Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2003, 18:13
blondiejzz
blondiejzz is offline
ik wil dus misschien een gaatje laten schieten boven in mijn oor, mijn oorschelp dus, maar nou had ik wat vraagjes voor de mensen met ervaring... of kennis
is het zo dat de kans groot is dat ze mis schieten?
doet het veel pijn?
zijn de kansen daar op ontstekingen groter dan gewoon onderin?

nou dit was het wel zo'n beetje
alvast bedankt!
Oud 09-08-2003, 19:11
pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
blondiejzz schreef op 09-08-2003 @ 19:13:
ik wil dus misschien een gaatje laten schieten boven in mijn oor, mijn oorschelp dus, maar nou had ik wat vraagjes voor de mensen met ervaring... of kennis
doet het veel pijn?

alvast bedankt!

als je een gaat wilt bovenin je oor(schelp) dan moet je hem niet laten schieten zoals de 'gewone' oorbel. je moet hem gewoon laten piercen dan is de kans op ontsteking kleiner en de kans dat je een 'bloemkooloor' krijgt is ook kleiner
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 21:08
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
blondiejzz schreef op 09-08-2003 @ 19:13:
doet het veel pijn?

alvast bedankt!
ik heb daar 2 gaatjes laten schieten, kan makkelijk; piercen is echt niet nodig en je krijgt ook geen bloemkooloor ozo
en nee ze schieten niet mis en t doet ook geen pijn en als je het GOED schoonhoudt gaat er ook nix ontsteken
ik heb wel wat schiet- en piercervaring en daar is t echt niet zo'n probleem, zolang je t maar bij een goeie zaak (waar woon je??) laat doen en t goed schoonhoudt
Oud 09-08-2003, 21:33
Fade of Light
Fade of Light is offline
bloemkooloren? plaatje aub?

want ik ken wel bloemkooloren van vechtsporten (voornamelijk freefight).
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 21:47
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
ik heb hem laten schieten (stom stom stom), hij raakte ontstoken, die oorbel is er nu al zes maanden uit en ik zit nog altijd met een ontsteking op mijn oor.
Oud 09-08-2003, 22:15
freakje
freakje is offline
Ik ken iemand die ook superveel last gehad heeft van een oorbel die erin geschoten was en de huisdokter zei ook dat het risico op bloemkooloren dan veel groter is.

Op deze site staat een prentje en wat uitleg derover.
Oud 10-08-2003, 09:19
deesmees
deesmees is offline
ze zeggen ook dat het uit gaat zakken of waar is weet ik niet
Oud 10-08-2003, 09:36
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
little nemo schreef op 09-08-2003 @ 22:08:
ik heb daar 2 gaatjes laten schieten, kan makkelijk; piercen is echt niet nodig en je krijgt ook geen bloemkooloor ozo
Nee, het kan wél. Dat jij het niet hebt meegemaakt betekend niet dat het niet voorkomt. Het is een groot risico wat je neemt iig..
Oud 10-08-2003, 10:08
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik heb ook een piercing bovenin m'n oor...Ik heb het bij een juwelier laten doen en het is wel een paar keer licht ontstoken geweest, maar toen heb ik steeds het zweerknopje er weer in gedaan en dan was het weer goed...Ik heb er met slapen wel last van gehad, maar het laten schieten deed niet zo veel zeer, het was zo gebeurd! Later werd m'n oor wat rood en t klopte een beetje (alsof er een klein hartje in zat ) maar later geen last er meer van gehad...

Het onderste plaatje van de link is wel errug ranzig vind ik en die bloemkooloor is ook vies! Nog nooit van gehoord trouwens dat zoiets kan gebeurden!
Oud 10-08-2003, 12:29
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Qamra schreef op 10-08-2003 @ 10:36:
Nee, het kan wél. Dat jij het niet hebt meegemaakt betekend niet dat het niet voorkomt. Het is een groot risico wat je neemt iig..
het kan alleen maar als er niet goed geschoten wordt; natuurlijk zijn er altijd risico's; je kan ook een bloedvergiftiging krijgen, maar dat is dus echt geen groot risico...
Oud 10-08-2003, 14:09
je zuster
je zuster is offline
ik heb bovenin ook 2 gaatjes, gewoon laten schieten, niet piercen. zelf vond ik de gaatjes bovenin minder pijn doen dan onderin, maar op den duur bleven ze bij mij wel langer ontstoken. ik denk dat ze na een jaar pas ècht goed waren (en ik hield het wel heel goed schoon enzo) maar dat zal dan wel aan mijn oor liggen .

ik kan je niet zo goed adviseren in wat je moet doen want ik wilde het gewoon, ook al zaten er risico's aan. ik zag op tv laatst een meisje bij wie het ging ontsteken. ze heeft em er toen uit gedaan maar haar oor was helemaal naar binnen gebogen, helemaal misvormt dus. daar heeft ze een operatie voor moeten ondergaan om het weer een beetje normaal te krijgen.
maarja, dat soort beelden schrikken mij niet echt af, gewoon goed schoonhouden.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 14:16
lucky*me
lucky*me is offline
tjaa ik heb ook een gaatje gehad in mijn oorschelp en ook nog in dat andere stukje van je oor dat aan je hoofd vanzit hehe weet niet hoe ik dat moet noemen. Maarja ik heb ze alletwee laten schieten.. en 1tje raakte er ontstoken (die in mijn oorschelp) maar als je em goed verzorgd en vaak genoeg draait kan er niet veel misgaan!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 14:49
psychobunny
psychobunny is offline
k heb dr al verschillende laten schieten en daarvan was dr maar eentje dat onstoken raakte...
Oud 10-08-2003, 15:51
Verwijderd
Citaat:
lucky*me schreef op 10-08-2003 @ 15:16:
dat andere stukje van je oor dat aan je hoofd vanzit hehe weet niet hoe ik dat moet noemen.
Je tragus, is dat. :]

Ik heb ook een gaatje boven in mijn oor, gewoon laten schieten. Bij mij duurde het ook iets van een jaar voor het helemaal goed zat en ik er probleemloos een ringetje in kon doen. Nu zit dat ringetje er een jaar of drie in en ik heb nergens last van. Nergens echt last van gehad ook, eigenlijk. Het schieten deed voor zo ver ik het me kan herinneren niet echt pijn, minder dan onderin in elk geval. Het was raakte wel telkens geirriteerd danwel lichtelijk ontstoken als ik er een ringetje in wou doen, maar dan deed ik gewoon het zweerknopje er weer in en het kwam weer goed.

Mijn vriend heeft overigens ook een gaatje bovenin z'n oor, gewoon zelf geprikt met een veiligheidsspeld. Dat was een paar maanden terug en nu heeft hij er ook gewoon een ringetje in. Dat je het per se moet piercen is dus overdreven, zo veel kan er niet mis gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 17:39
je zuster
je zuster is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 10-08-2003 @ 16:51:
Dat je het per se moet piercen is dus overdreven, zo veel kan er niet mis gaan.
maar zelf prikken is ook weer overdreven

daar heb je volgens mij echt een vet grote kans bij dat het gaat ontsteken..
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 17:49
Shitty_Chicken
Shitty_Chicken is offline
k heb er 2
de eerste echt geeneens gevoeld dat ze em schoten
de 2e (er bovern) deed wel pijn, licht ontstoken geweest een paar keer, en ik kan er niet op slapen.. maar dat was in het begin niet..
nui haal ik em er met slapen gewoon uit
Verder geen last van het schieten, voelt er weinig van..
Oud 15-08-2003, 17:55
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
freakje schreef op 09-08-2003 @ 23:15:

Op deze site staat een prentje en wat uitleg derover.
hah, ik had gelijk over vechtsporters

bevestiging is altijd leuk
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 18:37
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Oud 15-08-2003, 22:04
Ilsje
Ilsje is offline
ik heb em al uhm... 6 jaar ofzow? nooit last van gehad met ontsteken ofzo, en t dee ook nie echt pijn. je "voelt" alleen even wat en of de kans groot is dat ze misschieten??? je bedoelt dat ze t nie op de plek doen waar jij wilt? laat met pen of iets een stipje zetten en kijk in spiegel, tevreden: laat em schieten... niet tevreden: zet opnieuw een stippie
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 10:55
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 15-08-2003 @ 19:37:
tis zo
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 12:52
Verwijderd
Ik heb hem gewoon bij de juwelier laten schieten, en het deed inderdaad minder pijn als onderin je oorlel.
Bij mij is het niet gaan onsteken, maar je moet wel iedere dag, ik geloof zeker een week of drie, vier, iedere dag Sterilon erover heen doen (1 druppeltje is genoeg denk ik) en je mag er dan niet aan draaien is mij verteld,want dan heb je kans op een bloemkooloor omdat je lichaam dan nieuw kraakbeen aan gaat maken in je oor...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 16:51
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Hippe Woepsie schreef op 16-08-2003 @ 13:52:
Ik heb hem gewoon bij de juwelier laten schieten, en het deed inderdaad minder pijn als onderin je oorlel.
wtf?? minder pijn KAN gewoon niet...aangezien je in je oorlel echt geen ene reet voelt...althans ik voelde niks.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 17:03
Just-Rian
Just-Rian is offline
Ik heb er 3 jaar geleden 1 in laten schieten.
Bij mij deed het wel meer pijn dan onderin.
Ik heb een week ofzo niet op het oor kunnen slapen.
maar daarna ging ut gewoon goed.. jah, af en toe raakte hij wat ontstoken, maar dat had ik onderin m'n oor ook wel 'ns.

Nu ik hem al zo lang heb, heb ik er nooit last meer van! ik denk dat het wondje gewoon is geheeld ofzo. en hij is ook niet uitgezakt. In het begin zat er wel een bobbel achter m'n oor. maar dies nu ook weg. en het gat is ook niet uitgezakt.

I'm happy with it
Oud 16-08-2003, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 16-08-2003 @ 17:51:
wtf?? minder pijn KAN gewoon niet...aangezien je in je oorlel echt geen ene reet voelt...althans ik voelde niks.
Ik dus wel, en dat werd bij de 2e en 3e erger, mja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden...Dat oorbelletje schieten bovenin deed echt absoluut minder pijn als onderin, mja, is natuurlijk bij iedereen anders!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 17:38
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Hippe Woepsie schreef op 16-08-2003 @ 18:33:
Ik dus wel, en dat werd bij de 2e en 3e erger, mja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden...Dat oorbelletje schieten bovenin deed echt absoluut minder pijn als onderin, mja, is natuurlijk bij iedereen anders!
is ook bij iedereen anders, maar (de eerste oorbel, dus echt door je oorlel en niet omhoog) bij niemand deed het pijn die ik ken...jongens, meisje, oud en jong :/
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 23:02
de abt van sion
de abt van sion is offline
Belachelijk.

En als er iets mis gaat, alles zelf betalen, hè? Niet gauw naar je ziektekostenverzekeraar lopen, dan.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 23:17
Verwijderd
bovenin je oor mag eigenlijk niet geschoten worden...
bij mij is het ook meerdere malen gaan ontsteken, en die bult gaat ook niet weg.
De andere twee oorbellen (bovenin) heb ik zelf gemaakt, en nooit last van gehad.
Vreemd dan.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 18:18
fib
fib is offline
Ik heb ook een gaatje bij de juwelier in mijn oor laten schieten op 1 april 2000. Ik ben absoluut niet kleinzeerig of zo. Maar het deed bij mij ontzettend veel pijn: in het begin had ik een 'kloppend' gevoel in mijn, daarnaast was mijn oor de eerste 4 uur knal rood. Het probleem bij mij was dat ik niet op dat oor kan liggen en dat is lastig als je hem de eerste weken in moet houden. Tegenwoordig doe ik hem s'nachts natuurlijk wel uit.
Oud 17-08-2003, 18:39
Verwijderd
Citaat:
fib schreef op 17-08-2003 @ 19:18:
Ik heb ook een gaatje bij de juwelier in mijn oor laten schieten op 1 april 2000. Ik ben absoluut niet kleinzeerig of zo. Maar het deed bij mij ontzettend veel pijn: in het begin had ik een 'kloppend' gevoel in mijn, daarnaast was mijn oor de eerste 4 uur knal rood. Het probleem bij mij was dat ik niet op dat oor kan liggen en dat is lastig als je hem de eerste weken in moet houden. Tegenwoordig doe ik hem s'nachts natuurlijk wel uit.
en als je er een klein ringetje door doet? sinds ik er een ringetje door heb (jaar of twee nu) ipv een knopje is ie nooit meer ontstoken geweest en doet het ook absoluut geen pijn meer als ik er op ga liggen. (na drie jaar doet het uiteraard geen pijn meer, maar ik bedoel dat ik dat van dag op dag gemerkt heb, de éne dag knopje en veel pijn, andere dag ringetje en geen pijn meer...)
moet je maar eens proberen
is heel mooi en heb je niet elke dag die last van dat in en uit doen...

xxx
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 21:37
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Ik heb er ooit 1 laten schieten. Na een paar dagen voelde ik er niks meer van en heb er verder nooit last van gehad, nooit ontstoken geweest ofzo.
Maar na 2 jaar ofzo heb ik hem eruitgehaald omdat m'n oor daar opeens veel jah uhm, zachter voelde zeg maar, niet echt stevig.
En toen die er een paar dagen uit was werd dat weer normaal.
Maarja, ik heb hem toch maar niet teruggedaan..
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 22:02
Verwijderd
Mijne is nooit ontstoken geweest, bij de juwelier laten doen. Ik vind het wel lastig om hem er uit te halen en in te doen (doordat het door dat gaatje in het kraakbeen moet en je dan ff moet 'zoeken' naar het gaatje moet ik van overgeven) anyway
Zeer doet het niet echt, het brand een beetje, deed minder pijn dan navelpiercing, en als je er gewoon niet aan komt en het schoonhoudt de eerste maand valt het met bloemkooloren allemaal wel mee.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 00:35
Verwijderd
Ik heb er 2.. nou ja, ik heb er nog 1, ik heb ze maar gewisseld, mijn haar hing telkens over mijn ene oor...
nou ja, iig, laten schieten bij de juwelier, ging allemaal prima. Het doet niet meer zeer, maar het duurt wel iets langer voor het geneest. Bij mij zweert het niet zo snel; bij een vriendin echter is het bovenin helemaal misgegaan (het tweede gaatje dat ze daar liet schieten ging enorm zweren).
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 22:13
lieve
lieve is offline
hey Blondiejzz,

ik heb al enkele jaren bovenin m'n oor een gaatje. Het doet ff pijn nadat het geschoten is, maar dat is te verwaarlozen hoor. Het was bij mij zo een beetje alsof ze een spuit gaven... een kleine prik een beetje ambetant gevoel en gedaan. Het kan wel zijn dat je oor precies begint te gloeien(warm wordt), maar dat is niet altijd het geval.
Ik heb er nog nooit een ontsteking op gehad.
De kans dat ze misschieten, ik denk dat die kans wel heeeeel klein is.
En de persoon die het bij mij geschoten heeft, had eerst zo'n potloodstip gezet en heeft het daar ook precies geplaatst.
Later heb ik er een piercing door laten steken en zelfs dat deed geen pijn.

Dus ik zou me er geen zorgen om maken hoor.

Have fun with it, Lieve!
Oud 18-08-2003, 22:21
miro
miro is offline
Ik heb er 2 bovenin mn oor. Ook laten schieten. Ik heb echt nergens last van maar ik haal de oorbellen dr regelmatig uit, ontsmet mn gaatjes enz. (of ja regelmatig, ik heb ze nu al een aantal jaren dus nu niet echt vaak meer)

Het is wel zo dat je meer kans hebt op ontstekingen maar zolang je het goed in de gaten houdt moet het in principe goed gaan.

Je kunt ook laten piercen maar dat kost weer een hoop geld meer. Bovendien geeft t niet echt veel voordelen boven laten schieten.

Ik heb er nog nooit van gehoord dat ze zomaar mis schieten?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 22:26
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
Moraal van het verhaal:

1) Ga naar een betrouwbare en ervaren piercer/juwelier.
2) Verzorg het goed.
3)Als er een ontsteking ontstaat , raadpleeg je huisarts. (iets wat ik dus niet heb gedaan )
Oud 20-02-2004, 18:50
summer1986
summer1986 is offline
Ik ga er maandag 1 laten schieten door m'n moeder... Als dat maar goed gaat!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 18:51
summer1986
summer1986 is offline
(Ze is ervaren hoor, daar niet van, maar het is wel DE kans voor haar om me terug te pakken voor m'n gedrag in de puberteit!)
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 14:05
love-THE-world
love-THE-world is offline
je voelt er niet veel van.. iets meer als een gewone oorbel onder in je oor..
de kans dat ze misschieten is volges mij even groot als bij een oorbel onderin...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 14:00
blacky
blacky is offline
Ik heb er nooit zovel last van gehad. Het is in begin wel wat dik, rood en gevoelig (althans dit altid bij mij) en na 3 dagen ofzo had ik er meestal geen last meer van en het schieten zelf deed al helemaal geen pijn.
Oud 24-02-2004, 14:07
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 20-02-2004 @ 19:50:
Ik ga er maandag 1 laten schieten door m'n moeder... Als dat maar goed gaat!
Heb em sinds gister, heb er amper last van. Alleen met slapen lig ik niet op die kant van m'n gezicht. Het ziet er om heen een beetje paars/blauw, maar is niet dik ofzo.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten