Oud 05-08-2003, 14:38
duifeltje
duifeltje is offline
ffies een klein vraagje:
net gaf ik mijn ratjes een piepmini stukje ijs en dat vonden ze echt heeeeerlijk dus nu vraag ik me af of het slecht is als je hele kleine ijsblokjes maakt met eten erin (dus net als in de dierentuin) of kunnen ratten daar niet tegen?
iemand???
Oud 05-08-2003, 14:49
marlon
marlon is offline
waarom zouden ratten daar niet tegen kunnen?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 14:51
duifeltje
duifeltje is offline
kweeniej, gevoelige maag misschien, mensen krijgen soms ook hoofdpijn van te veel ijs..
Oud 05-08-2003, 15:01
marlon
marlon is offline
ik DENK (dus niet weet) dat het wel kan, als ze er niet tegen kunnen omdat het te koud is, zullen ze wel stoppen met eten.
Verder is het gewoon tzelfde als wat ze normaal krijgen, maar dan bevroren, toch?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 15:29
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Ik heb nog nooit gehoord dat het niet zou kunnen, tenminste, ik denk dat als je ze niet helemaal vol propt ze d'r geen problemen mee zouden moeten hebben. Alleen is het wel zo dat hoe groter het temperatuurverschil, hoe groter de 'shock' zeg maar, dus misschien eerder een idee voor als het niet zo bloedheet is ? Ik weet niet.
Oud 05-08-2003, 16:25
SuperSanne
SuperSanne is offline
Kweenie... zou hun tongetje niet vastvriezen? Die is dunner dan die van ons... Im die in ieder reval een ijsblokje in het water van de gerbils, misschien een idee?
Oud 05-08-2003, 17:10
duifeltje
duifeltje is offline
'k heb ze net een rozijntje in een beetje ijs gegeven en er is niks ergs gebeurd (ze beginnen alleen met hun p.pp.....pp..ooo.ttjj jjjjss..ss te bibberen want het was erg koud maar ze zijn niet dood dus het kan denk ik gewoon)
Oud 08-08-2003, 11:25
duifeltje
duifeltje is offline
ze vinden dat ijs écht lekker en ff een tip voor mensen die ook ratten hebben: ze vinden het ook erg lekker om besproeid te worden met de plantenspuit.
Oud 08-08-2003, 12:20
Nona
Nona is offline
Mijn konijn houdt ook weleens van ijs. De ene keer begint ze meteen te likken als ik haar een stukje van mijn ijsje aanbied, de andere keer trekt ze haar neus op. Het zal wel aan haar bui liggen.

Ja, volgens mij kunnen ze er best tegen als je maar niet te veel geeft. Maar ja, dat weet iedereen: te veel is nooit goed.

Dat van die plantenspuit zal ik ook eens proberen. Mijn konijn is niet echt heel blij met die hitte volgens mij.
Oud 08-08-2003, 21:18
Belle
Belle is offline
Het kan wel, maar dan moet je de ijsblokjes als je ze uit de vriezer haalt even onderdompelen in lauw water om te voorkomen dat de tongetjes vastvriezen. Even laten ontdooien kan natuurlijk ook
Oud 08-08-2003, 21:19
Belle
Belle is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 08-08-2003 @ 12:25:
ze vinden dat ijs écht lekker en ff een tip voor mensen die ook ratten hebben: ze vinden het ook erg lekker om besproeid te worden met de plantenspuit.
vergeet dat hier maar ze zijn alle 13 als de dood voor water als ik met de plantenspuit kom weten ze niet hoe gauw ze in hun iglo moeten duiken

nog een tip: bevries een flesje water, doe daar een handdoek omheen en leg het in de kooi.
Oud 08-08-2003, 22:25
Belle
Belle is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 08-08-2003 @ 23:00:
Tip die ik van iemand anders kreeg (Pannekoeketrut ) en die hier ook wel bevalt is een nat washandje in de kooi leggen
klopt, of een washandje met ijsblokjes gruis vullen en ze dr dan in zien kruipen *schrik* *ren weg* is ook leuk
Oud 11-08-2003, 07:25
Silver rain
Silver rain is offline
Mijn cavia lust ook ijs. Echt alle soorten. En die lust ook slagroom, macaronie, friet, pizza, noem maar op . Niet allemaal achtergekomen toen ik testte of hij er tegen kon hoor. Maar soms zit ie op me schoot tijdens het eten en dan pakt ie vaan wel iets
Oud 11-08-2003, 10:47
Verwijderd
wij hebben dat ook wel us gedaan vonden ze erg leuk en zijn niet dood gegaan of ziekjuhs geworden
dus denk wel dat het kan
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 19:56
Verwijderd
Hoei, handig al die tips!

Ik had al zo een medelijden met die arme beestjes, dus maar een zwembadje geïmproviseerd maar daar waren ze niet echt van gecharmeerd..

Ik zal dat washandje en flesje eens proberen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten