Oud 04-06-2004, 20:37
Energie
Energie is offline
Nostradamus, Ik denk dat iedereen weleens van hem gehoort heeft. Ik kwam toevallig net iets weer over hem tegen en toen dacht ik bij mezelf hoe heeft hij nou weer al die dingen kunnen voorspellen. Hij heeft boeken vol geschreven, alleen ze staan in raadsels en leters weg gelaten. onderverdeelt in 100 century's en daarin 42 quatrains. met allemaal stukjes text die toch vaak dingen lijken te voorspellen

Dus nu dacht ik zo, Is hij denk je een tijdreiziger ofzo

stukje van ze voorspelling

At forty-five degrees, the sky will burn,
Fire approaches the great new city,
Immediately a huge, scattered flame leaps up
When they want to have verification from the Norman
(Century VI, Quatrain 97)

Laatst gewijzigd op 04-06-2004 om 20:54.
Advertentie
Oud 04-06-2004, 21:21
perfectme
perfectme is offline
vrije interpretatie ... veel ruimte voor spelling en nogmaals persoonlijke interpretatie.
Oud 04-06-2004, 21:27
DEChengst
DEChengst is offline
wtf heeft dit met wetenschap te maken ?
Oud 04-06-2004, 21:30
Energie
Energie is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 04-06-2004 @ 22:27 :
wtf heeft dit met wetenschap te maken ?
Misschien is ie een tijdreiziger toch.. dus heeft et te maken met wetenschap of misschien is ie een alien
Oud 04-06-2004, 21:33
Daevrem
Daevrem is offline
Occam scheermes is wel zeker wetenschappelijk.]

Trouwens, dat stukje teksts is niet geschreven door Nostradamus maar door Neil Marshall in de essay "A Critical Analysis of Nostradamus" met als doel aan te tonen dat je met een Nostradamus-achtige passage alle kanten opkan.

Ooh wacht even, dat is een andere passage.

Laatst gewijzigd op 04-06-2004 om 21:39.
Oud 04-06-2004, 21:34
Energie
Energie is offline
maar wat vinden jullie nou van hem?
Oud 04-06-2004, 21:35
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Energie schreef op 04-06-2004 @ 22:30 :
Misschien is ie een tijdreiziger toch.. dus heeft et te maken met wetenschap of misschien is ie een alien
Op wat voor manier voldoet Nostradamus aan criteria als reproduceerbaarheid, overeenstemmen met bekende wetenschappelijke theorieën, degelijke experimenten, en falsificeerbaarheid ?
Oud 04-06-2004, 21:39
Energie
Energie is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 04-06-2004 @ 22:35 :
Op wat voor manier voldoet Nostradamus aan criteria als reproduceerbaarheid, overeenstemmen met bekende wetenschappelijke theorieën, degelijke experimenten, en falsificeerbaarheid ?
waarom moet je nou moeilijk doen.. zijn voorspellingen voorspellen auto's ,computers en nog veel meer...
Oud 04-06-2004, 21:42
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
[Nostradamus] did for bullshit what Stonehenge did for rocks.
Oud 04-06-2004, 21:58
Energie
Energie is offline
Jah je kan aan zijn woorden veel dingen aan knopen.. maar je moet wel bedenken dat alles is vertaalt naar engels ook he. en dat terwijl het originele in 3 talen ofzo is geschreven.
Oud 04-06-2004, 23:29
JCG
JCG is offline
nostradamus was zo waus als een mofo zijn hele leven lang. Alles wat hij opschreef was zo wazig dat je pas het pas kan interpreteren als het gebeurt is. Als hij gewoon had gezegt dat op 11 september 2 bouwen in NY door twee vliegtuigen zouden worden geraakt had ik hem mischien geloofd.
Oud 05-06-2004, 18:58
Isa
Isa is offline
die 300 profetieen over Jezus de Christus in de bijbel zijn ook zekerz interresant
Oud 05-06-2004, 19:12
muts8848
muts8848 is offline
Nostradamus heeft dit soort dingen juist in raadsel verteld omdat de mensheid anders zou weten wat er in de toekomst zou gebeuren. Niemand zou een normaal leven kunnen leiden als je precies zou weten wat de toekomst zou kunnen brengen. Er kan ook misbruik mee worden gemaakt door de toekomst letterlijk te kunnen brengen. En was hij een tijdreiziger of een alien ik denk het niet, hij was denk ik een gewone man met bovennatuurlijke gaven.

Whatever... Nostradamus komt van het Franse Notre Dame, in het Nederlands onze lieve vrouwe of te wel Maria, moeder van jezus. Hij heeft die naam zich zelf aan gemeten dus hij was wel heel religieus, denk niet dat tijdreizigers uit de toekomst zo religieus zijn, en zeker niet zwaar christelijk. en alian al helemaal niet...
Oud 05-06-2004, 19:26
Isa
Isa is offline
Citaat:
muts8848 schreef op 05-06-2004 @ 20:12 :
Nostradamus heeft dit soort dingen juist in raadsel verteld omdat de mensheid anders zou weten wat er in de toekomst zou gebeuren. Niemand zou een normaal leven kunnen leiden als je precies zou weten wat de toekomst zou kunnen brengen. Er kan ook misbruik mee worden gemaakt door de toekomst letterlijk te kunnen brengen. En was hij een tijdreiziger of een alien ik denk het niet, hij was denk ik een gewone man met bovennatuurlijke gaven.

Whatever... Nostradamus komt van het Franse Notre Dame, in het Nederlands onze lieve vrouwe of te wel Maria, moeder van jezus. Hij heeft die naam zich zelf aan gemeten dus hij was wel heel religieus, denk niet dat tijdreizigers uit de toekomst zo religieus zijn, en zeker niet zwaar christelijk. en alian al helemaal niet...
waarom niet christelijk?
Oud 06-06-2004, 09:43
Just Johan
Just Johan is offline
PW -> Mystiek
Oud 06-06-2004, 09:56
steefos
steefos is offline
Citaat:
Energie schreef op 04-06-2004 @ 21:37 :

_______________________________________________ [/B]
Het is zo´n vage omschrijving dat je er alles van kan maken

At forty-five degrees je kan er ook kloktijden, temperatuur van maken

the sky will burn, het kan een meteoriet een grote brand of gewoon de zon zijn.

Fire approaches the great new city, zonlicht, gewoon brandje vuurwerk etc. en zo kan je nog wel een miljard dingen verzinnen.

knappe vent die Nostradamus, klopt altijd
Oud 06-06-2004, 11:53
Redhair
Redhair is offline
Nostradamus verspelde alles zovaag, dat je van te voren niet wist wat hij er nou mee bedoelde. pas na een gebeurtenis leek een voorspelling van nostradamus hierop. Kortom, het is eigenlijk een soort van bull. Het is wel logisch dat hij alles zo vaag schreeuwd. Anders leek het te hekserig en zou hij veroordeeld kunnen worden en op de brandstapel eindigen.
Oud 06-06-2004, 12:24
Upke
Upke is offline
Citaat:
Energie schreef op 04-06-2004 @ 21:37 :
Nostradamus, Ik denk dat iedereen weleens van hem gehoort heeft. Ik kwam toevallig net iets weer over hem tegen en toen dacht ik bij mezelf hoe heeft hij nou weer al die dingen kunnen voorspellen. Hij heeft boeken vol geschreven, alleen ze staan in raadsels en leters weg gelaten. onderverdeelt in 100 century's en daarin 42 quatrains. met allemaal stukjes text die toch vaak dingen lijken te voorspellen

