Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maargoed, mijn leraren zijn redelijk precies in hun taalgebruik ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Beetje het laggen/lachen probleem, soort woordblindheid ofzo. Tweede grove fout al van vandaag: toenstraks schreef ik al "het wordt tijd dat er eens wat gebeurd"... ![]() ![]() ![]() ![]() O waarom toch, lieve God? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ontopic: Ik had een lerares Nederlands die zelfs een keer zei:"Jullie neemden je leesdossiers mee." ![]() Daarnaast hoorde ik laatst, bij een voorronde van het NK Scholieren 2003 in Hengelo, Roderick van Grieken (van het Nederlands Debat Instituut) tijdens zijn voordrachten steeds 'die' en 'dat' omwisselen, wel 5 keer praten over 'er zijn een aantal teams', enzovoorts. Men moge van iemand met zo'n functie toch verwachten dat hij fatsoenlijk Nederlands spreekt. ![]() De rest van de docenten op mijn school praat trouwens over het algemeen vrij incorrect. De enige leraars die écht goed Nederlands praten zijn mijn leraar Latijn, een docente Frans en een paar docentes Nederlands, voor zover ik weet. Niet dat dat zo schokkend is; de leerboeken staan vol met grammaticale fouten. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Wees gerust, Negro. Ook ik betrap mijzelf niet zelden op linguistische missers. In toenemende mate. Ik word onachtzaam.
![]()
|
![]() |
Ik vermoed de oorzaak deze te zijn dat mijn taalvaardigheid, nu ik mij meer richt op andere zaken dan taal, en onvoldoende kundiglijk vervaardigde Nederlandse literatuur lees, inderdaad aan een soort verval onderhevig lijkt. Maar, nu de vrije weken naderen, zal ik mij, ingevolge ook een belofte aan Che, wijden aan het lezen van tenminste 1 goed Nederlands boek van Couperus.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Britse Masters Student uit Oxford gebruikt jullie hulp voor enquete/ bod EN hulp PeterHughesOBU | 8 | 05-06-2011 14:05 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wat ga jij stemmen ? HoloDoc | 500 | 08-03-2006 10:07 | |
Terreur teistert scholier koelieboelie | 191 | 27-06-2005 01:59 | |
HAVO |
Nederlands Duplo - Dos | 485 | 21-06-2005 16:35 | |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Verplicht Turks op Utrechtse school Martian | 231 | 07-12-2003 17:27 |