Oud 04-12-2003, 14:44
Negrotiator
Negrotiator is offline
Van een allochtoon kan ik dat begrijpen, maar als je Nederlands bent en afgestudeerd academicus die lesgeeft aan een groep universitaire studenten, moet je toch fatsoenlijk Nederlands kunnen spreken? Ik heb een docent, poe, "meer als" is bij haar meer regel dan uitzondering, en ook gooit ze dat, wat en die lekker door elkaar. "De tafel, dat", zulke dingen. Wat maken jullie mee op dit gebied? Leraren met grove fouten? Vertel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2003, 14:59
Verwijderd
Nou.... in de 3e had ik bij een repetieweek een Franse surveillant. Ze gaf wel les aan onze school maar haar Nederlands was niet echt super. Schrijft ze op het bord: "Paak nu uw blaad".
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 15:02
MickeyV
MickeyV is offline
U corrigere haar ten strengste!
Oud 04-12-2003, 15:07
Dolores
Dolores is offline
Mijn bioleraar haalt altijd hun, hen en zij door elkaar.. maarja, hij geeft dan ook bio, en geen Nederlands
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 15:09
MickeyV
MickeyV is offline
Kwelling, wat een vexaties! Dat toch de ongeschonden oortjes van jonge scholiertjes bevuild worden moeten door de wanklanken van onjuist Nederlands!
Oud 04-12-2003, 15:17
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 04-12-2003 @ 16:09:
Kwelling, wat een vexaties! Dat toch de ongeschonden oortjes van jonge scholiertjes bevuild worden moeten door de wanklanken van onjuist Nederlands!
Inderdaad.

De docente die ik hierboven beschreef, neemt het ook niet zo nauw met zij, hen en hun.

Laatst gewijzigd op 04-12-2003 om 17:18.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 16:36
Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 04-12-2003 @ 16:17:

neemt het niet zo nou

Maargoed, mijn leraren zijn redelijk precies in hun taalgebruik
Oud 04-12-2003, 17:18
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
Sannetje schreef op 04-12-2003 @ 17:36:

Maargoed, mijn leraren zijn redelijk precies in hun taalgebruik
OMG

Beetje het laggen/lachen probleem, soort woordblindheid ofzo. Tweede grove fout al van vandaag: toenstraks schreef ik al "het wordt tijd dat er eens wat gebeurd"...

O waarom toch, lieve God?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Negrotiator schreef op 04-12-2003 @ 18:18:
O waarom toch, lieve God?
Je wordt gestrafd wegens jouw übris. Hoogmoed komt voor de val .

Ontopic: Ik had een lerares Nederlands die zelfs een keer zei:"Jullie neemden je leesdossiers mee."
Daarnaast hoorde ik laatst, bij een voorronde van het NK Scholieren 2003 in Hengelo, Roderick van Grieken (van het Nederlands Debat Instituut) tijdens zijn voordrachten steeds 'die' en 'dat' omwisselen, wel 5 keer praten over 'er zijn een aantal teams', enzovoorts. Men moge van iemand met zo'n functie toch verwachten dat hij fatsoenlijk Nederlands spreekt.
De rest van de docenten op mijn school praat trouwens over het algemeen vrij incorrect. De enige leraars die écht goed Nederlands praten zijn mijn leraar Latijn, een docente Frans en een paar docentes Nederlands, voor zover ik weet. Niet dat dat zo schokkend is; de leerboeken staan vol met grammaticale fouten.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 18:20
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
perseus schreef op 04-12-2003 @ 18:35:
Je wordt gestrafd wegens jouw übris. Hoogmoed komt voor de val .

Ontopic: Ik had een lerares Nederlands die zelfs een keer zei:"Jullie neemden je leesdossiers mee."
Daarnaast hoorde ik laatst, bij een voorronde van het NK Scholieren 2003 in Hengelo, Roderick van Grieken (van het Nederlands Debat Instituut) tijdens zijn voordrachten steeds 'die' en 'dat' omwisselen, wel 5 keer praten over 'er zijn een aantal teams', enzovoorts. Men moge van iemand met zo'n functie toch verwachten dat hij fatsoenlijk Nederlands spreekt.
De rest van de docenten op mijn school praat trouwens over het algemeen vrij incorrect. De enige leraars die écht goed Nederlands praten zijn mijn leraar Latijn, een docente Frans en een paar docentes Nederlands, voor zover ik weet. Niet dat dat zo schokkend is; de leerboeken staan vol met grammaticale fouten.
hubris
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 19:09
MickeyV
MickeyV is offline
Wees gerust, Negro. Ook ik betrap mijzelf niet zelden op linguistische missers. In toenemende mate. Ik word onachtzaam.
Oud 04-12-2003, 19:11
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 04-12-2003 @ 20:09:
Wees gerust, Negro. Ook ik betrap mijzelf niet zelden op linguistische missers. In toenemende mate. Ik word onachtzaam.
Hoe komt dit? Door afgenomen training van de geest?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 19:17
MickeyV
MickeyV is offline
Ik vermoed de oorzaak deze te zijn dat mijn taalvaardigheid, nu ik mij meer richt op andere zaken dan taal, en onvoldoende kundiglijk vervaardigde Nederlandse literatuur lees, inderdaad aan een soort verval onderhevig lijkt. Maar, nu de vrije weken naderen, zal ik mij, ingevolge ook een belofte aan Che, wijden aan het lezen van tenminste 1 goed Nederlands boek van Couperus.
Oud 04-12-2003, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Negrotiator schreef op 04-12-2003 @ 19:20:
hubris
Zoals ik al zei: hoogmoed komt voor de val.

Die school van mij die geen Grieks aanbiedt ook...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten