Oud 19-08-2003, 13:39
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Hallo hallo,

Ik wil graag een eigen website maken waar ik mijn tekeningen op kan zetten, dingen over mezelf kan schrijven... Gewoon een eigen site. Ik heb Dreamwaver 4 (zoiets) waar ik dat mee wilde gaan proberen. Ik heb nog een paar programma's, maar volgens mijn buurjongen zijn die prut.

Mijn eerste vraag: Is dit een goed programma om te gebruiken, of weten jullie iets beterszonder dat ik al die HTML-codes uit mijn hoofd hoef te leren? Ik heb wel een cursusje HTML gedaan, maar dat heeft weinig geholpen. Ik was de draad zo weer kwijt.

Mijn tweede vraag: Is er iemand die zijn E-mail-adres wil geven zodat ik die mij technisch en mentaal enzo wil ondersteunen ? Ik kan wel wat hulp gebruiken. Liefst iemand die niet te veel moeilijke termen gebruikt, want ik ben een leek op het gebied van computers.
Ik heb geen idee hoe ik moet beginnen enzo. Ik heb al boeken voor senioren enzo doorgelezen, maar pfft.. het is wel lastig hoor!

Ik hoop op een reactie!

Groetjes,
Jette
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2003, 13:44
Koen
Koen is offline
Dreamweaver is op zich geen onaardig HTML programma. Niet verkeerd om mee te beginnen.

Ik zou zeggen, ga het gewoon eens proberen, zoek eventueel wat HTML cursussen op op het internet, kijk veel op www.handleidinghtml.nl, en vraag het hier als je er even niet uitkomt. Dan komt het vast goed.

Oh en vooral; heb geduld. Het maken van een mooie website kost heel veel tijd en geduld, maar dan heb je ook wat.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 14:00
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
Koen schreef op 19-08-2003 @ 14:44:
Dreamweaver is op zich geen onaardig HTML programma. Niet verkeerd om mee te beginnen.

Ik zou zeggen, ga het gewoon eens proberen, zoek eventueel wat HTML cursussen op op het internet, kijk veel op www.handleidinghtml.nl, en vraag het hier als je er even niet uitkomt. Dan komt het vast goed.

Oh en vooral; heb geduld. Het maken van een mooie website kost heel veel tijd en geduld, maar dan heb je ook wat.
Bedankt

Ik ga meteen kijken!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:55
SuperSanne
SuperSanne is offline
Mee eens. HTML is trouwens niet eens zo moeilijk. Ik kende het in twee weken (maar het resultaat betreft Sannes Poging Tot Website Nummer 1 willen jullie niet zien. Echt niet. Geloof me.)
Oud 19-08-2003, 21:17
Vinzz
Vinzz is offline
ik wil je best een beetje proberen te helpen .. je kun me altijd vragen stellen op msn..

Laatst gewijzigd op 19-08-2003 om 21:20.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 21:58
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Je kunt me altijd mailen met vragen, ik heb ergens een 7-stappen tutorial gebruikt voor het leren van HTML. Deze was van ene "nic". Ik schep niet op als ik zeg dat ik het in 2 uur gewoon aardig kon (zonder alle CSS dingen enzo)

Allemaal dankzij nic!
Oud 19-08-2003, 22:03
Verwijderd
Een meisje vraagt om hulp,
en meteen zeggen jongens dat ze hun wel mogen mailen en MSN'en etc..

Typisch..
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 22:52
Vinzz
Vinzz is offline
McLaren ssssst
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 09:49
Gimme more beer
Citaat:
McLaren schreef op 19-08-2003 @ 23:03:
Een meisje vraagt om hulp,
en meteen zeggen jongens dat ze hun wel mogen mailen en MSN'en etc..

Typisch..
Moet je het weer verpesten?
Oud 20-08-2003, 11:57
IceManX
IceManX is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 19-08-2003 @ 21:55:
Mee eens. HTML is trouwens niet eens zo moeilijk. Ik kende het in twee weken (maar het resultaat betreft Sannes Poging Tot Website Nummer 1 willen jullie niet zien. Echt niet. Geloof me.)
Dus? Ik ken HTML wel vrij goed, maar toch zien mijn pagina's er niet uit.
Reden: ik doe niet aan mooi maar aan functioneel. Af en toe een plaatje, ok, maar zwaar grafisch oid zul je mij niet zien maken.
Oud 20-08-2003, 17:43
Vinzz
Vinzz is offline
via email mag ook: vinzz@chello.nl voor het geval dat je toevallig een msn verbod heb
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 06:11
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Bedankt allemaal

Ik zal mijn cursus HTML dan maar weer eens uit de kast trekken. (kreun, nu voel ik me natuurlijk helemaal stom als ik het niet snap )

Okee, als ik iets wil weten, jullie horen het wel. (FIJN )
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 06:15
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
Alkahol!K schreef op 20-08-2003 @ 18:43:
via email mag ook: vinzz@chello.nl voor het geval dat je toevallig een msn verbod heb

Bedankt
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 09:33
Gatara
Gatara is offline
Op www.webmeesteres.nl staat een klein cursusje html.
En andere links naar andere hulpvolle websites.

Ikzelf gebruik coffeecup html als programma, daar zitten ook een aantal voorgeprogrammeerde wizards in die je kunnen helpen (hoewel ik die persoonlijk nooit gebruik; behalve dan die voor het invoeren van een plaatje ).
Dreamweaver ken ik niet zo. Dus ik kan geen vergelijking maken.
Oud 21-08-2003, 09:59
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik heb in word een HTML editor gevonden!!! Bij macro's en dan "scripteditor". Heb ik al die jaren voor niets programaatjes zitten downloaden...
Oud 21-08-2003, 14:03
M@rco
M@rco is offline
MS Word en HTML? Niet doen
Oud 21-08-2003, 14:07
Verwijderd
Mijn favoriet is UltraEdit

Maar notepad is dan nog 10x beter dan MS Word
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 14:19
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
McLaren schreef op 21-08-2003 @ 15:07:
Mijn favoriet is UltraEdit

Maar notepad is dan nog 10x beter dan MS Word
nee, nee, nee... niet word zelf... je kan er via word komen! macro's--> scripteditor. (wel eerst een bestandje in scripteditor openen en daarna pas word afsluiten, anders sluit se ook meteen af). het geeft de tags een ander kleurtje zodat het wat overzichterlijker word, en je kan wat makkelijker kleuren invoegen. Je moet het nog wel zelf doen, maar dit maakt het wat makkelijker
Oud 21-08-2003, 14:26
Verwijderd
Dat heet color highlighting, dat heeft bijna iedere text-editor..
Zo ook dus UltraEdit..
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 14:28
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
McLaren schreef op 21-08-2003 @ 15:26:
Dat heet color highlighting, dat heeft bijna iedere text-editor..
Zo ook dus UltraEdit..
Maar voor ultra-edit moet je na een paar dagen dokken (heb het ook een keer gedownload voordat ik deze macro-schatkist had ontdekt)
Oud 21-08-2003, 14:30
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 21-08-2003 @ 15:28:
Maar voor ultra-edit moet je na een paar dagen dokken (heb het ook een keer gedownload voordat ik deze macro-schatkist had ontdekt)
Ik heb wel een key voor je,
maar als je MS Word gaat gebruiken kun je net zo goed meteen Frontpage gebruiken...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 14:39
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Ik haak af

Het wordt me iets te moeilijk
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 14:53
Koen
Koen is offline
Citaat:
Jetteke schreef op 21-08-2003 @ 15:39:
Ik haak af

Het wordt me iets te moeilijk
Websites maken doe je niet in een dag. Ook niet in een week. Soms gaat daar maanden, of jaren in zitten. Je moet wel geduld hebben, en een boel tijd. Anders wordt 't idd niks en kan je net zo goed nu afhaken idd. Helaas.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 15:04
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
Koen schreef op 21-08-2003 @ 15:53:
Websites maken doe je niet in een dag. Ook niet in een week. Soms gaat daar maanden, of jaren in zitten. Je moet wel geduld hebben, en een boel tijd. Anders wordt 't idd niks en kan je net zo goed nu afhaken idd. Helaas.
Ik weet echt wel dat een website maken niet ineens gaat. Dat heeft mijn buurjongen me wel duidelijk gemaakt (niet aan terugdenken, hij was nogal - ehm - knorrig. Trauma). Ik ben nu twee maanden bezig, maar ik wil helemaal opniew beginnen met Dreamwaver 4.0.

Ik bedoel zeker niet dat ik stop met mijn website maken, maar wat weet ik nou van 'color highlighting' en 'ultra-edit' en 'macro-schatkisten'. Bovendien slaan deze berichten niet meer op mijn verzoek.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 16:24
Kawouter
Kawouter is offline
Dreamweaver is best wel een goed programma, zeker als je beginner bent. Ik heb de Dreamweaver MX versie en die vult zelfs automatisch je html-scipt aan (ik weet niet of dat in 4 ook is).

Bovendien kan je heel gemakkelijk dingen zoals een afbeelding of zo invoegen via de werkbalken bovenaan, waardoor je niet zelf de code moet intypen, ook zeeeer gemakkelijk.

Als je er dan nog af en toe een aantal websites op na slaat om wat html extra te leren of om iets op te zoeken, kom je er wel hoor. Het is allemaal echt niet zo moeilijk.

Om wat meer van html (of css of zo) te weten, kan je nogal veel leren van :
http://www.w3schools.com of ook
http://www.regnery.net/html .

Zo heb ik het stilletjesaan geleerd, en het resultaat mag er uiteindelijk best wel wezen vind ik !!!

En wat men ook zegge: Met html kan je echt wel mooie dynamische sites maken, die al bij al nog redelijk snel inladen op pc ook (in tegenstelling tot die zware flash-sites van tegenwoordig)

Greetz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2003, 16:47
Verwijderd
HTML kan niet dynamisch zijn..
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 16:59
Wasp
Wasp is offline
Citaat:
McLaren schreef op 21-08-2003 @ 17:47:
HTML kan niet dynamisch zijn..
Hij bedoelt, dynamisch als in 'bewegen'. Met de <marquee> tags kun je iets laten bewegen!
Oud 21-08-2003, 17:34
IceManX
IceManX is offline
Citaat:
Wasp schreef op 21-08-2003 @ 17:59:
Hij bedoelt, dynamisch als in 'bewegen'. Met de <marquee> tags kun je iets laten bewegen!
marquee is EVIL! Het is weer zo'n nep Netscape/IE tag, die dus geen deel uitmaakt van de standaard. Opera negeert hem dan ook perfect.
Oud 21-08-2003, 19:49
Gimme more beer
Citaat:
SuperSanne schreef op 21-08-2003 @ 15:28:
www.sourceedit.com
Gratis HTML editor en als je ooit een andere programmeertaal leert, is de kans groot dat hij die ook highlight (gewoon een andere taal selecteren).
Persoonlijk vind ik het de beste editor die ik ken (er zit ook een FTP programma bij, maar die is crap, kun je beter SmartFTP gebruiken)
Oud 21-08-2003, 19:52
Gimme more beer
Citaat:
IceManX schreef op 21-08-2003 @ 18:34:
marquee is EVIL! Het is weer zo'n nep Netscape/IE tag, die dus geen deel uitmaakt van de standaard. Opera negeert hem dan ook perfect.
Marquee is niet het enige dat evil is
Waar stond ook alweer die compatibility list voor IE, Netscape, Mozilla en Opera?
Oud 22-08-2003, 09:58
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
McLaren schreef op 21-08-2003 @ 15:30:
Ik heb wel een key voor je,
maar als je MS Word gaat gebruiken kun je net zo goed meteen Frontpage gebruiken...
Ik ben niet gek hoor HTML vind ik trouwens veel leuker om te gebruiken dan die slappen what you see is wat you get programma's
Oud 22-08-2003, 10:28
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
Kawouter schreef op 21-08-2003 @ 17:24:
Dreamweaver is best wel een goed programma, zeker als je beginner bent. Ik heb de Dreamweaver MX versie en die vult zelfs automatisch je html-scipt aan (ik weet niet of dat in 4 ook is).

Bovendien kan je heel gemakkelijk dingen zoals een afbeelding of zo invoegen via de werkbalken bovenaan, waardoor je niet zelf de code moet intypen, ook zeeeer gemakkelijk.

Als je er dan nog af en toe een aantal websites op na slaat om wat html extra te leren of om iets op te zoeken, kom je er wel hoor. Het is allemaal echt niet zo moeilijk.

Om wat meer van html (of css of zo) te weten, kan je nogal veel leren van :
http://www.w3schools.com of ook
http://www.regnery.net/html .

Zo heb ik het stilletjesaan geleerd, en het resultaat mag er uiteindelijk best wel wezen vind ik !!!

En wat men ook zegge: Met html kan je echt wel mooie dynamische sites maken, die al bij al nog redelijk snel inladen op pc ook (in tegenstelling tot die zware flash-sites van tegenwoordig)

Greetz

Aaah, bedankt. Daar heb ik nou wat aan .

Ook bedankt voor de links, vooral die tweede vind ik handig.

Ik vind je website trouwens erg mooi. Ik hoop dat die van mij ooit net zo wordt.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 18:50
İha0$
İha0$ is offline
Je kan natuurlijk zoeken naar een WYSIWYG programma, zoals Frontpage. Allemaal ernstig makkelijk, en je kan er mooie dingen mee maken... zie: (als het rec. is haal dan maar weg) http://www.dutch-alliance.tk (nog niet af!) maar het begin is er.. MET FRONTPAGE 2000
Oud 24-08-2003, 19:08
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
İha0$ schreef op 24-08-2003 @ 19:50:
Je kan natuurlijk zoeken naar een WYSIWYG programma, zoals Frontpage. Allemaal ernstig makkelijk, en je kan er mooie dingen mee maken... zie: (als het rec. is haal dan maar weg) http://www.dutch-alliance.tk (nog niet af!) maar het begin is er.. MET FRONTPAGE 2000
Rec.? O ja, reclame. Moest even denken.

Mijn neef had het ook al over Frontpage 2000. Hoe kom ik daaraan dan? En wat zijn de voordelen van dat programma boven Dreamwaver 4.0?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 19:19
IceManX
IceManX is offline
Citaat:
Jetteke schreef op 24-08-2003 @ 20:08:
En wat zijn de voordelen van dat programma boven Dreamwaver 4.0?
Geen? Is hetzelfde soort programma, persoonlijk vind ik DW beter.
Oud 24-08-2003, 19:26
Gimme more beer
Citaat:
IceManX schreef op 24-08-2003 @ 20:19:
Geen? Is hetzelfde soort programma, persoonlijk vind ik DW beter.
Persoonlijk vind ik het allemaal rotprogramma's...
Oud 24-08-2003, 19:36
İha0$
İha0$ is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-08-2003 @ 20:26:
omdat je niet slim genoeg voor dat soort dingen bent zeker?
Oud 24-08-2003, 20:02
IceManX
IceManX is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-08-2003 @ 20:26:
Zelf gebruik ik ook gewoon TextPad, ik heb DW bij de laatste windows install niet eens teruggezet. Maar ALS ik een WYSIWYG editor zou moeten gebruiken is het DW.
Oud 24-08-2003, 20:47
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Jetteke schreef op 24-08-2003 @ 20:08:
Rec.? O ja, reclame. Moest even denken.

Mijn neef had het ook al over Frontpage 2000. Hoe kom ik daaraan dan? En wat zijn de voordelen van dat programma boven Dreamwaver 4.0?
Frontpage is prima! Je kunt het alleen krijgen in combinatie met MS-Office 2000 (pro versie?) of XP. Daar moet je aan zien te komen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 23:09
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
ik heb zelf ook Frontpage gebruikt voor mn site
ik heb dan wel nog wat Javascriptcodes er met de Notepad aan toegevoegd, en het daarmee een beetje opgepoetst

trouwens voor Frontpage hoef je geen HTML te kennen

PROFICIAT !!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 06:20
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 25-08-2003 @ 00:09:
ik heb zelf ook Frontpage gebruikt voor mn site
ik heb dan wel nog wat Javascriptcodes er met de Notepad aan toegevoegd, en het daarmee een beetje opgepoetst

trouwens voor Frontpage hoef je geen HTML te kennen

PROFICIAT !!!!!!!!!!
Bedankt!!! Je bent de eerste die me feliciteert! Zelfs mijn tweelingzus ligt nog in bed. Kadootjes!!!

Mja, ik denk niet dat ik Frontpage 2000 ga gebruiken. Ik heb geen MS-office en ook geen XP. Ben ook niet van plan om dat aan te schaffen. Ik heb mijn geld net opgemaakt aan nieuwe acrylverf en een nieuwe lamp voor mijn lichtbak (tjee, wat zijn die krengen duur!).
Hieruit kun je trouwens ook wel opmaken dat ik er nooit geld genoeg voor heb gehad. Trouwens, het is de computer van mijn vader, ik wacht wel tot hij het koopt.

Laatst gewijzigd op 25-08-2003 om 06:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten