Citaat:
matrix21 schreef op 10-04-2003 @ 15:39:
Jij zegt 120 minuten.. nou zie ik bij philips site dat de opname tijd van die dingen 6 uur zijn. Zijn dit andere dvd's?
Weet jij ook hoe compatible die gebrande dvd's zijn met andere dvd spelers? Kan ik iets van tv op dvd branden zodat een ander dit ook kan bekijken bedoel ik.
|
Die 6 uur is met compressie opgenomen. Met normale MPEG2 compressie (=uitstekende kwaliteit) heb je 120 minuten, dus 2 uur. Dan heb je nog LP, 4 uur en nog een extra stand (ELP ofzo) en dat is 6 uur. Hoe dat eruit ziet kun je zelf beetje experimenteren.
Gebrande DVD's zijn compatible met alle normale DVD spelers en DVD ROMs. Wel geldt een uitzondering voor DVD-RW schijfjes, deze zijn niet compatible met de bestaande DVD spelers en writers en dien je te mijden, koop een recorder die geschikt is voor DVD+RW, zoals Philips. Pioneer is voorstander van DVD-RW en zou ik dus mijden (hoe goed Pioneer ook is).
Verder zou ik alleen een DVD Recorder komen, indien je source ook digitaal is. Digitale televisie dus, via digitenne of digitale Satelliet. Indien je normale analoge kabel hebt zou ik het niet doen, zonde vind ik dat.