De vraag waar het om draait: Zijn er duidelijke afspraken gemaakt over de duur van de nakijkbeurt?
Je kunt namelijk pas een schadevergoeding verlangen als de winkel een uiterste datum voor de reparatie heeft overschreden. Verder kan je alleen redelijke en echt geleden kosten als schade verlangen. Dus bijvoorbeeld de huur van een instrument, maar niet de kosten van een nieuw gekochte.
Had jij een uiterste datum afgesproken? Uit jouw verhaal lijkt dat niet het geval. Dan moet jij die termijn zelf nog stellen. Dus je moet een brief schrijven waarin je aangeeft dat je de winkel nog een uiterste termijn van bijvoorbeeld twee weken geeft om de reparatie uit te voeren en dat anders eventuele schade die je daarna gaat leiden voor hun rekening komt. Of dat de winkel je een leenexemplaar verschaft voor de periode dat de reparatie nog voortduurt.
Ook als blijkt dat het apparaat niet te repareren is, moet men je dat gewoon melden binnen de afgesproken of door jouw gestelde reparatietermijn. De winkel mag de schuld niet afschuiven op de importeur.
__________________
ConsuWijzer.nl - Praktisch advies over je rechten als consument
|