Oeioei, maar je gedicht staat hier natuurlijk maar nog een half uurtje op he

Nou, als poëtische beeldenliefhebber merk ik natuurlijk onmiddellijk het erg hanteerbare beeld van de spiegel op, waarvoor je of letterlijk staat, maar misschien nog veel mooier niet letterlijk. In dat laatste geval stel ik me voor hoe je eigenlijk deze vergelijking gebruikt om mentaal buiten jezelf te stappen en naar jezelf, als dit tenminste een persoonlijk gedicht is, te kijken. Dat is volgens mij de eerste dimensie, die je dan verruimt door vervolgens in je ogen te kijken, en het meisje te zien dat je bent. Dat is de tweede bodem, en daarom draait het hem waarschijnlijk. Jammer dat je, terwijl we dan toch spreken in lagen, niet een derde keer het gedicht uitdiepte met vergelijkingen over het gevoel zelf. Maar da's een eigen keuze. Zoals zo vaak, is het zo moeilijk te oordelen over een gedicht dat eigenlijk over gevoelens gaat, want wat kan er verkeerd zijn aan iemands gevoel? Gevoel is gevoel, daarover kan niemand oordelen. Het gevoel doet pijn, maar het gedicht doet goed, want het helpt jou, en toont ons jouw talent. Mooi werk, dus helemaal niet slecht
Groetjes, Dreampoet