Oud 15-03-2004, 20:48
Sabina
Sabina is offline
Mijn vriend en ik zijn nu iets meer dan 2,5 jaar samen. Het ging altijd zo goed, maar hij verteld nooit wat hem dwars zit, of hoe hij zich voelt.

Nu kon ik daar altijd wel mee leven, maar afgelopen weekend ging dat wat moeilijker.
We werden midden in de nacht wakker gemaakt door de politie, me de mededeling dat er brand was. (hij woont op zichzelf in een flatje)
We moesten naar buiten, en het bleek dat de buurman van mijn vriend, zijn flatje in brand had staan, en niet zo'n klein beetje ook.
We hebben de hele nacht in de kou buiten gestaan, en op een gegeven moment ging hij helemaal flippen. Hij was echt kwaad want het was de 3e keer al dat zijn buurman brand had, alleen deze keer dus heel wat erger.
maar goed om een lang verhaal kort te maken, ik zit nu net als hem ook niet lekker in mn vel. Ik was er ook onwijs van geschokken. Ik wil er graag met hem over praten maar er komt gewoon niets uit. Terwijl hij er wel mee zit, dat merk ik in alles wat hij zegt en doet.
Ik wil er gewoon et hem over praten om zelf ook mn verhaal kwijt te kunnen, om ook te vertellen hoe ik me voel, en dat ik de afgelopen nacht ook niet lekker heb geslapen. Maar dat kan dus niet echt.
Ik baal er echt onwijs van en word er zelf gewoon helemaal gek van.

Nu is mijn vraag eigenlijk een beetje of jullie misschien weten hoe ik met hem kan praten dat hij ook zijn gevoelens toont, dat we er gewoon samen over kunnen praten.
Hoe pak ik het nou aan om hem duidelijk te maken dat hij gerust kan zeggen wat hij voelt...

Groetjes mij.
Oud 15-03-2004, 21:08
Crush
Crush is offline
Ik denk dat hij heel erg geschrokken is, en misschien is ie wel heel erg boos. Vraag hem of hij er met jou over wil praten, dat jíj ermee zit, en dat hij niet persé zn gevoelens hoeft te tonen maar dat jij dat wél graag wilt. Misschien als hij dit goed vind dat ie dan langzaamaan tóch over z'n eigen gevoelens gaat praten!
Oud 15-03-2004, 21:38
Luna
Luna is offline
Tja, herkenbaar. Helaas heb ik geen tips voor je, als iemand anders ze wel heeft hoor ik het ook graag... Niet dat het nu nog zin heeft want het is al uit maar misschien voor een volgende keer...
Oud 16-03-2004, 10:46
ilse
ilse is offline
Citaat:
vizz schreef op 15-03-2004 @ 22:38:
Tja, herkenbaar. Helaas heb ik geen tips voor je, als iemand anders ze wel heeft hoor ik het ook graag... Niet dat het nu nog zin heeft want het is al uit maar misschien voor een volgende keer...
zeer herkenbaar inderdaad...
*wacht samen met vizz en sabina op antwoord*
Oud 16-03-2004, 11:03
Marcade
Marcade is offline
Waarom praat je niet gewoon met hem; wat is er precies moeilijk aan? Waarom kan je niet gewoon tegen hem zeggen dat je er mee zit en dat je erover wilt praten?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 11:58
elledc
elledc is offline
Citaat:
Marcade schreef op 16-03-2004 @ 12:03:
Waarom praat je niet gewoon met hem; wat is er precies moeilijk aan? Waarom kan je niet gewoon tegen hem zeggen dat je er mee zit en dat je erover wilt praten?
Idd, ik zie ook niet zo goed wat het probleem is. Na 2,5 jaar kennen jullie elkaar toch al door en door vermoed ik?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 16-03-2004 @ 12:03:
soms werkt dat niet. Jij kan wel tegen hem praten, maar vaak is het dan ook fijn als je enige vorm van reactie krijgt. Sommigen kunnen dit echter niet, dus is er niet echt sprake van een gesprek.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 14:21
compu_girl
compu_girl is offline
heey,

misschien een beetje een rare tip maar bij ons werk het wel. Als je ziet dat hij er echt heel erg mee zit doordat hij bijvoorbeeld heel stil is moet je het gewoon uitlokken met een ruzie. Meestal verteld hij je dan wel wat hij voelt klink beetje raar allemaal maar werkt echt je moet natuurlijk niet een onwijs grote ruzie schoppen maar toch duidelijk maken dat je met hem wil praten

-xxx- moi
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 14:45
Sabina
Sabina is offline
iedergeval bedankt voor de reacties.

owkee op de vraag waarom ik niet gewoon zeg dat ik wil praten...
Dit heb ik gisteren alwel gedaan, maar dan krijg ik te horen dat ik een zeur ben en dat hij druk is enz. Owkee heb ik begrip voor, maar als we in bed liggen en ik heb hem aan de telefoon, krijg ik alleen te horen dat ik hem toch niet begrijp.
Als ik dat soort dingen al te horen krijg, zou ik echt niet weten hoe ik er anders over moet beginnen.
Als ik dan zeg dat hij eens zou moeten proberen zijn gevoelens te uiten, zegt hij alleen dat hij nou eenmaal zo is, en dta hij er een ander niet mee wil lastig vallen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten