Oud 22-03-2003, 13:35
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
omdat ik me een beetje zit te vervelen wil ik de driehoek van pascal programmeren. Alleen ik weet wiskundig gezien niet hoe ik dat voorelkaar moet krijgen. Ik weet wel hoe de driehoek van pascal werkt, maar hoe je dat moet programmeren Iemand enige ervaring
het mag btw ook een uitleg zijn voor c++ want daar wil ik het ook op proberen

thnx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2003, 13:43
Verwijderd
ik weet wel de sierpinski-driehoek
(zie handleiding van gr)

maar dat ding van pascal niet.
misschien op dezelfde manier als de sierpinski, maar dan met een andere formule??
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 16:40
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 22-03-2003 @ 14:43:
ik weet wel de sierpinski-driehoek
(zie handleiding van gr)

maar dat ding van pascal niet.
misschien op dezelfde manier als de sierpinski, maar dan met een andere formule??
Er is wel een verband tussen de driehoek van Sierpinski en Pascal, aangezien je uit de driehoek van Pascal door de oneven nummers zwart en de even nummers wit te kleuren een driehoek van Sierpinski kunt maken.

@Dr HenDre: Als je weet dat de binomiaalcoëfficiënt c(n,k) kan worden geschreven als c(n-1,k)+c(n-1,k+1) met c(n,n)=0 voor alle gehele n>0 zul je mogelijk wel verder komen.
Oud 22-03-2003, 17:59
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 22-03-2003 @ 17:40:

@Dr HenDre: Als je weet dat de binomiaalcoëfficiënt c(n,k) kan worden geschreven als c(n-1,k)+c(n-1,k+1) met c(n,n)=0 voor alle gehele n>0 zul je mogelijk wel verder komen.
euhm, het enige woord wat ik begrijp is coefficient, ik heb dan wel wiskunde b2 maar zit pas in de 4de. Dus k snap daar nog geen bal van. Misschien wat meer toelichting...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 18:51
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 22-03-2003 @ 18:59:
euhm, het enige woord wat ik begrijp is coefficient, ik heb dan wel wiskunde b2 maar zit pas in de 4de. Dus k snap daar nog geen bal van. Misschien wat meer toelichting...
De binomiaalcoëficiënt c(n,k) geeft het aantal mogelijke combinaties bij het kiezen van k elementen uit een verzameling met n elementen. Voor verdere details verwijs ik je naar het hoofdstuk over combinatoriek in je wiskundeboek. Kijk anders ook maar eens op http://www.wiswijzer.nl/frame.htm?ur...asp?nummer=233

Laatst gewijzigd op 22-03-2003 om 18:54.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 18:07
aappie
aappie is offline
wilt iemand me dan missjien uitleggen hoe die driehoek werkt.. ? =$
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 18:29
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
aappie schreef op 08-03-2004 @ 19:07:
wilt iemand me dan missjien uitleggen hoe die driehoek werkt.. ? =$
Kijk maar eens op http://www.wisfaq.nl/top.htm?url=htt....triangle.html
Oud 08-03-2004, 18:37
Point of View
Point of View is offline
Zo'n programmaatje is wel met google te vinden als je er niet uitkomt.
Oud 08-03-2004, 19:17
Fatality
Fatality is offline
Volgens mij hebben wij die hele driehoek van pascal nooit uitvoerig besproken.
Maar als ik het woord combinaties zie ben ik daar eerder blij van.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 09:32
ProPHeT
ProPHeT is offline
Worden de verschillende lagen in de driehoek van Pascal niet gegeven door de rij van Fibonacci? Anders zou je daar wat mee kunnen doen, of lul ik nou uit mijn nek?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 17:02
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
ProPHeT schreef op 09-03-2004 @ 10:32:
Worden de verschillende lagen in de driehoek van Pascal niet gegeven door de rij van Fibonacci?
Nee, de elementen in zo'n laag stellen binomiaalcoëfficiënten voor. De driehoek van Pascal en de rij van Fibonacci hebben dus volstrekt niets met elkaar te maken.
Oud 20-03-2004, 13:38
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
mjah, dank u allen. Ik kwam toevallig weer in mn eigen topic dankzij de topic van aapje. Maar het zijn idd binomiaalcoëfficiënten. Een paar maanden geleden gehad bij wisunde, en uitvoerig besproken.

Ook besproken hoe (x+y)z kan uitwerken mbv de driehoek van pascal
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten