![]() |
||
Citaat:
en nee ze schieten niet mis en t doet ook geen pijn en als je het GOED schoonhoudt gaat er ook nix ontsteken ik heb wel wat schiet- en piercervaring en daar is t echt niet zo'n probleem, zolang je t maar bij een goeie zaak (waar woon je??) laat doen en t goed schoonhoudt
|
ik heb hem laten schieten (stom stom stom), hij raakte ontstoken, die oorbel is er nu al zes maanden uit en ik zit nog altijd met een ontsteking op mijn oor.
![]() ![]() ![]()
|
Ik ken iemand die ook superveel last gehad heeft van een oorbel die erin geschoten was en de huisdokter zei ook dat het risico op bloemkooloren dan veel groter is.
Op deze site staat een prentje en wat uitleg derover.
||
Citaat:
|
Ik heb ook een piercing bovenin m'n oor...Ik heb het bij een juwelier laten doen en het is wel een paar keer licht ontstoken geweest, maar toen heb ik steeds het zweerknopje er weer in gedaan en dan was het weer goed...Ik heb er met slapen wel last van gehad, maar het laten schieten deed niet zo veel zeer, het was zo gebeurd! Later werd m'n oor wat rood en t klopte een beetje (alsof er een klein hartje in zat
![]() Het onderste plaatje van de link is wel errug ranzig vind ik en die bloemkooloor is ook vies! Nog nooit van gehoord trouwens dat zoiets kan gebeurden!
||
Citaat:
|
ik heb bovenin ook 2 gaatjes, gewoon laten schieten, niet piercen. zelf vond ik de gaatjes bovenin minder pijn doen dan onderin, maar op den duur bleven ze bij mij wel langer ontstoken. ik denk dat ze na een jaar pas ècht goed waren (en ik hield het wel heel goed schoon enzo) maar dat zal dan wel aan mijn oor liggen
![]() ik kan je niet zo goed adviseren in wat je moet doen want ik wilde het gewoon, ook al zaten er risico's aan. ik zag op tv laatst een meisje bij wie het ging ontsteken. ze heeft em er toen uit gedaan maar haar oor was helemaal naar binnen gebogen, helemaal misvormt dus. daar heeft ze een operatie voor moeten ondergaan om het weer een beetje normaal te krijgen. maarja, dat soort beelden schrikken mij niet echt af, gewoon goed schoonhouden. |
![]() |
|
![]() |
tjaa ik heb ook een gaatje gehad in mijn oorschelp en ook nog in dat andere stukje van je oor dat aan je hoofd vanzit hehe weet niet hoe ik dat moet noemen. Maarja ik heb ze alletwee laten schieten.. en 1tje raakte er ontstoken (die in mijn oorschelp) maar als je em goed verzorgd en vaak genoeg draait kan er niet veel misgaan!
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb ook een gaatje boven in mijn oor, gewoon laten schieten. Bij mij duurde het ook iets van een jaar voor het helemaal goed zat en ik er probleemloos een ringetje in kon doen. Nu zit dat ringetje er een jaar of drie in en ik heb nergens last van. Nergens echt last van gehad ook, eigenlijk. Het schieten deed voor zo ver ik het me kan herinneren niet echt pijn, minder dan onderin in elk geval. Het was raakte wel telkens geirriteerd danwel lichtelijk ontstoken als ik er een ringetje in wou doen, maar dan deed ik gewoon het zweerknopje er weer in en het kwam weer goed. Mijn vriend heeft overigens ook een gaatje bovenin z'n oor, gewoon zelf geprikt met een veiligheidsspeld. Dat was een paar maanden terug en nu heeft hij er ook gewoon een ringetje in. Dat je het per se moet piercen is dus overdreven, zo veel kan er niet mis gaan. |
![]() |
|
k heb er 2
de eerste echt geeneens gevoeld dat ze em schoten de 2e (er bovern) deed wel pijn, licht ontstoken geweest een paar keer, en ik kan er niet op slapen.. maar dat was in het begin niet.. nui haal ik em er met slapen gewoon uit ![]() Verder geen last van het schieten, voelt er weinig van..
||
Citaat:
![]() bevestiging is altijd leuk |
![]() |
|
ik heb em al uhm... 6 jaar ofzow? nooit last van gehad met ontsteken ofzo, en t dee ook nie echt pijn. je "voelt" alleen even wat
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb hem gewoon bij de juwelier laten schieten, en het deed inderdaad minder pijn als onderin je oorlel.
Bij mij is het niet gaan onsteken, maar je moet wel iedere dag, ik geloof zeker een week of drie, vier, iedere dag Sterilon erover heen doen (1 druppeltje is genoeg denk ik) en je mag er dan niet aan draaien is mij verteld,want dan heb je kans op een bloemkooloor omdat je lichaam dan nieuw kraakbeen aan gaat maken in je oor... |
![]() |
|
Ik heb er 3 jaar geleden 1 in laten schieten.
Bij mij deed het wel meer pijn dan onderin. Ik heb een week ofzo niet op het oor kunnen slapen. maar daarna ging ut gewoon goed.. jah, af en toe raakte hij wat ontstoken, maar dat had ik onderin m'n oor ook wel 'ns. Nu ik hem al zo lang heb, heb ik er nooit last meer van! ik denk dat het wondje gewoon is geheeld ofzo. en hij is ook niet uitgezakt. In het begin zat er wel een bobbel achter m'n oor. maar dies nu ook weg ![]() I'm happy with it ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb ook een gaatje bij de juwelier in mijn oor laten schieten op 1 april 2000. Ik ben absoluut niet kleinzeerig of zo. Maar het deed bij mij ontzettend veel pijn: in het begin had ik een 'kloppend' gevoel in mijn, daarnaast was mijn oor de eerste 4 uur knal rood. Het probleem bij mij was dat ik niet op dat oor kan liggen en dat is lastig als je hem de eerste weken in moet houden. Tegenwoordig doe ik hem s'nachts natuurlijk wel uit.
||
Verwijderd
|
Citaat:
moet je maar eens proberen is heel mooi en heb je niet elke dag die last van dat in en uit doen... xxx |
![]() |
|
![]() |
Ik heb er ooit 1 laten schieten. Na een paar dagen voelde ik er niks meer van en heb er verder nooit last van gehad, nooit ontstoken geweest ofzo.
Maar na 2 jaar ofzo heb ik hem eruitgehaald omdat m'n oor daar opeens veel jah uhm, zachter voelde zeg maar, niet echt stevig. En toen die er een paar dagen uit was werd dat weer normaal. Maarja, ik heb hem toch maar niet teruggedaan.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijne is nooit ontstoken geweest, bij de juwelier laten doen. Ik vind het wel lastig om hem er uit te halen en in te doen (doordat het door dat gaatje in het kraakbeen moet en je dan ff moet 'zoeken' naar het gaatje
![]() ![]() Zeer doet het niet echt, het brand een beetje, deed minder pijn dan navelpiercing, en als je er gewoon niet aan komt en het schoonhoudt de eerste maand valt het met bloemkooloren allemaal wel mee. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb er 2.. nou ja, ik heb er nog 1, ik heb ze maar gewisseld, mijn haar hing telkens over mijn ene oor...
nou ja, iig, laten schieten bij de juwelier, ging allemaal prima. Het doet niet meer zeer, maar het duurt wel iets langer voor het geneest. Bij mij zweert het niet zo snel; bij een vriendin echter is het bovenin helemaal misgegaan (het tweede gaatje dat ze daar liet schieten ging enorm zweren). |
![]() |
|
![]() |
hey Blondiejzz,
ik heb al enkele jaren bovenin m'n oor een gaatje. Het doet ff pijn nadat het geschoten is, maar dat is te verwaarlozen hoor. Het was bij mij zo een beetje alsof ze een spuit gaven... een kleine prik een beetje ambetant gevoel en gedaan. Het kan wel zijn dat je oor precies begint te gloeien(warm wordt), maar dat is niet altijd het geval. Ik heb er nog nooit een ontsteking op gehad. De kans dat ze misschieten, ik denk dat die kans wel heeeeel klein is. En de persoon die het bij mij geschoten heeft, had eerst zo'n potloodstip gezet en heeft het daar ook precies geplaatst. Later heb ik er een piercing door laten steken en zelfs dat deed geen pijn. Dus ik zou me er geen zorgen om maken hoor. Have fun with it, Lieve!
|
Ik heb er 2 bovenin mn oor. Ook laten schieten. Ik heb echt nergens last van maar ik haal de oorbellen dr regelmatig uit, ontsmet mn gaatjes enz. (of ja regelmatig, ik heb ze nu al een aantal jaren dus nu niet echt vaak meer)
Het is wel zo dat je meer kans hebt op ontstekingen maar zolang je het goed in de gaten houdt moet het in principe goed gaan. Je kunt ook laten piercen maar dat kost weer een hoop geld meer. Bovendien geeft t niet echt veel voordelen boven laten schieten. Ik heb er nog nooit van gehoord dat ze zomaar mis schieten? |
![]() |
|
Moraal van het verhaal:
1) Ga naar een betrouwbare en ervaren piercer/juwelier. 2) Verzorg het goed. 3)Als er een ontsteking ontstaat , raadpleeg je huisarts. (iets wat ik dus niet heb gedaan ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Piercing en tattoo topic #23 mandi | 500 | 16-02-2007 14:01 | |
Lifestyle |
Wat heb je om je heen hangen? (geen kleding) The Senna Fan | 93 | 24-01-2006 15:35 | |
Lifestyle |
Oorbellen bij jongens. Paris | 109 | 02-02-2005 15:54 | |
Lifestyle |
Het Grote Piercing topic Verwijderd | 455 | 11-01-2005 02:36 | |
Lichaam & Gezondheid |
Piercing Miss*Pain | 16 | 06-12-2003 14:06 | |
Liefde & Relatie |
oorbellen, bepaalde betekenis? liefschatje | 40 | 13-03-2003 16:28 |