Oud 13-07-2003, 11:43
duracelkonijntje
duracelkonijntje is offline
hey
ik ben net geslaagd voor me vwo en ga volgend jaar studeren. Binnenkort ga ik op vakantie en als ik terugkom begint me studie al bijna. Voor die tijd moet ik dus wel alles hebben geregeld. Ik heb bijna alles al doorgegeven via de site van ib-groep, maar ik kan nerges vinden waar ik m'n OV kan aanvragen. Die ga ik toch wel nodig hebben Wie weet waar je dat moet aanvragen?

tnx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2003, 11:47
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Volgens mij kon je die gelijk aanvragen toen je je aanmeldde voor je studie en voor studiefinanciering. Zo niet, dan heb ik dus een probleem....

Als je het al aangevraagd hebt, krijg je ergens in augustus een keer bericht waar en wanneer je het ding af moet halen. Als je dat dus niet krijgt zou ik er maar eens achteraan gaan.....

Bovenstaande is me verteld door een mevrouw van de IB-Groep, dus als ik geen OV blijk aangevraagd te hebben en zij kon dat zien en heeft t niet gezegd....
Oud 13-07-2003, 11:54
alwaysgood
alwaysgood is offline
ind. ov moest je tegelijk aanvragen met aanmelden voor studie. Je krijgt er een apart bevestigingsforumulier voor thuis gestuurd.
Oud 13-07-2003, 12:01
duracelkonijntje
duracelkonijntje is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 13-07-2003 @ 12:54:
ind. ov moest je tegelijk aanvragen met aanmelden voor studie. Je krijgt er een apart bevestigingsforumulier voor thuis gestuurd.
oke dan zal het wel goed zitten, dat heeft me mama allemaal netjes ingevuld Enig idee waneer ik dat thuis gestuurd zou moeten krijgen?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 12:23
koelkastje
koelkastje is offline
Dat ligt er aan wanneer je jarig bent, ben je dit jaar voor 1 juli jarig (en wordt je dan 18)dan krijg je ergens in augustus een formulier opgestuurd waarin staat wanneer je je ov kan ophalen. Was je al 18 dan krijg je het ook ergens in agustus. Ben je na 1 juli jarig dan moet je langer wachten omdat je dan pas een maand later (of ergens in oktober of dat die pas vanaf oktober ingaat) het krijgt toegestuurd. Dat heeft iets te maken met kinder financiering enzo...
Oud 13-07-2003, 19:52
PV
PV is offline
t maakt geloof ik ook nog uit wat voor studie je doet, hbo of wo (ervanuitgaande dat je geen mbo gaat doen)

bij hbo krijg je m, als je nog geen 18 bent, vanaf oktober in het 1e jaar. bij wo ligt dit volgens mij weer anders.. maar dat weet ik niet zeker
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 21:05
koelkastje
koelkastje is offline
Citaat:
PV schreef op 13-07-2003 @ 20:52:
t maakt geloof ik ook nog uit wat voor studie je doet, hbo of wo (ervanuitgaande dat je geen mbo gaat doen)

bij hbo krijg je m, als je nog geen 18 bent, vanaf oktober in het 1e jaar. bij wo ligt dit volgens mij weer anders.. maar dat weet ik niet zeker
Als je wo of hbo gaat doen, ligt het er gewoon aan of je voor 1 juli 18 bent of het pas daarna wordt. Ik werd 18 voor 1 juli en kreeg in augustus mijn ov voor september en ik ging een hbo opleiding volgen. Een vriendin werd 18 na 1 juli en ging een wo opleiding doen en kreeg haar ov voor september.
Oud 13-07-2003, 21:28
heavinly
heavinly is offline
Op www.ib-groep.nl staat het uitgelegd.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 21:56
PV
PV is offline
Citaat:
koelkastje schreef op 13-07-2003 @ 22:05:
Als je wo of hbo gaat doen, ligt het er gewoon aan of je voor 1 juli 18 bent of het pas daarna wordt. Ik werd 18 voor 1 juli en kreeg in augustus mijn ov voor september en ik ging een hbo opleiding volgen. Een vriendin werd 18 na 1 juli en ging een wo opleiding doen en kreeg haar ov voor september.
ja, dat kan best zijn maar er zijn ook mensen die 16, of net 17 zijn als ze aan een vervolgopleiding beginnen.. dan krijg je m dus pas later, om een of andere domme reden.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 13:39
Bolle Bertha
Bolle Bertha is offline
Ik weet niet meer zeker of ik het heb aangevraagd, is er een manier om er achter te komen of ik dat heb gedaan?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 14:08
ganralph
ganralph is offline
je kunt bellen met de IBG, maar waarschijnlijk heb je hem wel aangevraagd...

ik geloof dat je je ov niet apart hoeft aan te vragen op dat formulier; je kunt gewoon kiezen uit bijv:

- basisbeurs + ov
- basisbeurs + aanvullende beurs + ov
- basisbeurs + aanvullende beurs + lening + ov

ov staat er dus gewoon standaard ergens tussen...

als je wel oud genoeg bent en je hebt eind augustus nog geen afhaalbericht (had ik vorig jaar), kun je even met de IBG bellen. je krijgt dan een nummer (dat op het afhaal bericht staat) waarmee je ook naar het postkantoor kunt
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 11:17
Basia
Basia is offline
ik kan me niet herinneren dat ik een inschrijfformulier voor OV heb gekregen.....aangezien ik er nog niet uit ben of ik weekend of week OV zal nemen...hmzzz...
Oud 15-07-2003, 16:20
koelkastje
koelkastje is offline
Citaat:
Basia schreef op 15-07-2003 @ 12:17:
ik kan me niet herinneren dat ik een inschrijfformulier voor OV heb gekregen.....aangezien ik er nog niet uit ben of ik weekend of week OV zal nemen...hmzzz...
Die keuze maak je ook pas bij het ophalen. Je krijgt een formulier opgestuurt met het afhaalkaartje en daarop geef je aan of je een week of een weekend ov wilt...
Oud 15-07-2003, 20:35
joekeldoekel
joekeldoekel is offline
Weet iemand ook precies hoe het gaat als je nog geen 18 bent? Ik wordt namelijk 3 september pas 18 (vroege leerling) maar ga wel naar de universiteit. Krijg ik dan de OV pas vanaf oktober? Dat zal flink wat geld gaan kosten, helemaal als ik voor die tijd ook nog geen kamer heb.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 23:21
OSX
OSX is offline
http://www.ib-groep.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten