Oud 11-09-2003, 20:20
Finger-Eleven
Finger-Eleven is offline
Ik kan totaal niet opschieten met mijn wiskunde leraar, hij kraakt me de hele tijd af en heeft volgens mij niet helemaal door dat ik hier niet van gediend ben. Het is mijn wiskundeleraar en ook mentor en ik ben ook nog eens niet goed in wiskunde
Oud 11-09-2003, 20:24
tandenborstel
tandenborstel is offline
Tjah dit had ik ook een paar jaar terug.. We zijn wel gaan klagen bij de conrector.. (maar hielp weinig)
Als je dingen niet snapt kan je wel op zoek gaan naar een wat aardigere leraar die je af en toe wat kan uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 20:27
de abt van sion
de abt van sion is offline
1) Waar er twee vechten, hebben er twee schuld.
2) In jouw geval lijkt de leraar niet juist te functioneren. Is er sprake van niet of niet geheel opgeloste problemen uit het verleden? In dat geval moeten ze zo snel mogel worden aangepakt. Vraag je vorige mentor bijvoorbeeld om steun.
3) Is dat niet het geval, spreek er de leraar onmiddellijk op aan en vraag hem een verklaring van zijn gedrag. Daar heb je namelijk recht op. Dat jij eventueel niet goed bent in zijn vak, is volstrekt niet van belang. Hij is er om het jou te leren. Vergeet niet: de klant is koning. Je hoeft die leraar niet onder druk te zetten, maar hij hoeft jou ook niet onder druk te zetten. Niet bang zijn voor represailles, want hij heeft geen poot om op te staan.
Succes.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 20:29
de abt van sion
Citaat:
tandenborstel schreef op 11-09-2003 @ 21:24:
Tjah dit had ik ook een paar jaar terug.. We zijn wel gaan klagen bij de conrector.. (maar hielp weinig)
Als je dingen niet snapt kan je wel op zoek gaan naar een wat aardigere leraar die je af en toe wat kan uitleggen.
Een andere leraar erbij kan wel, maar het beste is: recht op de man afstappen en vragen waarom hij zich gedraagt zoals hij zich gedraagt. En als de verklaring niet duidelijk genoeg is, eisen dat hij zijn gedrag bijstelt.
Je mag die leraar niet pesten, maar hij mag jou ook niet pesten.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 21:07
Finger-Eleven
Finger-Eleven is offline
vorig jaar meende hij ook dat als ik deze wiskunde niet begreep ik daarom maar naar de havo moest gaan en een paar lessen geleden plaatste hij de opmerking : ik verwacht toch echt dat je dit begrijpt !
nou sorry hoor maar ik kan echt niet overal goed in zijn.
Oud 12-09-2003, 17:31
alpha
alpha is offline
probeer iig van mentor te veranderen, als je niet met hem kan opschieten.
Oud 12-09-2003, 19:45
Nona
Nona is offline
Citaat:
Finger-Eleven schreef op 11-09-2003 @ 22:07:
vorig jaar meende hij ook dat als ik deze wiskunde niet begreep ik daarom maar naar de havo moest gaan en een paar lessen geleden plaatste hij de opmerking : ik verwacht toch echt dat je dit begrijpt !
nou sorry hoor maar ik kan echt niet overal goed in zijn.
Wat een *********! [*probeert hard profanities uit te sluiten*]
Nee, je kunt niet in elk vak goed zijn. Zeker met wiskunde hebben genoeg mensen problemen. Als een leraar nou echt denkt dat je als je niet zo goed bent in 1 vak maar even een stapje terug moet doen... Alsof wiskunde het enige belangrijke aan school is!
Ik was ook niet goed in wiskunde, maar mijn leraar heeft het altijd heel goed opgenomen. Toen het tijdens kansberekening wat beter ging stond hij zowat te cheerleaden! Het ging er opzich niet beter op, maar het voelde wel beter. Een leraar hoort zijn leerlingen toch juist aan te moedigen!
Oud 12-09-2003, 19:50
Lionheart
Yep, heb ik ook ervaring mee. Leraren zijn soms net kleine kinderen...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 19:53
Lies
Lies is offline
Uhuh.. Bij mij ging het in de 2e nog redelik, in de 3e ben ik overgegaan met n 4 op mn eindrapport!
Bij het 3e rapport vraag ik naar bijles, zegt ie doodleuk dak me nie zo druk moet make ...Flippo!
Zegge ze later natuurlijk dak bijles nodig heb, wak dan wel snap... Dus ga ik een van de eerste lessen naar mijn wiskundeleraar (Wel aardig overigens) en zegt ie zow dat hij nie weet waar ik dat kan volgen! En hij geen zin/tijd heeft rond te vrage!
Jeeees.... die weten ook nie wat ze willen!
Oud 12-09-2003, 19:55
Nona
Nona is offline
Citaat:
Li3s schreef op 12-09-2003 @ 20:53:
Uhuh.. Bij mij ging het in de 2e nog redelik, in de 3e ben ik overgegaan met n 4 op mn eindrapport!
Bij het 3e rapport vraag ik naar bijles, zegt ie doodleuk dak me nie zo druk moet make ...Flippo!
Zegge ze later natuurlijk dak bijles nodig heb, wak dan wel snap... Dus ga ik een van de eerste lessen naar mijn wiskundeleraar (Wel aardig overigens) en zegt ie zow dat hij nie weet waar ik dat kan volgen! En hij geen zin/tijd heeft rond te vrage!
Vraag een andere leraar op school om bijles, een oudere leerling uit een hogere klas of een leraar van een andere school. Gewoon rondvragen en rondkijken. Desnoods briefjes ophangen op school, dat werkt best wel.
Ik heb een bijlesleraar gehad die bij mijn ouders op dansles zat... Zo zie je maar weer hoe je met mensen in contact kunt komen.
Oud 12-09-2003, 20:03
Miess
Miess is offline
Tsja, de docent in kwestie is en blijft je mentor, met hem zul je toch verder moeten. Ik kan ook niet met al mijn leerlingen even goed opschieten, maar je zult toch doormoeten. Het is een kwestie van geven en nemen.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 23:35
de abt van sion
Citaat:
Miess schreef op 12-09-2003 @ 21:03:
Tsja, de docent in kwestie is en blijft je mentor, met hem zul je toch verder moeten.
Succes!
Absoluut niet. Je kunt altijd een andere mentor eisen. Doen!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 17:21
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Li3s schreef op 12-09-2003 @ 20:53:
Offtopic: Haaj Li3s *zwaait*

Dat vond ik ook echt super lullig, wie heb je nu voor wiskunde?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten