Oud 23-03-2003, 13:07
sportbabe
sportbabe is offline
Hoe lul jij je dr uit?

Ik was vrijdag ruim 10 minuten te laat. 'Ik had thuis hartkloppingen, en toen heb ik een minuut of 10 gewacht to ze over waren' Ik had em in mn zak.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2003, 13:27
AlopiA
AlopiA is offline

ik zeg meestal, als ik al te laat ben, "maar meneer! ik had alles tegen, alle stoplichten, het spoor, en ik had ook nog eens hele harde wind tegen *kijkt zielig*"

werkt meestal wel, hoewel het eigelijk geen echte reden is.

Was ook een keer te laat, en toen wist ik niks, toen heb ik gezegd dat safari beekse bergen aan het verhuizen was.
moesten ze toch net de bredase weg oversteken!
ze vond het zo grappig dat ik een briefje met reden kreeg (= niet om 8 uur melden)
Oud 23-03-2003, 15:04
ananas15
ananas15 is offline
Die is wel goed jah!

Ik was es 1 keertje te laat en er stonden er nog een stuk of 5 voor me die ook een kaartje moesten halen, allemaal kwamen ze er met een slappe smoes vanaf. Toen was ik en ik zeg: 'Sorry, ik was nogal verbaasd dat iedereen er met een smoes vanaf kwam, ik heb dus geen tijd gehad om er zélf ook een te bedenken...' Nog een beetje zielig erbij kijken en toen begon ie te lachen en toen gaf ie me een kaartje, zonder corvee!
Oud 23-03-2003, 15:42
Ketjing
Ketjing is offline
Gewoon zeggen als je te laat komt dat een leraar je moest spreken, werkt bij mij altijd
Oud 23-03-2003, 16:34
sportbabe
sportbabe is offline
Das idd relaxed. Of gewoon zeggen dat je nog iemand moest spreken voor jouw stukje in de schoolkrant, voor toneel, of een andere schoolactiviteit. Dat kunnen ze niet afkeuren, omdat ze dat soort activiteiten alleen maar willen pushen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 18:07
Balance
Balance is offline
bij ons lul je je het eerste uur d'r niet onderuit. dan staat namelijk de locatieleiding met 2 man beneden voor de deur waar iedereen door heen moet voor de lokalen. en die hebben geen gevoel voor humor en/of medelijden.
toen de politie voor de school stond te controleren op scooters (checken of ze opgevoerd waren enzo) moesten álle scooterrijders (dus ook 'onschuldigen') een telaatbriefje halen, terwijl zij er niks aan konden doen dat ze werden gecontroleerd. :/

het 2e uur staan ze d'r niet en kan je dus doorlopen. tegen de docent zegt eigenlijk niemand iets, het is gewoon van zo stil mogelijk naar binnen lopen en gaan zitten. en anders zielig kijken.
Oud 23-03-2003, 19:32
Ieke
Ieke is offline
Gewoon niet te laat komen. Ik ben nooit te laat, nou ja, 1 keer in mijn hele schooltijd en bij de andere keren kon ik nog gewoon naar binnen.
Oud 23-03-2003, 19:35
sportbabe
sportbabe is offline
!!!!!!!!!!!

Ik heb al een rij groene kaarten (krijg je als je te laat bent) achter mn naam staan van hier tot in München! En elke keer om 8.00 uur melden..
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:37
hi
hi is offline
De keren dat ik op tijd kom in de les zijn op een paar handen te tellen. Ja zonder mij kan zo'n les ook beginnen en ze laten me nooit kaartje halen! Alleen 1 keer die dictoriale lerares van engels wat een rotwijf
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:41
SuperDracula
SuperDracula is offline
Ik ben wel elke week meer dan drie keer te laat, ofwel heb ik treinvertraging, fietspech, de elektricitiet viel uit dus mijn wekker ging niet af...
Oud 23-03-2003, 19:42
xliselottex
xliselottex is offline
brug was open ----> moet je dan langs een brug?????????? ---> nee ---------->---------> geldige reden
Oud 23-03-2003, 19:42
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
laatst hoorde ik een smoes van iemand...hij zei dat iemand met zijn brommer was gevallen dat ie bij hem op de ambulance moest wachten. was echt overtuigend
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:52
Shinosu
Shinosu is offline
ik kom niet vaak te laat, maar als ik dan te laat kom zetten ze zonder te vragen een "gewettigd te laat" stempel in mijn agenda. pretty easy
Oud 23-03-2003, 19:56
A loved one
A loved one is offline
Ons verschrikkelijke systeem (ja, daar komt-ie weer!!), daar kom je niet omheen. Ik ben al bekend bij de administratie, maar toch matsen ze me niet... Wat wel helpt: probeer aan een afsprakenkaart van de tandarts te komen, en vul gewoon zelf wat data in. Is natuurlijk NIET geloofwaardig, als je vier keer in de week naar de tandarts moet... Je kunt het goed afwisselen met andere afspraken, internist, podo, ortho; verzin het zo gek niet en je hebt er kaartjes voor.
Wij hebben op school een bijna waterdicht absentensysteem: de afwezigen worden op een speciaal briefje geschreven, die worden buiten opgehangen en opgehaald door Mohammed. Als je nou een stapeltje briefjes in handen krijgt, kun je jezelf van het lijstje met afwezigen afhalen. Maar, nogmaals: NIET geloofwaardig als de leraar je kent en je de volgende les vraagt waar je was... Die verdomde leraren moeten ook altijd persoonlijk worden....
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 22:08
Stff
Stff is offline
bij mij laten sommige leraren je nog binnen al kom je halverwege de les binnen
als je te laat bent en je weet dat die leraren de absenten niet opschrijven dan ga je gewoon niet naar die les
anders, sjah, als je 1ste uur te laat bent moet je ff een congierce kennen
Oud 24-03-2003, 07:37
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
sportbabe schreef op 23-03-2003 @ 20:35:
!!!!!!!!!!!

Ik heb al een rij groene kaarten (krijg je als je te laat bent) achter mn naam staan van hier tot in München! En elke keer om 8.00 uur melden..
Sta dan ook wat eerder op of ga wat eerder weg. Ik vind dat echt knap om zo vaak te laat te komen.
Oud 24-03-2003, 11:24
Thomas
Thomas is offline
Ik lul me er nooit tussenuit. Is ook niet nodig aangezien bijna alle colleges en trainingen facultatief zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 11:29
wissie
wissie is offline
Ik kom nooit te laat. Als ik te laat ben voor een lesuur, sla ik dat uur over
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 15:50
Quiana
Quiana is offline
Niks, je moest toch wel een briefje halen..
Vroegmelden deed ik sowieso al niet,
dus maakte niet zo heel veel uit..
Later kwam er een systeem dat je de les
niet meer in mocht als je te laat kwam,
wat weer als ongeoorloofd afwezig stond,
dus moest je weer alles gaan inhalen. :\
Oud 24-03-2003, 16:47
Blisss
Blisss is offline
De meeste leraren boeit het bij ons niet, ook al kom je halverwege de les.

Een paar weken geleden was ik vijf minuten te laat en in de hal van de school stond de conrector van havo, die zegt: 'je bent te laat, ga een briefje halen bij de conciërge', omdat ik wist dat de leraar die ik het 1e uur had het toch niet erg vond als ik te laat kwam, zei ik: 'ja, ik heb geen les, ik ben wat eerder gekomen om een toets te leren', dus ik dacht: 'mooi ben ik daar ook weer vanaf' en ik ga naar het lokaal. Leraar vindt het inderdaad niet erg, dus ik ga zitten. Komt die conrector twee minuten later binnen: 'Welke oplichter heeft mij hier net voorgelogen. Ja jij, je zei dat je geen les had. Vieze klootzak, vuile bedrieger. Ga je nu melden bij de conciërge en ga meteen maar door naar je eigen conrector (vwo)!'. Dus ik maar een briefje halen (eerste briefje dat mijn leraar van het 1e uur dat jaar kreeg ) en naar mijn conrector. Maar die boeide het echt helemaal niks, en hij moest die conrector havo alleen maar uitlachen, net zoals de andere leraren.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 17:50
charly not
charly not is offline
niet, aangezien ik erug vaak te laat ben en het zo'n beetje een gewoonte is geworden dat ik te laat op school kom... dus jah
Ik ga gewoon zitten, en soms vertel ik een vaag smoesje..
Dat m'n wekker kapot was, verslapen en dat soort kansloze smoesjes
Oud 24-03-2003, 19:14
sportbabe
sportbabe is offline
Citaat:
A loved one schreef op 23-03-2003 @ 20:56:
Ons verschrikkelijke systeem (ja, daar komt-ie weer!!), daar kom je niet omheen. Ik ben al bekend bij de administratie, maar toch matsen ze me niet... Wat wel helpt: probeer aan een afsprakenkaart van de tandarts te komen, en vul gewoon zelf wat data in. Is natuurlijk NIET geloofwaardig, als je vier keer in de week naar de tandarts moet... Je kunt het goed afwisselen met andere afspraken, internist, podo, ortho; verzin het zo gek niet en je hebt er kaartjes voor.
Wij hebben op school een bijna waterdicht absentensysteem: de afwezigen worden op een speciaal briefje geschreven, die worden buiten opgehangen en opgehaald door Mohammed. Als je nou een stapeltje briefjes in handen krijgt, kun je jezelf van het lijstje met afwezigen afhalen. Maar, nogmaals: NIET geloofwaardig als de leraar je kent en je de volgende les vraagt waar je was... Die verdomde leraren moeten ook altijd persoonlijk worden....
We have the same....

Citaat:
Sta dan ook wat eerder op of ga wat eerder weg. Ik vind dat echt knap om zo vaak te laat te komen.
Ik doe echt mn best om eerder op te staan (tot daar lukt het nog) maar dan vergeet ik mn mobiel, of ik moet mn tas en gymtas nog inpakken, of ik ben gewoon te slaperig om te haasten.. En daarbij komt nog dat ik maar 10 minuten van school woon. En dan heb je al snel zoiets van: oooooo dat haal ik toch wel. Nou niet dus.. Maar ik ben gewoon altijd laat, en zo 1 x in de twee weken te laat.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 19:36
BBEM
BBEM is offline
ik reis vaak met de trein dus dan kun je het verder zelf wel invullen.
Oud 26-03-2003, 14:40
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik kom binnen, kijk de leraar grijnzend aan en ga gewoon zitten. Heel soms zeggen ze dat ik een briefje moet halen, maar dat is gelukkig nie zo vaak.
Oud 29-03-2003, 08:41
Verwijderd
ik kom bijna nooit te laat, maar heb een hele goede band met 1 van mn congierges (heb zelfs zn mobiele nummer gekregen voor als er wat is) en met de andere twee kan ik ook heel goed opschieten dus dan is t vaak van:
'niks zeggen en nu snel naar je les.'
'okeej. thnx.'
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2003, 16:31
Adrenaline
Adrenaline is offline
Citaat:
sportbabe schreef op 23-03-2003 @ 20:35:
!!!!!!!!!!!

Jeezz, waar zit jij op school? Ik moet altijd om half 8
Oud 30-03-2003, 18:15
Miracle
Miracle is offline
Hmm, k weet nie, bij ons maakt het nooit zoveel uit... De helft van de leraren noteert het volgens mij ook niet verder.
We hebben één leraar die gewoon zelf dingetjes verzint, zoals een liedje zingen, trakteren of iets waar jij actief mee bent (bijv. je zit in de schoolkrantredactie en je moet speciaal voor hem een stukje schrijven)
Wel okay allemaal Al zorg ik wel dat ik bij die leraar niet te laat kom, want hij is wel de strengste van allemaal..

Er worden natuurlijk wel smoesjes bedacht, maar volgens mij maakt dat weinig uit. Want als je je verslapen hebt krijg je net zo weinig straf dan als je ff een leraar moest spreken... dus ja
Oud 30-03-2003, 20:36
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik heb nooit smoesjes ofzo..
Maar 1 keer kwam ik mijn bed uit, sta ik voor mijn pa, zeg ik: okeeeej, ik ben dus te laat/

zegt ie: zal ik ff een briefje schrijven? Dat je naar de dokter bent ofzo

En toen ik een keer echt te laat was toen zei die concierge: Je bent nog nooit te laat gekomen he.. Ik zo: neej. hij: dus dit is de eerste keer dat je te laat bent. Ik: jaah. Hij: dan ben je naar de dokter geweest. Ik heel braaf: maar ik ben echt te laat. Hij: Neej, je bent naar de dokter geweest.

Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 16:02
sportbabe
sportbabe is offline
Citaat:
Adrenaline schreef op 30-03-2003 @ 17:31:
Jeezz, waar zit jij op school? Ik moet altijd om half 8
Christelijk Gym in Utrecht.. Half acht is wel asociaal vroeg, jzs! Maar 8.00 is toch bes wel vroeg als je om 9.00 uur of om 10.00 op school moet zijn..

Hehe, had vanmorgen weer een mazzeltje. Ik was te laat, maar de docent ook.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 16:56
Skinless
Skinless is offline
hehe ik heb helemaal geen reden om een smoesje te verzinnen. Als wij te laat komen moeten we een briefje halen en de volgende dag om kwart voor 8 melden, maar dan ga je gewoon niet en er volgen geen consequenties
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 18:09
sportbabe
sportbabe is offline
Bij ons wel, kom je je niet melden, mag je een middag gaan vegen....
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 18:54
m'neer
m'neer is offline
Bij ons is er geen manier om je d'r uit te lullen. Te laat is te laat, en dan heb je pech.

Al doen de meeste docenten niet zo moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 08:16
Verwijderd
Bij ons is het zo dat als je te laat bent zonder reden (dus gewoon te laat) dan moet je de volgende dag je om tien VOOR acht (!!!) melden (wij beginnen altijd om kwart over acht) en als je dat vergeet ofzo, dan moet je de volgende dag komen en die dag daarna.. ik weet niet hoe ver dat door gaat.. maarja, daar heb ik niet echt mee te maken omdat ik bijna nooit te laat kom en anders word gematst door mn congierge(s)...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:23
sportbabe
sportbabe is offline
Hoe krijg je het voor elkaar nooit te laat te komen?? Ik was vanmorgen te laat, maar het lokaal was nog open omdat er voor deze les een clusteruur was (waarin ik vrij had :-D). Ik heb onder Engels moeten ontbijten... Maar ja, tenminste niet melden morgen. :-)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:57
Verwijderd
Vorig jaar was ik heel vaak te laat (ik denk zo'n 16 keer genoteerd en enkele keren nog kunnen binnenglippen) en toen had je per drie keer ongeldige reden strafstudie van 50 minuutjes, gewoon agenda (schoolreglement) overschrijven.
Als je dan in het 1ste trim 5 x te laat was, werd dit weer vergeten, want elke trim begin je met een nieuwe lei.

Maar nu is het wel wat anders hoor!
Ik doe nu ongelofelijk mijn best om op tijd te komen in school.
Wat niet zo voor de hand ligt, aangezien ik met de trein ga.
Ik ben nu van heeeeeeel het schooljaar slechts 3x te laat gekomen en nu moet ik heel deze week me gaan aanmelden om 8h.

Niet zo erg denk je mss, maar dat betekent dus mijn trein nemen van 7h14!!!

Met andere woorden: HEEL VROEG OPSTAAN!!!!!

Oh ja, nog morgen en overmorgen op tijd en ben er vanaf.....

En!! 't is superasociaal aangezien mijn maten trein van 7h48 nemen...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 16:10
Verwijderd
Citaat:
sportbabe schreef op 02-04-2003 @ 16:23:
Hoe krijg je het voor elkaar nooit te laat te komen?? Ik was vanmorgen te laat, maar het lokaal was nog open omdat er voor deze les een clusteruur was (waarin ik vrij had :-D). Ik heb onder Engels moeten ontbijten... Maar ja, tenminste niet melden morgen. :-)
naja, goede band met je congierge opbouwen.. en heeeeeel hard fietsen of gewoon een smoes verzinne
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 16:14
SHE!L@
SHE!L@ is offline
Ik zeg altijd dat men ketting van de fiets aflag of dat ik ongelooflijke tegenwind had!! Helpt altijd!! Anders ga je nog ff met je handen langs de ketting lekkere smerige handen, kun je et ook nog bewijzen!!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 16:35
Verwijderd
Omdat de receptie waar we langs moeten als we naar de lokalen willen (waar we ook opgewacht worden voor de te laat briefjes) op de eerste verdieping is neem ik gewoon de lift op de begane grond naar de verdieping die ik moet hebben. Moet ik ook op de eerste zijn, kom ik tegenover de receptie uit. Gewoon een verdieping hoger en met de trap naar beneden. En tegen je leraar maar zeggen dat de belangrijke briefjes meneer had gezegd dat je voor deze keer mocht doorlopen.
Alleen maar hopen dat je in de lift niemand tegen komt die vraagt of je je liftpas wilt laten zien.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 22:55
roman
roman is offline
ik kom bijna altijd te laat nu dat ik stage loop moet ik 1 dag in de week naar school, kan eigenlijk geen lulverhalen gaan ophangen geloven ze niet meer als ik nog 1 keer te laat kom word ik van de opleiding gegooit.... jajaja I,m a little dumb
Oud 03-04-2003, 07:01
boheempje
boheempje is offline
bij mij valt met te laat wel mee die man ken ik goed omdat ik me bij hem altijd moet melden voor een uitstuurformulier daar heb ik sinds februari nu 23 van maar daarom ken ik hem goed en hij mag mij wel dus zegt hij doorlopen en hij is 4x ziek geweest toen ik te laat was dus heb ik 4 kruisjes van te laat!
Oud 03-04-2003, 17:16
sportbabe
sportbabe is offline
Het uitstuurgehalte van mij valt dan wel weer heel erg mee. Tot nu toe 2x, en aangezien docenten mij als een vrij braaf meisje zien (dat af en toe zo nu en dan heel erg vaak (te) laat is) mag ik weer in de les komen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 14:06
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
pak een willekeurig wit papier en loop daarmee snel de klas binnen, kijk je leraar aan en knik en houdt het paier in de lucht

hij/zij zal niet weten wat je hebt gedaan of wat er met het pepier is maar zal automatisch denken dat bhet belangrijk was werk altijd
Oud 06-04-2003, 15:50
Verwijderd
1: ik zorgde gewoon dat ik niet te laat kwam en dat is ook gelukt.
2: nu maakt het niet meer uit, want ik zit op 't HBO
3: En als ik om 8:30 college heb, dan moet ik om 5:45 opstaan, dus niet zeuren
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 15:58
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Als je heel erg laat bent, kun je bij ons op school beter niet meer naar die les gaan, dan moet je een uur inhalen en dat is beter dan een keer om 8 uur op school komen, weet je hoe vroeg je dan op moet staan ?

Nou en als ik een paar minuutjes te laat ben, wat toch wel wekelijks voorkomt, ben ik naar de dokter/tandarts/orthodontist/oogarts/etc geweest
Oud 06-04-2003, 16:26
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik was op m'n allereerste dag in de brugklas al te laat, en het is helaas nooit meer goedgekomen.
Oud 06-04-2003, 16:54
Verwijderd
Bij ons moet je als je te laat bent het uur opnemen, dus je krijgt als bovenbouwer geen ochtend of middag meer. Als je eruit gestuurd wordt moet je het ook opnemen. Als je in 6 weken 10 uur hebt (moeten) opnemen/genomen, raak je 1 herkansing kwijt.
Maar ik zeg altijd gewoon dan dat ik met een docent praatte. En als ik het eerste uur te laat kom bij natuurkunde zeg ik altijd iets als: Ik had meer wrijvingskracht dan normaal, of ik had last van een magnetisch veld en kon m'n fiets niet meer staande houden. En zow verzin ik bij de meeste vakken wel iets.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 17:03
kissssssss
kissssssss is offline
Ik ben bijna dagelijks te laat
Ik ga meestal laat slapen, en kom dan erg moeilijk mijn bed uit
Smoesjes verzinnen hoef ik niet meer te doen, de congierces kennen me nu wel.

Meestal word ik gematst! Dat komt omdat ik in mijn vrije uren heel veel meehelp in de mediatheek of bij de congierce
of ik ga gewoon helemaal geen briefje halen, dan blijf ik de rest van het uur weg

merkt de conrector meestal niet eens
Oud 09-04-2003, 23:09
Xtroardinary
Xtroardinary is offline
Ik kom ook vaak te laat (ben nou eenmaal geen ochtendmens), hoewel het nou wel steeds minder word maar vorig jaar was ik zowat elke dag wel te laat..=/ ) ik meldde me altijd maar een beetje enz.. zei da 'k me had verslapen of dat de brug open stond en naja dan werd dat dus wel genoteerd enzo maar verder niks erover gezegt.. ja moest me wel es om 8.00 melden.. maar ach ik maakte me dr niet zo druk om, tot ik een keer weer te laat was en die dag een telefoontje thuis kreeg dat ik geschorst was omdat ik te vaak te laat kwam nou en toen daarna werd het wel steeds minder maar soms ach dan kom ik weleens te laat.. is dat nou zo'n ramp??? als er bij ons leraren te laat komen worden er geen maatregelen genomen.. hoezo rechtvaardig!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 12:35
Eva*
Eva* is offline
Bij een groot deel van de lessen komt ongeveer de helft van de klas te laat, dus op den duur zeggen de meeste leraren er niet veel meer van wanneer je te laat bent.
En soms ga ik in de mediatheek wachten tot het 2e lesuur begint, want dan mag je officieel de les weer in.
Smoesjes zijn dus niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 16:25
-x-Kaa-x-
-x-Kaa-x- is offline
Zeggen dat je een bloedneus had Dat je thuis hebt gewacht tot 't over was.. Werkt goed, helaas maar eenmalig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten