Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
okey.. dan ga ik m wel lekker knuffelen als ik merk dat ie verdrietig is.. maar het probleem is juist dat ik het niet altijd merk als ie verdrietig is. Vaak is ie dan ook chagerijnig en kortaf enzo... en dan vindt ik dan weer irritant, en reageer daar soms boos op, terwijl ik later dan pas hoor dat ie zich klote voelde.. Maar ja dat is achteraf.. kan ik m dan ook vragen als ie zo doet of ie nou écht chagerijnig is of dat ie zich kut voelt? wat vinden jullie!? of dring ik me dan teveel op?
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik denk dat het ten 1e belangrijk is dat als hij zich om die redenen kut voelt, hij dit moet zeggen van dat ie niet zo goed in zijn vel zit en dat dat dan niet door jou komt. En dan kan hij er bijvoorbeeld bij zeggen dat hij er niet over wil praten. En nooit dan toch doorvragen, 1 vraag al haast te veel zou ik zeggen. Zelf vind ik het fijn om af en toe gewoon op te schrijven wat hij voelt. En dan jij ook op die manier reageren, of via mail. Contact over zulke onderwerpen in het echt zijn gewoon moeilijk (ik ben zelf ook iemand als je vriend), en dan vind ik zelf via brieven/mail wel fijn. Vooral als je dan toch nog kleine reacties krijgt. (en dus niet pratend reageren op die berichten van hem)
Hoop dat dit bij jullie ook helpt..... |
![]() |
|
![]() |
Heey..!!
IK herken het wel een beetje. Mijn vriend is toen hij 3 was zijn moeder verloren aan borstkanker. Hij was pas 3 dus veel weet hij niet meer van haar natuurlijk. Maar hij heeft dus ook altijd van die momenten dat ie kortaf en chagerijnig doet..JUIST tegen mij. Ik weet dat hij niet zo graag over zijn gevoelens praat..dus heb ik hem vorige maand maar een mailtje gestuurd. Daarin heb ik hem gevraagt waarom hij op die momenten altijd zo chagerijnig was tegen MIJ en niet tegen andere. En eindelijk kreeg ik een antwoord op die vraag. Hij is bang...bang dat hij mij ook gaat verliezen aan een ziekte of iets anders. Voordat hij chagerijnig wordt beseft ie eerst hoeveel hij eigenlijk van me houdt...en dan komt er iets in z'n hoofd dat zegt dat ie niet van mij mag houden omdat hij me dan kwijtraakt! En dan gaat hij dus afstandelijk doen. Elke keer als hij zo'n 'aanval' krijgt laat ik hem dus maar een beetje met rust..een knuffel af en toe maar even niks zeggen! Tja het helpt wel geloof ik..ik weet nu iig waarom hij zo doet en dan is het ook niet zo erg! Nou ik weet niet echt of je hier wat hebt maar heel veel sterkte in ieder geval!
||
![]() |
Citaat:
ja precies! Ik herken jou verhaal heel erg! JUIST tegen mij idd! Maar ik vind het altijd heel erg moeilijk om niks te zeggen op die momenten, dan wil ik altijd zijn verdriet ehm.. weghalen, snap je? Ik weet dat dat onmogelijk is, maar ja.. Dank je wel voor je verhaal, misschien is het bij mij ook wel zo, dat heeft ie wel eens tegen mij gezegd, dat ie bang is om mij kwijt te raken. Maar heeft jou vriend ook dat ie het moeilijk vindt om zn gevoelens (ook zn gevoelens voor jou) te verwoorden, mijn vriend in nml heel slecht in woorden, hij zegt nooit echt troeteldingetjes, maar geeft me afentoe wel een dikke knuffel. Snap je wat ik bedoel? liefs jo |
![]() |
|
![]() |
ik weet hoe jullie je voelen hoor ik heb ook zo n vriend,en ik geloof dat k zelf ook zo ben
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() nou ja... kusjes!!!
|
Verwijderd
|
fijn om ook herkenning te krijgen, maar bij mij is het net juist andersom.
ik ben mijn vader nog geen twee maanden geleden kwijt geraakt en ik vind het dan altijd heel fijn als hij er gewoon is en dat ik even in zn armen kan kruipen.. gewoon niks zeggen.. en IK begin meestal dan wel gewoon te praten op een gegeven moment, maar ik ben ook heel vaak bang dat ik ook hem kwijt raak en dan vind ik het fijn dat ie er is.. dat stelt me gerust.. ik denk dat je m de afstand die hij schept moet accepteren.. hij zal als het m heel hoog zit echt wel naar je toe komen en laat merken dat jij er altijd voor hem zal zijn. wat er ook gebeurd. dat is heel belangrijk. en verder sluit ik me aan bij alles wat gezegd is... succes meisje! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik herken veel van je vriend...ik heb zelf erge dingen meegemaakt in het verleden...en kon daar zelf ook nooit over praten..nu 3 jaar later..heb ik proffesionele hulp gezocht...je vriend zal ooit er ook over willen praten...maar bij de 1 duurt dat nou eenmaal langer als bij de ander..ik wens jullie heel veel sterkte...Kuss
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Toch verwerkt iedereen zijn verdriet op een andere manier. Ik zou dus niet meteen denken aan professionele hulp. De één heeft er wel behoefte aan, de ander niet. Misschien komt je vriend ooit tot inzicht dat hij wel professionele hulp nodig heeft, maar je kunt hem niet dwingen.
Zoals Loontjuh al zegt: als mensen bang, boos, verdrietig oid zijn, reageren ze dat af op de persoon waar ze zich het meest bij op hun gemak voelen. Aan de ene kant zou je je dan gevleid voelen (hij vindt je dus echt super!), maar aan de andere kant is het natuurlijk niet leuk. Als hij wil praten, praat er met hem over, als hij niet wil praten , geef hem dan een stevige knuffel. Veel jongens waarderen dat. Sterkte ermee!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Mijn vrienden praten bad over mijn crush. Nite | 5 | 21-01-2016 20:15 | |
Liefde & Relatie |
verliefd op de beste vriend van mijn vriendje vibi | 5 | 21-12-2014 18:39 | |
Liefde & Relatie |
verliefd op mijn beste vriend en een vriend van mijn vriendje xwebelieve | 7 | 17-07-2012 13:19 | |
Liefde & Relatie |
De vriend van mijn vriends zus valt op me.....help! lonelyness | 7 | 07-09-2004 22:28 | |
Liefde & Relatie |
mijn vriend stallkt me via pc...? @Moon | 47 | 22-12-2002 11:36 | |
Liefde & Relatie |
Mijn vriend & zijn vrienden.. Piccola | 93 | 27-09-2002 19:40 |