Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb nu even weinig inspiratie maar goed...
-Is er leven na de dood? zo ja, wat is er dan? zo nee, waarom niet? Nee, volgens mij is er helemaal niets als je dood bent -Wat is goed en kwaad? Goed is kwaad in ontwikkelde vorm -Wat is je doel in het leven? is dat voor iedereen hetzelfde? Leven, weet ik niet, sommigen gaan er diepere betekenissen achter zoeken -Wat is geluk? Dat kan ik niet omschrijven -Hoe wordt je gelukkig? Liefde -Wat is belangrijker, je gevoel of je verstand? Verstand -Staan mensen boven dieren? Ja -Wat is leven? Leven |
![]() |
|
-Is er leven na de dood? zo ja, wat is er dan? zo nee, waarom niet? Hetzelfde leven dat er nu voor mij ook is. Het leven van mijn ziel.
-Wat is goed en kwaad? In absolute zin bestaat dat niet. -Wat is je doel in het leven? is dat voor iedereen hetzelfde? MIjn doel is andere mensen inspireren en overtuigen van mijn levensfilosofie. -Wat is geluk? Een weten van hoe het leven in elkaar zit. -Hoe wordt je gelukkig? Door dat te weten. Filosofie is de eerste stap. -Wat is belangrijker, je gevoel of je verstand? Dat is toch hetzelfde?... -Staan mensen boven dieren? Uiteraard niet -Wat is leven? Alles |
![]() |
||
Citaat:
1: Als katholiek ben ik overtuigd van een leven na de dood in het huis van God, waar plaats is voor velen. Het zou eruit moeten zien als een paradijs waar alles is wat we nodig hebben. 2: Over goed en kwaad zijn er vele discussies geweest, en er is niet een duidelijke definitie aan toe te kennen. Ik zie 'goed' als iets wat er niet is om anderen schade toe te brengen, bij 'kwaad' denk ik aan organismen die anderen wel schade toe willen brengen. 3: Ik heb laatst eens nagedacht over het doel in het leven en ik heb geconcludeerd dat het leven geen doel heeft. Op het moment van ons overlijden wordt binnen enkele tijd alles weer vergeten wat we in ons leven hebben bereikt. Je zou als doel in het leven wel kunnen zeggen: "Het doel in ons leven is om de aarde leefbaarder te maken voor de generaties die na ons komen." 4: Geluk is een staat van welzijn waarin een persoon zich prettig voelt. Sommige voelen zich prettig bij het hebben van een computer, terwijl anderen al blij zijn met een beetje eten of zelfs zonlicht. 5: Gelukkig worden verschilt ook per persoon. Je moet eerst kijken wat je nodig hebt om tot geluk te komen, en dan moet je ervoor zorgen dat te bereiken... 6: Ikzelf denk dat het gevoel niet zozeer belangrijker is, maar het gevoel levert wel een basis voor het verstandelijk denken. Alles wat wij denken en doen vloeit voort uit ons gevoel. 7: Mensen staan zeker NIET boven dieren. Wij moeten ons bedenken dat alle levensvormen gelijk zijn. Mensen zijn gelijk aan dieren en andersom. 8: Leven is een staat van welzijn waarin we zelf kunnen denken en doen wat we willen. Een bioloog zal je confronteren met de 'zeven levenstekenen'.
||
Citaat:
2. Natuurlijk is dit subjectief, maar dat wil niet zeggen dat je er geen antwoord op kunt geven (mensen hierboven). Goed handelen is ethisch handelen. Dat houdt in dat je anderen niet mag benadelen ten koste van jezelf als dit onterecht is. In hoofdlijnen zou ik zeggen: goed is mensen helpen, kwaad is mensen (onnodig) kwetsen. 3. Het doel in iemands leven verandert constant. Het is eigenlijk ook niet 'het' doel, maar er zijn meerdere doelen. Iemand wil bijvoorbeeld rijk worden, een man/voruw, kinderen. Dit is voor iedereen anders, het is maar net wat je wilt en hoe graag. Ik denk dat het uiteindelijke doel van iedereen gelukkig worden is. (hmm, dus ik spreek mezelf een beetje tegen...) 4. Geluk is denk ik algemene tevredenheid. Als de positieve dingen in je leven veel zwaarder wegen dan de negatieve. 5. Door het bereiken van doelen wordt je in het begin zeker gelukkiger. Het enige nadeel is dat als je daarna geen doelen meer hebt het leven kan gaan vervelen. Ik denk dus dat je je doelen na moet streven en altijd nieuwe doelen moet blijven stellen. 6. Ik denk dat mijn verstand er is om mijn gevoel in toom te houden. Als ik 100% mijn gevoel zou volgen zou dat misschien niet zo goed zijn voor iedereen in mijn omgeving (inclusief mijzelf). Daarom heb ik mijn verstand. Om te bedenken wat ik wel en niet kan doen. Ik kan niet zeggen wat belangrijker is. Mijn verstand staat denk ik in dienst van mijn gevoel, maar ik vind niet dat het daarom minder belangrijk is. 7. Eingelijk zou ik willen zeggen dat alles en iedereen gelijk is, maar als ik eerlijk ben kan ik dat niet. Ik vind het minder erg als een dier doodgaat dan als het een mens is en ik vermoord (in de zomer) regelmatig insekten. Ook ben ik niet tegen dierproeven voor medicijnen. Dat ik de mens boven de dieren stel wil echter nog niet zeggen dat ik vind dat de mens alles maar mag doen. Dierenleed moet ook zoveel mogelijk vermeden en/of verminderd worden. 8. Leven is voelen. Als je niets voelt leef je naar mijn idee niet. Dat is wat ons scheidt van computers en robots (als ze die ooit op mensen zouden laten lijken ofzo). Ik vind het een moeilijke vraag. Leven is ademen, leven is wat we nu doen.
|
Is er leven na de dood?
- Ik denk dat er wel iets na de dood is, maar of dat leven is? Wat is goed en kwaad? - Er bestaat geen goed en kwaad, als je gewoon de regels van de natuur volgt zul je merken dat kwaad goed doet, en goed weer kwaad. Wat is je doel in het leven? - Mijn enige doel in het leven is sterven. Net als alle dieren denk ik dat we meer een versiering zijn dan iets speciaals. Wat is geluk? - Geluk bestaat niet. Of ja, als iemand met een geweer op me schiet en hij mist, dan noemen ze dat geluk. Ik zie het meer als "jammer voor je maat dat je mist, maar nu schiet ik!" Hoe wordt je gelukkig? - Mensen denken dat ze gelukkig zijn als ze gezond verstand hebben en geen problemen. Maar in dit leven kun je nooit volkomen gelukkig worden. De dood zou dan mischien een oplossing zijn. Wat is belangrijker, je gevoel of je verstand? - Gevoel. Als je op je gevoel afgaat kan het nooit mis zijn, ookal is het in de ogen van de mensen slecht, het is jou gevoel niet dat van hun toch? Staan mensen boven dieren? - Mensen staan gelijk aan dieren (soms denk ik zelfs minder), ik zie het leven ook gelijk staan met een normale steen. Wat is leven? -Leven is wanneer je doet zoals de natuur al miljoenen jaren voorschrijft, geboren worden, voortplanten en sterven.
||
Citaat:
Ja, ik geloof in een ziel. Als je sterft zal de ziel terug komen in een andere vorm van materie. dit kan zijn als plant, een mens, de planeet aarde of een willekeurig object in de kosmos. als het object waar de ziel in huist sterft (en alles sterft op een manier, zelfs materie) zal het bewustzijn van de ziel groter worden. het is dus een leerweg. de ziel reincarneert vervolgens. aan het eind van de circel van reincarnatie zal de ziel zo'n hoog bewustzijn hebben bereikt, dat het omnipotent is, en buiten tijd en ruimte zal bestaan. (stel je dit voor als de "periode" van voor de oerknal.) -Wat is goed en kwaad? goed of kwaad bestaat niet, alles is een leerweg. -Wat is je doel in het leven? is dat voor iedereen hetzelfde? het doel van het leven is om je bewustzijn te vergroten. -Wat is geluk? Geluk bestaat niet, het is slechts een bijproduct van de menselijke mogelijkheid om waar te nemen. -Hoe wordt je gelukkig? ^^^ Zie hierboven. Menselijk geluk is het behalen van een doel. Als ik het geluk zoals een mens het ervaart, gelijk zal stellen aan het behalen van een doel, dan zou dit zijn om met de ziel het hoogste bewustzijn te bereiken. -Wat is belangrijker, je gevoel of je verstand? beiden zijn belangrijk in het leerproces. -Staan mensen boven dieren? mensen hebben een hoger niveau van bewustzijn bereikt dan veel dieren. elke ziel zal echter ooit het bewsutzijn van de mens evenaren. op kosmisch niveau is het verschil tussen mens en dier bijna nul. -Wat is leven? Een bewustzijns vergotende leerweg. alle materie leeft, en heeft dus ook een ziel. [/B][/QUOTE]
|
Hier mijn mening over je vragen:
-Is er leven na de dood? zo ja, wat is er dan? zo nee, waarom niet? Ik geloof dat er wel een leven na de dood is. Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar aangezien de voor noch de tegenargumenten mij hebben kunnen overtuigen, geloof ik datgene waar ik me het prettigst bij voel. Wat voor leven er na de dood is maakt me niet echt uit. -Wat is goed en kwaad? Goed en kwaad zijn gevoelens. Een gebeurtenis of een situatie is nooit goed of slecht. Je gevoel zegt je of iets goed of slecht is, en natuurlijk je normen en waarden, maar die zijn niet zo zuiver als je gevoel. -Wat is je doel in het leven? is dat voor iedereen hetzelfde? Ik geloof dat dat voor iedereen hetzelfde is en ik geloof dat dat voor iedereen zo gelukkig mogelijk worden is. Ik geloof ook dat iedereen dit eigenlijk allang weet. -Wat is geluk? Deze vind ik moeilijker. Ik denk dat geluk voornamelijk een gevoel is, en dat een bepaalde situatie dat gevoel kan versterken, maar dat maakt die situatie niet een gelukkige situatie. Ik denk dat het een gevoel is. -Hoe wordt je gelukkig? Ik denk dat je gelukkig wordt door je aandacht te richten op de dingen die je hebt en niet op de dingen die je nog wil hebben. Ik denk ook dat de meeste mensen daar op een gegeven moment genoeg van krijgen en dat ze zich dan weer op andere dingen willen richten. Er is geen ontkomen aan de hebzucht. -Wat is belangrijker, je gevoel of je verstand? Ongeveer even belangrijk, maar ik denk dat je in de meeste situaties toch beter naar je gevoel kunt luisteren, daar wordt je meestal gelukkiger van. -Staan mensen boven dieren? Ik vind van wel. Vroeger niet, maar nu hebben we ons veel verder ontwikkeld en zijn dieren ondergeschikt aan mensen geworden. Dit komt mede door onze intelligentie en onze hebzucht. -Wat is leven? Dat is meer iets biologisch. Ik dacht dat je leefde als je je voortplantte, en als je uitscheidde of zoiets, volgens mij heb ik het over die "zeven levenstekenen" Waar toemoesh het over had.
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[quote] -Staan mensen boven dieren? /quote] op sommige manieren. Ik probeer alles te zien als een samenwerkend geheel, alle agressie is een foutje in die samenwerking. ook mensen dieren en planten en de realties ertussen. Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
religieuze/spirituele persoonlijkheidsquiz (engels) Inanis | 185 | 10-03-2008 14:04 | |
Psychologie |
Bij hoeveel vrienden/vriendinnen heb jij het gevoel dat je op een lijn zit. Verwijderd | 26 | 18-02-2008 22:22 | |
Religie voorkomt oorlog! Love & Peace | 96 | 01-03-2005 22:13 | |
Enkele vraagjes Apomes | 13 | 08-02-2005 17:51 | |
levensvisie Snoezeke | 18 | 11-02-2004 09:36 | |
Algemene schoolzaken |
Levensvisie Snoezeke | 7 | 28-01-2004 12:22 |