Oud 08-01-2004, 16:18
Chaucus
Chaucus is offline
Wij hebben hier in huis een chello internetverbinding. Nu wil een huisgenoot een win 95 pc aansluiten.
Gaat dit enige kans van slagen hebben? Ik heb zo mn twijfels...maar weet t niet zeker....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2004, 16:41
Verwijderd
Ja,w aarom zou dat niet gaan
Internet was er al voor Win95
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 16:43
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
********** schreef op 08-01-2004 @ 17:41:
Ja,w aarom zou dat niet gaan
Internet was er al voor Win95
Das natuurlijk wel waar....ik vroeg me af of dat geen problemen zou opleveren met modem/router.....
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 17:38
Puta
Puta is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 08-01-2004 @ 17:43:
Das natuurlijk wel waar....ik vroeg me af of dat geen problemen zou opleveren met modem/router.....
heb laatst een netwerkkaart in een 95 pc gezet gaat wel hoor beetje gezeik misschien omdat ik de win 95 cd nie meer had, alleen merkte ik dat ie totaal geen andere computers binnen het netwerk kan vinden. Ik denk dat dat aan 95 ligt ofzo had alles geprobeerd
Oud 08-01-2004, 17:40
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Put@ schreef op 08-01-2004 @ 18:38:
heb laatst een netwerkkaart in een 95 pc gezet gaat wel hoor beetje gezeik misschien omdat ik de win 95 cd nie meer had, alleen merkte ik dat ie totaal geen andere computers binnen het netwerk kan vinden. Ik denk dat dat aan 95 ligt ofzo had alles geprobeerd
Juh we hebben t geprobeerd en hij vroeg idd om de win 95 cd, die we ier dus niet hebben waarschijnlijk......hmmm eerst dat ding maar ns opscharrelen dan....of heeft iemand n ander voorstel?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:00
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 08-01-2004 @ 18:40:
of heeft iemand n ander voorstel?
juh,...

nieuwere windows
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:02
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
kkkevin schreef op 08-01-2004 @ 19:00:
juh,...

nieuwere windows
Jah, maar dat schijnt de pc niet te trekken....jah t is gelukkig niet de mijne....
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:03
grensgeval
grensgeval is offline
hhmmzz... dan is het lastig jah

maar het zou wel moeten werken.....

ik neem aan dat de 95pc, als client in een netwerk werkt?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:09
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
kkkevin schreef op 08-01-2004 @ 19:03:
hhmmzz... dan is het lastig jah

maar het zou wel moeten werken.....

ik neem aan dat de 95pc, als client in een netwerk werkt?
Bedoeling is m gewoon aan de router te koppelen...net als 2 ander pc's (die wat makklijker zijn , XP )
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:11
grensgeval
grensgeval is offline
ik heb zelf nooit met 95 gewerkt...

alleen vanaf 98 (en 3.11 trouwens )

maar 98se spoorde bij mij automatisch instellingen op..

het is aan de rest van forummers te vertellen, of dat bij 95 ook zo is...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:24
Orion16
Orion16 is offline
Windows 95' gaat prima. Zorg alleen wel dat je een recente versie van IE hebt ofzo of een andere browser. Geen 6.0 ofzo want dat lijkt me overkill voor die machine. IE 4 of 5 lijkt me goed.

Verder natuurlijk TCP/-IP protocol geïnstalleerd, een netwerkkclient (client voor MS-netwerken ofzo) en bestands/printerdeling. Ik heb het met mn eigen ADSL-router geprobeerd en 't ging prima Die Win 95' bak had trouwens zo'n antiek ISA 10mbit netwerkkaartje dat-ie zelfs door Windows 95 standaard werd herkent. Maar het werkte perfect

Netwerk ook, voor mijn gevoel waren de instellingen niet veel moeilijker dan in Windows 98.

Zoiets aan de praat krijgen was in Windows 3.x wellicht een grotere uitdaging geweest
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:28
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 08-01-2004 @ 19:24:
Windows 95' gaat prima. Zorg alleen wel dat je een recente versie van IE hebt ofzo of een andere browser. Verder natuurlijk TCP/-IP protocol geïnstalleerd, een netwerkkclient (client voor MS-netwerken ofzo) en bestands/printerdeling. Ik heb het met mn eigen ADSL-router geprobeerd en 't ging prima Die Win 95' bak had trouwens zo'n antiek ISA 10mbit netwerkkaartje dat-ie zelfs door Windows 95 standaard werd herkent. Maar het werkte perfect

Zoiets aan de praat krijgen was in Windows 3.x wellicht een grotere uitdaging geweest
Ik weet er niet superveel van, maar er is net n nieuwe netwerkkaart op geinstalleerd. Heeft iemand gedaan die dr verstand van heeft. Geloof dat er IE 5 opstaat. Deling van printers is niet echt nodig. Hij moet gewoon aan de router voor t internet.....
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:39
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 08-01-2004 @ 19:28:
Ik weet er niet superveel van, maar er is net n nieuwe netwerkkaart op geinstalleerd. Heeft iemand gedaan die dr verstand van heeft. Geloof dat er IE 5 opstaat. Deling van printers is niet echt nodig. Hij moet gewoon aan de router voor t internet.....
Nieuwe hardware en Windows 95'...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:44
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 08-01-2004 @ 19:39:
Nieuwe hardware en Windows 95'...
uh-uh kan k me wel in vinden......zelf had k ook geen win95 pc willen hebben hiervoor.....als 98 er al neit eens op wil draaien.....
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:50
dafelix
dafelix is offline
kijk anders 'ns op www.chelloo.com (NEE DIT IS NIET de officiele site van Chello), daar hebben ze een FAQ en forum. altijd het wagen waard
Oud 08-01-2004, 19:14
Orion16
Orion16 is offline
Ik verklaar mensen voor gek die een Pentium 1 hebben met 32mb ram of meer en nog steeds windows 95' draaien. Vreselijk, volgens mij kun je de refreshrate niet eens instellen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 19:49
Puta
Puta is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 08-01-2004 @ 18:40:
Juh we hebben t geprobeerd en hij vroeg idd om de win 95 cd, die we ier dus niet hebben waarschijnlijk......hmmm eerst dat ding maar ns opscharrelen dan....of heeft iemand n ander voorstel?
het is me naar 3x proberen ook gelukt als je het floppie van de netwerkkaart maar hebt
Oud 08-01-2004, 20:13
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Put@ schreef op 08-01-2004 @ 20:49:
het is me naar 3x proberen ook gelukt als je het floppie van de netwerkkaart maar hebt
Die heb k hier wel....alleen geen win 95 cd.....
Hoe kunnen we t t beste aanpakken dan?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 20:31
Puta
Puta is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 08-01-2004 @ 21:13:
Die heb k hier wel....alleen geen win 95 cd.....
Hoe kunnen we t t beste aanpakken dan?
nou als je de pc opstart krijg je dus een scherm dat windows nieuwe hardware heeft aangetroffen. Steek je flop er in en druk op browse als ie naar drivers wil gaan zoeken, begeleid hem naar een win 95 drivermap op de flop. Als ie dan zegt dat ie bestanden van de win95cd nodig heeft moet je naar ''zoeken'' gaan en de namen van de benodigde bestanden zoeken op je pc. Vaak staan ze dus al gewoon op je pc onder system of systenmm 32 ofzo. Als die wat gevonden heeft onthoud je waar die bestanden stonden op je pc. Dan druk je op Browse bij het schermpje dat ie bestanden niet kan vinden en dus de win95 cd nodig heeft en selecteer je de missende bestanden(waarvan je nu weet waar ze staan door de zoekfunctie . Je begeleid hem als ware met zoeken. Excuses als het wat onduidelijk overkomt maar zo ongeveer is het me gelukt. Het komt er dus op neer dat vaak de bestanden ,waarvoor ie de cd nodig heeft, al op de pc aanwezig zijn. Suc6 ermee
Oud 08-01-2004, 21:29
Chaucus
Chaucus is offline
hmm kan me die melding niet herinneren, maar zal morgen nog wel ns kijken....huisgenoot is vroeg gaan slapen
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 21:43
Puta
Puta is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 08-01-2004 @ 22:29:
hmm kan me die melding niet herinneren, maar zal morgen nog wel ns kijken....huisgenoot is vroeg gaan slapen
als je de kaart er nieuw in zet en hij nog niet geinstaleerd is of wat dan ook dan krijg je die melding wel. Als ie al foutief geinstaleerd hoef je hem niet te krijgen dan staat ie al bij systeembeheer onder conflicterende apparaten ofzo
Oud 08-01-2004, 21:49
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Put@ schreef op 08-01-2004 @ 22:43:
als je de kaart er nieuw in zet en hij nog niet geinstaleerd is of wat dan ook dan krijg je die melding wel. Als ie al foutief geinstaleerd hoef je hem niet te krijgen dan staat ie al bij systeembeheer onder conflicterende apparaten ofzo
Kaart is er eigenlijk alwel ingezet, moet alleen verbinding nog instellen, maar daar doet ie moeilijk over....Hoe stel ik de verbinding dan in? Moet ik de kaart er dan uithalen?
Of kan ik op de een of andere manier die verbinding op de pc instellen? Via IE->extra->internetopties->verbinding?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 21:58
Puta
Puta is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 08-01-2004 @ 22:49:
Kaart is er eigenlijk alwel ingezet, moet alleen verbinding nog instellen, maar daar doet ie moeilijk over....Hoe stel ik de verbinding dan in? Moet ik de kaart er dan uithalen?
Of kan ik op de een of andere manier die verbinding op de pc instellen? Via IE->extra->internetopties->verbinding?
oooo ik dacht dat het over instaleren ging, maar hij werkt dus goed geen problemem? Als je bij systeembeheer functioneerd alles goed? zo ja dan zou ie het eigenlijk direct moeten doen als je hem op een netwerk aansluit, althans bij die pc waar ik de kaart in had gezet was dat wel het geval. Stak de stekker er in en voilla internet
Oud 08-01-2004, 22:17
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Put@ schreef op 08-01-2004 @ 22:58:
oooo ik dacht dat het over instaleren ging, maar hij werkt dus goed geen problemem? Als je bij systeembeheer functioneerd alles goed? zo ja dan zou ie het eigenlijk direct moeten doen als je hem op een netwerk aansluit, althans bij die pc waar ik de kaart in had gezet was dat wel het geval. Stak de stekker er in en voilla internet
Dat was bij ons niet te geval.....utp tussen router en pc gestopt (die al gestart was, later nog wel herstart geprobeerd)....
Maar t ging niet helemaal goed....
Als ik die kabels er tussen stop, hoe moet ik dan verder gaan, als ie t niet uit zichzelf doet? Misschien doe ik namelijk wel iets verkeerd.......
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten