Advertentie | |
|
![]() |
|
Niks, je moest toch wel een briefje halen..
Vroegmelden deed ik sowieso al niet, dus maakte niet zo heel veel uit.. Later kwam er een systeem dat je de les niet meer in mocht als je te laat kwam, wat weer als ongeoorloofd afwezig stond, dus moest je weer alles gaan inhalen. :\
|
De meeste leraren boeit het bij ons niet, ook al kom je halverwege de les.
Een paar weken geleden was ik vijf minuten te laat en in de hal van de school stond de conrector van havo, die zegt: 'je bent te laat, ga een briefje halen bij de conciërge', omdat ik wist dat de leraar die ik het 1e uur had het toch niet erg vond als ik te laat kwam, zei ik: 'ja, ik heb geen les, ik ben wat eerder gekomen om een toets te leren', dus ik dacht: 'mooi ben ik daar ook weer vanaf' en ik ga naar het lokaal. Leraar vindt het inderdaad niet erg, dus ik ga zitten. Komt die conrector twee minuten later binnen: 'Welke oplichter heeft mij hier net voorgelogen. Ja jij, je zei dat je geen les had. Vieze klootzak, vuile bedrieger. Ga je nu melden bij de conciërge en ga meteen maar door naar je eigen conrector (vwo)!'. Dus ik maar een briefje halen (eerste briefje dat mijn leraar van het 1e uur dat jaar kreeg ![]() ![]() |
![]() |
|
niet, aangezien ik erug vaak te laat ben en het zo'n beetje een gewoonte is geworden dat ik te laat op school kom... dus jah
![]() Ik ga gewoon zitten, en soms vertel ik een vaag smoesje.. Dat m'n wekker kapot was, verslapen en dat soort kansloze smoesjes ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik kom bijna nooit te laat, maar heb een hele goede band met 1 van mn congierges (heb zelfs zn mobiele nummer gekregen voor als er wat is) en met de andere twee kan ik ook heel goed opschieten dus dan is t vaak van:
'niks zeggen en nu snel naar je les.' 'okeej. thnx.' |
Advertentie |
|
![]() |
|
Hmm, k weet nie, bij ons maakt het nooit zoveel uit... De helft van de leraren noteert het volgens mij ook niet verder.
We hebben één leraar die gewoon zelf dingetjes verzint, zoals een liedje zingen, trakteren of iets waar jij actief mee bent (bijv. je zit in de schoolkrantredactie en je moet speciaal voor hem een stukje schrijven) Wel okay allemaal ![]() Er worden natuurlijk wel smoesjes bedacht, maar volgens mij maakt dat weinig uit. Want als je je verslapen hebt krijg je net zo weinig straf dan als je ff een leraar moest spreken... dus ja
|
Ik heb nooit smoesjes ofzo..
Maar 1 keer kwam ik mijn bed uit, sta ik voor mijn pa, zeg ik: okeeeej, ik ben dus te laat/ zegt ie: zal ik ff een briefje schrijven? Dat je naar de dokter bent ofzo ![]() En toen ik een keer echt te laat was toen zei die concierge: Je bent nog nooit te laat gekomen he.. Ik zo: neej. hij: dus dit is de eerste keer dat je te laat bent. Ik: jaah. Hij: dan ben je naar de dokter geweest. Ik heel braaf: maar ik ben echt te laat. Hij: Neej, je bent naar de dokter geweest. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Hehe, had vanmorgen weer een mazzeltje. Ik was te laat, maar de docent ook. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij ons is het zo dat als je te laat bent zonder reden (dus gewoon te laat) dan moet je de volgende dag je om tien VOOR acht (!!!) melden (wij beginnen altijd om kwart over acht) en als je dat vergeet ofzo, dan moet je de volgende dag komen en die dag daarna.. ik weet niet hoe ver dat door gaat.. maarja, daar heb ik niet echt mee te maken omdat ik bijna nooit te laat kom en anders word gematst door mn congierge(s)...
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vorig jaar was ik heel vaak te laat (ik denk zo'n 16 keer genoteerd en enkele keren nog kunnen binnenglippen) en toen had je per drie keer ongeldige reden strafstudie van 50 minuutjes, gewoon agenda (schoolreglement) overschrijven.
Als je dan in het 1ste trim 5 x te laat was, werd dit weer vergeten, want elke trim begin je met een nieuwe lei. Maar nu is het wel wat anders hoor! Ik doe nu ongelofelijk mijn best om op tijd te komen in school. Wat niet zo voor de hand ligt, aangezien ik met de trein ga. Ik ben nu van heeeeeeel het schooljaar slechts 3x te laat gekomen en nu moet ik heel deze week me gaan aanmelden om 8h. Niet zo erg denk je mss, maar dat betekent dus mijn trein nemen van 7h14!!! Met andere woorden: HEEL VROEG OPSTAAN!!!!! ![]() ![]() ![]() Oh ja, nog morgen en overmorgen op tijd en ben er vanaf..... En!! 't is superasociaal aangezien mijn maten trein van 7h48 nemen... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Omdat de receptie waar we langs moeten als we naar de lokalen willen (waar we ook opgewacht worden voor de te laat briefjes) op de eerste verdieping is neem ik gewoon de lift op de begane grond naar de verdieping die ik moet hebben. Moet ik ook op de eerste zijn, kom ik tegenover de receptie uit. Gewoon een verdieping hoger en met de trap naar beneden. En tegen je leraar maar zeggen dat de belangrijke briefjes meneer had gezegd dat je voor deze keer mocht doorlopen.
![]() Alleen maar hopen dat je in de lift niemand tegen komt die vraagt of je je liftpas wilt laten zien. ![]() |
![]() |
|
ik kom bijna altijd te laat nu dat ik stage loop moet ik 1 dag in de week naar school, kan eigenlijk geen lulverhalen gaan ophangen geloven ze niet meer
![]() ![]()
|
bij mij valt met te laat wel mee die man ken ik goed omdat ik me bij hem altijd moet melden voor een uitstuurformulier daar heb ik sinds februari nu 23 van
![]() ![]()
|
![]() |
pak een willekeurig wit papier en loop daarmee snel de klas binnen, kijk je leraar aan en knik en houdt het paier in de lucht
hij/zij zal niet weten wat je hebt gedaan of wat er met het pepier is maar zal automatisch denken dat bhet belangrijk was werk altijd
|
Als je heel erg laat bent, kun je bij ons op school beter niet meer naar die les gaan, dan moet je een uur inhalen en dat is beter dan een keer om 8 uur op school komen, weet je hoe vroeg je dan op moet staan
![]() Nou en als ik een paar minuutjes te laat ben, wat toch wel wekelijks voorkomt, ben ik naar de dokter/tandarts/orthodontist/oogarts/etc geweest ![]()
|
Verwijderd
|
Bij ons moet je als je te laat bent het uur opnemen, dus je krijgt als bovenbouwer geen ochtend of middag meer. Als je eruit gestuurd wordt moet je het ook opnemen. Als je in 6 weken 10 uur hebt (moeten) opnemen/genomen, raak je 1 herkansing kwijt.
Maar ik zeg altijd gewoon dan dat ik met een docent praatte. En als ik het eerste uur te laat kom bij natuurkunde zeg ik altijd iets als: Ik had meer wrijvingskracht dan normaal, of ik had last van een magnetisch veld en kon m'n fiets niet meer staande houden. En zow verzin ik bij de meeste vakken wel iets. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik ben bijna dagelijks te laat
![]() Ik ga meestal laat slapen, en kom dan erg moeilijk mijn bed uit Smoesjes verzinnen hoef ik niet meer te doen, de congierces kennen me nu wel. Meestal word ik gematst! Dat komt omdat ik in mijn vrije uren heel veel meehelp in de mediatheek of bij de congierce of ik ga gewoon helemaal geen briefje halen, dan blijf ik de rest van het uur weg merkt de conrector meestal niet eens ![]()
|
![]() |
Ik kom ook vaak te laat (ben nou eenmaal geen ochtendmens), hoewel het nou wel steeds minder word maar vorig jaar was ik zowat elke dag wel te laat..=/ ) ik meldde me altijd maar een beetje enz.. zei da 'k me had verslapen of dat de brug open stond en naja dan werd dat dus wel genoteerd enzo maar verder niks erover gezegt.. ja moest me wel es om 8.00 melden.. maar ach ik maakte me dr niet zo druk om, tot ik een keer weer te laat was en die dag een telefoontje thuis kreeg dat ik geschorst was omdat ik te vaak te laat kwam
![]() ![]() |
![]() |
|
Bij een groot deel van de lessen komt ongeveer de helft van de klas te laat, dus op den duur zeggen de meeste leraren er niet veel meer van wanneer je te laat bent.
En soms ga ik in de mediatheek wachten tot het 2e lesuur begint, want dan mag je officieel de les weer in. Smoesjes zijn dus niet nodig. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Te laat komen Verwijderd | 10 | 13-02-2017 22:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Te laat Infidel | 0 | 01-08-2010 13:00 | |
Algemene schoolzaken |