Oud 07-04-2002, 18:05
*Floortje*
*Floortje* is offline
Ik ben plotseling kwijt wat postmodern is... Dat is toch dat je bepaalde aspecten uit vroegere tijden terughaalt en opnieuw gebruikt, zodat ze weer modern worden?

Dan zou je een musical wel postmodern kunnen noemen, toch? Of niet? Whaah, help me, please!
Oud 07-04-2002, 18:26
Verwijderd
haha, sorry, maar je klinkt heel grappig

ff serieus: in mijn boekske staat:
postmodernisme: kunstenaars die niet rechtstreeks op de klassieke oudheid reageren, maar via andere kunstenaars die dat al gedaan hebben. vaak gebeurt dit op een ironische manier

ok, ik denk dus dat je een musical, tenzij ie over een aspect uit de oudheid gaat, niet postmodernisch kunt noemen

k hoop dat je er wat aan hebt
ciao
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 18:47
*Floortje*
*Floortje* is offline
Citaat:
regenae schreef:
haha, sorry, maar je klinkt heel grappig

ff serieus: in mijn boekske staat:
postmodernisme: kunstenaars die niet rechtstreeks op de klassieke oudheid reageren, maar via andere kunstenaars die dat al gedaan hebben. vaak gebeurt dit op een ironische manier

ok, ik denk dus dat je een musical, tenzij ie over een aspect uit de oudheid gaat, niet postmodernisch kunt noemen

k hoop dat je er wat aan hebt
ciao
Haha, ik was ook eventjes wanhopig, alles liep door elkaar in mijn hoofd..

Ik heb nu ergens anders gevonden: In het postmodernisme zien we dat op allerlei wijzen wordt geciteerd uit en verwezen naar eerdere kunstwerken en kunststromingen. Dat kunnen schilderijen of gebouwen uit de geschiedenis zijn, maar ook muziek- of theaterstukken.

Maar als je het dan zo bekijkt, kan je bijvoorbeeld ook de West Side Story zien als iets postmodernistisch.. 't Is dan immers gebaseerd op Romeo & Julliet, kunst uit de geschiedenis..
Whuelp! Nu snap ik er helemaal niets meer van!
Oud 07-04-2002, 18:59
*Floortje*
*Floortje* is offline
Nee, wacht, ik hoor net van iemand-die-er-verstand-van-heeft dat een musical absoluut niet postmodernistisch is. Je hebt dus gelijk!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten