Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je kunt er natuurlijk allerlei "leuke" spelletjes van maken door dingen op je computer te gaan doen waar hij eigenlijk wel over MOET beginnen tegen jou, maar dat is natuurlijk ook weer niet zo slim. ![]() Ik zou gewoon tegen hem zeggen dat je hier 100% eerlijkheid over wilt, het is toch belachelijk dat je je vriend met zoiets niet kunt vertrouwen. ![]() En vervolgens zou ik dat remoter administrator ding van je computer afgooien en proberen op te zoeken wat dat andere bestandje is en dat ook van je computer afgooien. suc6 ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik denk dus dat die vriend wel degelijk iets gedaan zal hebben; het klinkt alsof die echt op geilt om iemands computer te kunnen bekijken. En niets is spannender dan de computer van je vriendin stiekem bekijken.
En natuurlijk weet die dat het een 'zware overtreding' is en gaat die het echt niet zeggen. Je moet iemand in je vriendenkring die veel van computers weet is laten kijken of die sporen kan vinden van een trojan of ander programma.
|
Gebruik een firewall. Op deze manier kun je zien wat er voor internetverkeer er is op je computer, en kun je bepaalde programma's verbieden op verbinding te maken. etc. etc.
meer info: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=310172 En een programma als norton AntiVirus die controleert ook op trojan horses (kleine programma;s die poorten open proberen te zetten) succes er mee!! Greetzz |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Anders is het alleen maar een onnodige last.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik gebruik een firewall die alles blokkeerd, behalve waarvoor ik expleciet teostemming voor heb gegeven dat het mag. Nouja, als je dan maar geen vage programma's toelaat, dan kan er weinig misgaan. Maar oke, als je wat minder verstand van computers hebt, dan kan dat nog misgaan ja ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een verkeerde beslissing in je firewall en het kan je kopzorgen opleveren. .. ( ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zoals ik al zei: Ik heb alles dichtgegooid, behalve een aantal poorten die exclusief door bepaalde programma's mag worden gebruikt. Niets kan dus verbinding maken, behalve die programma's over die bepaalde poorten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar we hebben het hier nu over @moon en haar probleem.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Kans dat ie t dus toch nie heeft gedaan???? Ik heb m daarnet gezien. Ik heb t met m erover gehad maar hij zei dat ie t gewoon niet heeft gedaan en dat dat broertje van die ene vriendin uit zn nek zit te lullen. Hij zei dat dat broertje hem telkens vroeg hoe je iemand moest hacken (omdat mijn vriend heel veel van computers weet, hij is mcse'er). Toen heeft mn vriend dat programmaatje naar m gestuurd en uitgelegd wat dat ding kan. Hij zei ook dat hij op een gegeven moment tegen hem had gezegd dat ik dat programma ook had en dat hij 1 keer mijn computer heeft overgenomen. Die ene keer wist ik het zelf want ik snapte ff iets niet en heb ik zijn hulp ff ingeschakeld via dat RadMin (daarna heb ik dat ding nooit meer ingeschakeld). Mijn vriend zegt dus dat dat broertje waarschijnlijk uit die gesprekken onterecht heeft afgeleid dat hij regelmatig op mijn computer zit ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En dit noem jij serieus? ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Dus dan begint hij er misschien over tegen jou of whatever. Dat bedoelde Jij-Jij ongeveer. |
![]() |
|
![]() |
ik kan je wel zeggen dat het inderdaad kan, want bij mij is het ook wel eens gebeurd. en inderdaad, dat gaat ook als je bestanden naar elkaar verstuurd. zo gebeurde het bij mij. mijn computer was heel volledige gecrasht daarna (dankzij die gozer
![]() tja, als je vriend zoiets inderdaad doet, wat wel erg triest is, zul je het toch proberen uit hem te krijgen. ik zou echt goed kwaad worden als ik zoiets zou horen! zoiets doe je gewoon niet! hij heeft duidelijk weinig vertrouwen in je. |
![]() |
|
![]() |
Ok hoe kun je het oplossen.
Remote Admin 2.1 werkt standaard via poort 4899. Als je Alt Ctrl Del inslaat en dan gaat naar Processen dan moet daar ergens Radmin.exe bijstaan. staat deze er niet dan kan hij niet via Remote Administrator je pc overnemen/bekijken. Staat deze er wel bij dan ga je naar start--> uitvoeren en typt daar Msconfig in (enter daarna). In dit scherm ga je naar het rechtse tabblad (opstarten). In de lijst van dat tablad staat ergens Radmin, wat je nu doet is heel simpel het vinkje weghalen en opnieuw opstarten. Hoe kan hij aan je IP komen? 1) Je stuurt via outlook een mailtje 2) Via ICQ / IRC 3) Via MSN bestandenversturen/videogesprek/voicegesprek (via MSN chatten is het niet mogenlijk een ip te achterhalen (zoals hier al gezegd werd) 4) scannen (Iedere provider heeft een IP pool als jij je aanmeld krijg je een ip uit die pool (geld natuurlijk niet voor vast ip). een ip pool bestaat meestal uit 253 Ip's voor een bepaalde regio (kan ook meer zijn denk aan 5 * 253) wat hij nu gaat doen is in die ranges van die provider scannen naar een pc met jouw naam (die weet hij ondertussen al) en hij heeft je gevonden. Wat kun je het beste hier tegen doen? Een firewall installeren, de firewall controlleert iedere verbinding die van buiten naar binnen wilt, als jij iets van een programma waar je nog nooit hebt van gehoord ff opzoeken bij google en blokken klaar ![]() 5) hij heeft je pc geinfecteerd met een trojan. Deze Trojan maakt een verbinding van binnen naar buiten waardoor hij door de meeste firewalls heen komt. Hiertegen helpt wel een virusscanner. belangrijke programma's Adaware (gratis) Zonealarm (gratis) (firewall) Norton virus 2003 (kost wat maar is zeer goed) Norton Firewall 2003 (kost ook wat maar is ook heel goed) voor de websites moet je maar ff de naam op google intypen ![]() Ik gebruik zelf ook Remote administrator om mijn server te besturen, je kunt alles van de remote pc regelen behalve het aanzetten. Daarbij vind ik het erg lame van je vriend als hij dit gebruikt om je te "bespieden" ik zou het nog niet eens in mn hoofdhalen om dit bij mijn vriendin te doen. |
![]() |
|
Zou de vraag niet moeten zijn; hoe kom ik er achter of hij mij echt zit te bespioneren, in plaats van, hoe hou ik het tegen
![]() Als het je vriend is, kan je hem toch gewoon vertrouwen
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Hmm. Misschien moet je er tegenover je vriend over stoppen nu. Als het gewoonweg niet waar is, kan ik me voorstellen dat het vreselijk is als je hem niet geloofd.
Wat ik wel zou doen is a) een programma als Window-washer over je computer halen (dit spoort allerlei trojans en andere nasties op) en b) m'n computer her-installeren. Als je vriend er niets mee te maken heeft heb je toch een mooie 'schone' computer, en als hij dat wel heeft dan is dat dus per direct gestopt.
|
herkenbaar.
Ik had ookeen vriend die me continu aan het checken was. In het begin totaal onterecht, later wat meer begrijpelijk. Maar het punt is gewoon: hij vertrouwd je niet of is ziekelijk bemoeizuchtig maak hem dit duidelijk, en stel een deadline
|
|