Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ja met sporten bedoel ik meer lichamelijke activiteit. Kijk in mijn bloedlijn zijn we breed in de schouders en hebben sterke armen en over het algemeen best gespierd, en hebben geen spatje vet (dit krijgen we van de geboorte mee). Zou het dan kunnen dat mijn vroege voorouders veel lichamelijke activiteiten hebben gedaan, dus dat de ene generatie bijvoorbeeld bouwvakkers waren die veel zwaar werk moesten doen, en de volgende generatie ook bouwvakkers, en ga zo maar door (hoeft niet persee bouwvakkers te zijn, zou ook andere beroepen kunnen zijn met veel lichamelijke inspanningen)? En dat over de loop van aantal jaren de evolutie bepaalt dat mijn familie sterker en gespierder word omdat ze veel lichamelijke inspanningen moeten doen, zodat we het makkelijker kunnen verdragen? Kijk dat is evolutie, de natuur (mens is ook natuur) past zich aan zijn omgeving. In dit geval was dit een omgeving waar veel gewerkt werd. Zo denk ik er dan over..
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ach, dat is niet echt te zeggen, aangezien er in het verleden voornamelijk "veel gewerkt werd".'
mijn 'bloedlijn' was ook vrij arbeidsgericht, maar ik ben vrij smal, en niet erg lang. wel een stuk sterker dan de meesten van mijn lengte, en een erg laag vetpercentage. mijn pa werd ook pas tegen zijn 21e/22e wat breder, maar dat blijkt vrij nomraal te zijn bij mannen. |
![]() |
||
Citaat:
vast wel, wat voor soort hersenen daar in komen te zitten is vraag 2 natuurlijk. hou ook in gedachten dat verschillende extremen elkaar opzoeken en elkaar compenseren, waardoor de genenpoel een beetje in evenwicht word gehouden. heeft iemand hier toevallig een graad in genetische antropologie? dat zou wat helderheid op dit concept kunnen werpen.
|
Ik heb helaas niet de tijd om alle posts door te lezen (sorry maar ik moet zo weg) dus misschien zeg ik iets dubbel.
maar: Als je blank bent en je ziet 10 mannen uit china (chinezen) bij elkaar staan, zul je denken "ze lijken allemaal erg op elkaar". Ik denk als je een hond bent, dat je wel veel verschillen zult zien met andere honden (zelfde ras)
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Weet iemand hoe dit zou kunnen komen? Ik kan er namelijk niet echt een logische verklaring voor bedenken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() weet je waar ik meer informatie over deze theorie kan vinden? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Herhalen ze vast nog wel eens. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Maar het is wel mogelijk dat er bijvoorbeeld ergens in Afrika in een regenwoud ofzo groepen mensen wonen die nooit contact hebben met de buitenwereld. Als er nou ergens anders in de wereld nog zo'n groep woont (bijvoorbeeld in Zuid Amerika ofzo), kan het na miljoenen jaren wel zo zijn dat deze groepen samen geen kinderen kunnen krijgen, omdat ze gewoon te verschillend zijn. Dit zal echter waarschijnlijk nooit gebeuren, want er zullen geen groepen zijn die het miljoenen jaren volhouden om geen contact met de buitenwereld te krijgen.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
imo (da zet'k voor de veiligheid aan't begin van al men posts)
komt dit doordat er steeds meer vermengingen ontstaan... vroeger bleven de mensen uit een "stam" samen & copuleerde met elkaar, maar met dat de techniek steeds meer vooruit gaat en de mensen meer reizen komen steeds weer verschillende culturen met elkaar in contact en ontstaan er steeds weer mengsels van verschillende genen... De vele verschillende soorten honden zijn ontstaan door het fokken van die dieren, steedsweer verschillende mengels proberen tot er een gewenst resultaat komt waardoor geregeld een nieuwe variatie of soort ontstaat. (heb'k voornamelijk uit darwin zen bekende boek, kan zen dat er ondertussen al vanalles bewezen is die dees beweringen tegenspreekt, 'k ben vrij noob in het onderwerp) |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[vervolgverhaal] Ik durf geen ik te zijn Tovenaar | 3 | 04-01-2006 14:22 | |
Liefde & Relatie |
met veel verschillende groepen mensen omgaan Verwijderd | 13 | 27-02-2005 15:45 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Het mixen van verschillende culturen is goed voor de economie. Sjied No Clue | 82 | 27-07-2003 21:48 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Welke stroming hang jij aan? Unexplained | 97 | 20-04-2003 13:44 | |
Psychologie |
homosexualiteit is een geestelijke ziekte Verwijderd | 266 | 11-04-2003 13:46 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
MENING // Worden Computers ooit intiligenter dan mensen? // MENING Just Eak | 64 | 07-02-2003 13:32 |