ik weet niet wat. Ik heb net je foto's in het fotoboek bekeken, en het zal wel niks uitmaken, maar ik heb nog nooit een meisje met zulk mooi haar en zo'n mooi gezicht gezien.
Ik zou nog veel meer willen zeggen, maar ik ken je niet, dus ik vind het wel moeilijk om iets zinnigs te zeggen. Ik zou met iemand praten die je wel vertrouwt, die jou het gevoel kan geven dat het leven de moeite waard is, en dat je lijf de moeite waard is. Ik heb lang gelijnd en complexen gehad over mijn dikke kont, maar ik weet nu dat een dikke kont je niet maakt of breekt. Belangrijker is dat je een toffe meid bent. Ik denk niet dat ik je hier mee help, maar veel sterkte ermee. Mijn favoriete smiley voor jou: ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Als ik tenminste een *toffe meid* was, zoals jij zegt, was het allemaal wat makkelijker. Maar wat als ik er achter kom, dat mijn redenen om mezelf te haten veel *ernstiger* zijn dan dat ik dik ben, wat als ik er niet meer over heen kan komen ?! Bedankt voor je lieve reactie ...
|||
Citaat:
Citaat:
Ik denk niet dat je het wilt, maar kun je niet naar een psycholoog? Ik wil best je psycholoog zijn, ik wil je graag helpen, maar ik weet niet hoe en bovendien is een forum wat oppervlakkig ![]() x |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() offtopic: jij bent precies 1 dag ouder dan ik! Laatst gewijzigd op 30-03-2003 om 10:36. |
![]() |
||
Citaat:
Voor mij geldt helaas dus eerder : ja leuk, ik kan mijn eetstoornis analyseren (waarbij ik waarschijnlijk helemaal naast zit ![]() Sterk zijn ... wat is dat. Is 2 maanden niet eten sterk ? Is jezelf dwingen tot overgeven, terwijl je overheven zo erg haat, sterk ? Is je drankinname beperken sterk ? Op zich wel, want niet iedereen lukt het (GELUKKIG) ... Waarom voel ik me dan niet sterk genoeg, waarom kan ik niet naar een radicale (=enige) bestrijding van mijn eetstoornis grijpen ? Retorisch
|
Offtopic ... hmm ja, die 3/4 jaar in mijn eigen land na 3.5 jaar in Nederland te hebben gewoond is dus duidelijk aan mijn taalkennis te zien. Ah ja ... belangrijk.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb dus een vriendin met anorexia. Volgens mij onderschat ze het probleem. "Ja, ik heb best veel gegeten" (1 twix en 2 aardappelen op een dag ![]() Vandaar mijn post. Dus. Zoek de psychiater in de gouden gids en gij zult hem vinden. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ad 2 ... Wat het niet eten oplost ... oef, dat is moeilijk uit te leggen. Ik voel me heel slecht als ik gegeten heb, ook omdat ik dankzij mijn vreemde eetpatroon bijna nooit een balans kan vinden en dus OF helemaal nix eet (en voel me goed en sterk en niet zo walgelijk) OF te veel (dan moet ik compenseren en braken en laxeren en lig hele dagen thuis onder de deken, voor ik weer wat *leeg* ben en naar buiten durf). Het gaat niet zo zeer er om dat het niet eten me beter laat voelen, als ik er over nadenk, maar er om dat het WEL eten mij ontzettende dalen/depressies bezorgt. Anders ... die dingen die volgens mij veel te maken hadden met het ontwikkelen van mijn eetstoornis zijn nu pase, ik vind het wel een beetje verdacht en zit te denken dat ik mijn eetstoornis houd misschien omdat ik dan mezelf kan haten alleen om het zogenaamd dik zijn, en niet andere dingen onder de ogen hoef te zien waardoor ik mezelf ook zou haten en waar ik niet meer over heen zou kunnen komen. Oftewel ... ik denk 'oh wat ben je vandaag weer dik en lelijk, ik haat je' in plaats van 'je bent zo ... asociaal, egoistisch, ongedisciplineerd, ik haat je'. Die andere dingen weet ik van mezelf natuurlijk eigenlijk ook, maar ...
||
Citaat:
Ik voel me klote als ik naar de kant van boulimia doorsla, want dat is echt ranzig en je hebt dan totaal geen greep op wat je doet, je kunt moeilijk de 'goede oude' anorectische discipline terug vinden. Hoe lang het duurt hangt van veel dingen af ... als ik bvb. weet dat ik over twee dagen ergens heen MOET en daar niet onder uit kan komen, werkt dat motiverend omdat ik weet dat als ik dan niet *normaal* er uit zie, ik er toch heen moet ... het kan wekenlang doorgaan, of is het maar een dagje ... het erge aan die boulimia-buien (zo zou ik het volgens mij het beste kunnen noemen) is dat ik ze niet kan stoppen, ik niet kan zeggen 'ja, ik heb hele erge zin alles in het huis op te eten, maar doe toch maar niet'. Soms gebeurt het ook om mezelf te straffen.
|
![]() |
Vooraf wil ik even melden dat ik het niet ' goed' vind dat je hier over zoiets persoonlijks post. Persoonlijk zou ik met mensen uit je omgeving praten aangezien die je beter kunnen helpen . Onder andere door het feit dat ze jou ook persoonlijk kennen.
Ik kan me totaal niks voorstellen bij een eetstoornis. Ik eet bijvoorbeeld zelf wanneer ik daar zin in heb. Ben ook iets aan de de dikkere kant maar dat vind ik voor mijzelf niet zo'n probleem. Je zegt zelf dat je het moeilijk vind om zelf een balans te vinden tussen normaal eten en jouw gewoonte van eten. Misschien moet je voor jezelf een afspraak maken van hoeveel je eet per dag. Bijvoorbeeld 2 broodjes een stukje fruit etc. Als je dat zou doen en je er ook ECHT aan zou houden zou dat een grote vooruitgang zijn. Ik vind ook dat je te kritisch bent tegenover je ouders. Ze hebben echt het beste met je voor en proberen je het best te verzorgen / op te voeden / etc. Als ze niet op jouw probleem zouden reageren zou ik dat een grote fout van hun vinden. Ze zouden hun eigen dochter ongeveer laten verhongeren. Nu zij weten dat je anorectisch bent zullen zij extra op je letten. Niks om bang voor te zijn ( Om het maar over simplistisch uit te drukken) Natuurlijk kan je jezelf helemaal bang maken over dat ze nu anders tegen jou aan kijken . Maar dat doen ze niet! Ze zorgen nu alleen op een iets andere manier voor je. Ze letten beter op omdat ze weten dat het niet goed gaat met je. Dat is echt niks om bang voor te zijn. Dat je het trouwens ook vergelijkd met een 'verkrachting' vind ik wel erg cru. Waar ligt voor jou de grens tussen verwaarzozing en verkrachting? Bij jou ligt die grens wel erg dicht bij elkaar.... Veel sterkte iig! Groeten Bram p.s Als je verder erover wilt praten of een gesprekpartner nodig hebt (Hetgene ik betwijfel aangezien je niet onaantrekkelijk bent) pm me maar of add me over msn |
![]() |
|
Zelf schijn ik ook anorexia of iets dat daarop lijkt te hebben.. maar mijn ouders hebben die zekerheid nog niet, tasten nog in het duister.
Ik zou ook absoluut niet willen dat ze erachter komen. Er zijn maar 2 mensen die weten dat ik niet goed eet, waarvan er eentje echt weet hoe mijn leven in elkaar zit, mijn vriend. Maar als mijn ouders erachter komen, moet ik (weer) hulp gaan zoeken (krijgen) kom ik weer verder van mijn vriend af te staan, vast weer in dat achterlijke hulpverlening circuit van deze regio terecht, en ben ik straks echt helemaal kapot. Zelf heb ik een tijd ontkend dat ik een eetstoornis had. maar of het echt ontkennen was? Ik had niemand om mee te praten, dus ook niemand om tegen te ontkennen. (mn ouders hebben altijd veel meer oog voor mn broertjes gehad) Toen vrienden kreeg, en vervolgens een vriend, en die vriend vroeg waarom ik zo slecht at bla bla bla is er toch het een en ander uitgekomen, dat wel, maar naar mijn ouders niet. Ik zal het dan wel misschien ontkennen tegen mijn ouders en familie enzo, maar tegen mezelf niet. Ik weet dat ik fout ben, maar ik kies er zelf voor. Je hebt trouwens vele manieren van sterk zijn.. Het niet eten kan sterk zijn, maar het juist wel eten ook. Je kunt teveel eten, maar je kunt dan natuurlijk ook te weinig eten. Beide moet je daar sterk voor zijn. (hoeft niet altijd maar ok, get the point?) Maat dat sterk zijn is het sterk zijn dat andere mensen zeggen dat je dat bent. (sorry voor de onlogische zin) Je voelt je zelf niet sterk, omdat je van jezelf vind dat je dat niet bent.. *heel dikke knuf*
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Het is alles zo dubbel ... Maar misschien is dat wel een teken dat ik meer naar de kant van 'hulp zoeken' ga ?
|
Ik zou er graag een patroon in brengen, zeer graag zelfs, maar weet niet hoe ik de neiging moet onderdrukken een 'anorectische' patroon in te brengen. Want als ik aan PATROON denk, het eerste wat mijn hoofd binnenschiet is 'had ik maar weer mijn oude discipline kunnen oppakken met geen drinkbuien tussendoor en maar een glas drinken 's ochtends en 's avonds'
![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Ik HOEF ook helemaal niet te eten eigenlijk, ik heb het niet nodig ... ah, behalve voor het functioneren van mijn lichaam, maar ja ![]() Citaat:
![]() Ophouden met al die opmerkingen over mijn uiterlijk, dan lijkt het net of ik alleen naar complimentjes vis en ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik er mee moet omgaan.
||||
![]() |
Citaat:
dan had je hier maar niet moeten komen...har har :-) anyway...neem die complimenten in je op. Want volgens mij heb je ook een enigzins laag zelfvertrouwen (denk ik natuurlijk ik weet niet zeker). Als je 's morgens iets eet dan voel je jezelf vies lelijk etc. Heeft dat niet daar mee te maken? Citaat:
Citaat:
![]() Nu ik erover nadenk is volgens mij het grootste probleem je zelfvertrouwen. Kan het goed herkennen want ik heb er zelf ook last van :-) (sorry van dat ouders-gelul...ik las weer is iets verkeerd...komt vaak voor de laatste tijd) |
![]() |
|
Ik weet begod niet of t zo ok is . . . maar mailen leek me erger
Eigenlijk weet ik momenteel niks zinnigs te zeggen . . . kut . . . je bent mooi, echt waar (heel erg mooi om precies te zijn) . . . maar ja . . . Misschien wordt het nu anders nu je ouders het weten . . . ik weet het niet hoor . . . maar omdat het nu niet meer alleen van jou is enzo . . . ook al weet ik dat je het alleen zelf kan oplossen, maar tich . . . Hopelijk leer je ooit van jezelf te houden en je mooi te vinden, want je bent het meer dan waard, maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan . . .
|
aan N*A*Shezbaernon.
Ik weet wat je meemaakt, ik heb zelf Boulumia gehad, en ik weet precies hoe je je voelt. Ik ben nu "genezen" verklaart, maar het blijft een strijd, en ik weet dat ik mijn "vriend" mijn hele leven bij me zal dragen en het waarschijnlijk elke keer weer moeilijk zal worden niet weer die weg op te gaan. het blijft een gevecht, maar je moet eerst zorgen dat je weer veel positieve energie krijgt, hoe moeilijk dat ook is. Ik weet hoe je je voelt, ik heb 7 maanden in dat donkere gat geleefd, je valt er zo makkelijk in, maar zie er maar weer eens uit te komen.... mij is het gelukt, ook al is het moeilijk niet stiekem terug te glippen... maar ik ben veel sterker geworden, en dat moet jij ook zien te worden, en dat kan je! ik dacht ook dat ik het niet kon, maar het lukt! echt waar, er zijn alleen veel dinge nodig om in te zien dat het zo niet meer kan... het is een lange weg, en een moeilijke weg, maar het kan.... en je bent al op weg! dat jij het erkent, en je ouders + een dokter er vanaf weten is al heel wat, dat was voor mij de moeilijkste stap, erover praten en het erkennen, dus nu moet je doorzetten! super veel sterkte, en als je erover wil mailen oid kun je me altijd Pm-en. liefs biep
||
Citaat:
Ik kan dan niet onder de mensen omdat ik mezelf te vies en walgelijk vind, ik weet niet hoe ik het moet beschrijven ... dat ik het ze niet wil aandoen ? Dat ik het niet verdien om tussen de mensen te komen ? Of niet DURF ? Ik weet het echt niet.
Laatst gewijzigd op 02-04-2003 om 07:43. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Volgens mij wordt het niet anders ... het is alleen dat ze het nu weten en dat ik me voor ze kapot schaam, maar verder ? Ik *eet* zoals daarvoor, ik kan met ze niet er over praten ... zoals daarvoor (een paar X geprobeert, maar het lijkt alsof het tot ze niet wilt doordringen. Misschien moet ik toch blij zijn en zijn mijn ouders de droom van iedere eetstoornis-patiente ![]() En dat houden van ... zou ik willen, ja, maar je weet best dat toen ik nog in Nederland was IK niet de enige was die mijn zelfvertrouwen de grond in boorde ... ik geef toe, het was vooral mijn schuld want had niet zo over me heen moeten laten lopen, maar hoe sommige mensen zich naar mij toe gedroegen was niet bepaald cocher.
|||
![]() |
Citaat:
Als jij in je eentje tegenover een groep staan dan kan je daar niet zoveel aan doen. Had er zelf een 'beetje' last van op de basisschool. ![]() Citaat:
Mja. Je zit nu in een cirkel die alleen maar verder naar 'beneden' gaat....Je bent waarschijnlijk ook kwetsbaar etc (neem ik aan natuurlijk)...Ik denk dat je iets moet vinden wat die cirkel laat omdraaien en dat je dan weer naar 'boven' gaat in plaats van naar 'beneden'. (Het is ook koosjer in plaats van cocher trouwens...volgens mij :-) ) |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Ik denk niet dat mijn 'geval' een andere wending krijgt door zo'n min of meer *tornado* ... nu voel ik me alleen erg onveilig en misschien nog meer kwetsbaar dan toen IK de enige was die van mijn eetstoornis afwist. Thx ... weer wat geleerd. Ik weet echt niet hoe je het in het Nederlands schrijft, ik wist niet eens of jullie het ook zo gebruiken - heb het nog nergens zien staan. Ik zou ook niet zeker weten hoe het in mijn eigen taal geschreven wordt, een grote gok dus ![]()
||
Citaat:
Ik doe het ook niet voor anderen, maar dat neemt niet weg dat ik het ze niet KAN aandoen. Kijk, als ik het ZELF goed vond en KON, dan zou het mij echt niet kunnen boeien, ook al zouden de mensen om me heen zich echt aan mijn uiterlijk storen ... maar omdat IK mezelf walgelijk vind, komt dat er nog eens bij. Ik weet dat het niet te begrijpen is, in ieder geval niet rationeel ... maar das' iets waar je je in moet leven (en dan is het waarschijnlijk nog onbegrijpelijk, maar dat ff ter zijde).
|||
![]() |
Citaat:
De makkelijkste oplossing die ik kan bedenken is dat je zelf nagaat waar het echt begonnen is. Citaat:
![]() |
![]() |
|
Overigens ... stel ik me gewoon aan, het was nergens voor nodig die paniek en angst en twijfels.
Mijn mammie was nogmaals naar de dokter geweest en die heeft, naar er over in het weekend nagedacht te hebben, besloten dat we het liever aan mij zelf overlaten, dat het ook iets met mijn schildklier kan zijn. Ik ben te zwaar en te dik om een eetstoornis te hebben. NU VOEL IK ME BETER !!! ![]() ![]() ![]() ![]()
|
Als dat niet zo was hadden ze het waarschijnlijk niet aan mijn eigen wil overgelaten, toch ?
Ik weet niet, maar het kon niet erger verlopen/aflopen. Die twee bezoeken aan de dokter waren een hel, en nu zegt ze achteraf nog als bonus iets wat te vertalen is als 'ze is te zwaar'. Aaaah ... dit houd ik niet vol, nee, ah ah. Ik weet dat ik gewoon zeik en dat het hier waarschijnlijk niet hoort te staan, maar ik voel me gewoon zo slecht en heb geen andere manier om het te uiten ...
|
![]() |
Iedereen mag zeiken. Ik doe het zelf vaak genoeg. Misschien willen je ouders ook niet geloven dat je anorexia hebt.
of Je bent 18 en ze willen dat je het zelfstandig oplost..Hoe hard dat ook mag klinken. of nog iets anders misschien? Denk jij nou echt dat je ouders je dik en zwaar zullen noemen / impliceren? Dat lijkt mij van niet. |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
mja...je zette het een beetje vaag neer...of ik las het niet goed
![]() Je vraagt duidelijk om aandacht...waarschijnlijk eerder schreeuwen dan vragen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ze heeft het niet zo gezegd, het zit zo ... ik was er twee keer heen, woensdag en dongerdag, en mijn broertje had nog een verplichte bezoek vandaag. De dokter had gezegd dat mijn mammie maar ook mee moest komen vandaag (vast om met haar over mijn 'geval' te praten) en ik vroeg de net toen ze terug kwamen wat ze gezegd heeft ... kreeg ik te horen dat ze nagedacht heeft en dat ze het aan mij zelf over laten. Wat door mij dus vertaald wordt als dat ik niet licht/dun genoeg ben zo dat er wat aan gedaan moet worden.
|
![]() |
(beiden de hele tijd dit topic aan het bekijken? :-P )
Ik kan me echt niet inleven hierop. Je moeder is bezorgd maar laat het aan jou over. Misschien moet je aan je moeder vragen waarom ze het aan jou zelf over wil laten. en...heel belangrijk...trek geen voortijdige conclusies..dat helpt enorm ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Omdat ik natuurlijk niet aankom met 'ja mama, maar het klopt wat de dokter vermoedde toen ze bedacht had dat ik niet dun genoeg ben, ik HEB een eetstoornis', en dat in combinatie met haar niet de waarheid willen zien ... is ze nu weer gerustgesteld, denk ik. Ik weet het, maar als het alles om het eten draait kan ik het eigenlijk niet op een andere manier vertalen ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat saai zeg #976a, deel 1.01, subsectie alfa, paragraaf I-A (45.332.12Z) Verwijderd | 500 | 01-05-2010 21:48 | |
De Kantine |
Wat heb jij vandaag gedroomd? Verwijderd | 500 | 17-08-2008 08:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Je Rachel [VERHAAL] [GEEN_HELD] | 4 | 14-03-2003 15:41 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom anti-Amerikanisme? Alexander | 82 | 23-01-2003 09:34 |