Dus nu dacht ik zo, Is hij denk je een tijdreiziger ofzo

stukje van ze voorspelling

Allemaal grote onzin. Flauwekul. Telkens als er een ramp plaatsvind, dan schrijven ze vlug een verhaaltje dat zogenaamd Nostredamus heeft gemaakt, en dan zeggen ze leuk: Ja kijk dat had hij toch weer mooi voorspeld. Pfff flauwekul het bestaat niet. Geef mij maar de nostredamus van Hans teeuwen hehe.
Oud 06-06-2004, 12:26
Verwijderd
Nee man, ik sta heilig achter de elfjes, die voorspellen de toekomst voor mij.
Oud 06-06-2004, 15:10
Energie
Energie is offline
Citaat:
Kassandra schreef op 06-06-2004 @ 10:56 :
Het is zo´n vage omschrijving dat je er alles van kan maken
At forty-five degrees je kan er ook kloktijden, temperatuur van maken
the sky will burn, het kan een meteoriet een grote brand of gewoon de zon zijn.
Fire approaches the great new city, zonlicht, gewoon brandje vuurwerk etc. en zo kan je nog wel een miljard dingen verzinnen.
knappe vent die Nostradamus, klopt altijd
en toevallig ligt dat op de lengte/breedte lijn van New York hehe.

hoe ik dat stukje zie

-new york
-chaos
-veel mensen zijn boos
-ze willen antwoorden, in dit geval moslims enz

Want zijn boeken, Het is niet in een verhaal vorm geschreven maar telkens in vormen van 4 zinnen dan gaat et stukje eronder weer over iets anders in 4 zinnen en ga zo maar door. Dus zoiets verzin je ook niet zomaar.

Laatst gewijzigd op 06-06-2004 om 15:15.
Oud 06-06-2004, 16:56
Upke
Upke is offline
Citaat:
Reverend schreef op 06-06-2004 @ 13:26 :
Nee man, ik sta heilig achter de elfjes, die voorspellen de toekomst voor mij.
Heej jij bent hier de mongool die in tijdreizen gelooft. Als ze nu al in deze tijd niet kunnen tijdreizen kunnen ze dat dan wel in de middeleeuwen? Whahahaha!!!!! Nostredamus is een verzinsel meer niet.
Oud 06-06-2004, 17:09
Verwijderd
wie zegt dat ik in tijdreizen geloof
Oud 06-06-2004, 19:03
Energie
Energie is offline
Citaat:
Upke schreef op 06-06-2004 @ 17:56 :
Heej jij bent hier de mongool die in tijdreizen gelooft. Als ze nu al in deze tijd niet kunnen tijdreizen kunnen ze dat dan wel in de middeleeuwen? Whahahaha!!!!! Nostredamus is een verzinsel meer niet.
nostradamus is geen verzinsel hoor, hij is een man die echt bestaan heeft en die boeken geschreven. Maja mensen die dit soort antwoorden geven \

je antwoord klopt trouwens compleet niet, je denkt dat de technologie stil zit . Je vergelijkt huidige tijd met middeleeuwen, blijkt dus dat je niet weet wat de term tijdreizen inhoud, want iemand van jaar 4000 zou best mogelijk naar de middeleeuwen kunnen hoor maar dat betekent niet dat de mensen in de middeleeuwen dat konden

Laatst gewijzigd op 06-06-2004 om 19:06.
Oud 06-06-2004, 20:10
Upke
Upke is offline
Citaat:
Energie schreef op 06-06-2004 @ 20:03 :
nostradamus is geen verzinsel hoor, hij is een man die echt bestaan heeft en die boeken geschreven. Maja mensen die dit soort antwoorden geven \

je antwoord klopt trouwens compleet niet, je denkt dat de technologie stil zit . Je vergelijkt huidige tijd met middeleeuwen, blijkt dus dat je niet weet wat de term tijdreizen inhoud, want iemand van jaar 4000 zou best mogelijk naar de middeleeuwen kunnen hoor maar dat betekent niet dat de mensen in de middeleeuwen dat konden
De toekomst moet nog komen. Dus het jaar 4000 bestaat nog niet. Daar gaat je theorie. Nostredamus was een verhaaltje was ouders vertelde aan de kinderen voor het slapen gaan.
Oud 06-06-2004, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Upke schreef op 06-06-2004 @ 21:10 :
De toekomst moet nog komen. Dus het jaar 4000 bestaat nog niet. Daar gaat je theorie. Nostredamus was een verhaaltje was ouders vertelde aan de kinderen voor het slapen gaan.
en elfjes niet?
Advertentie
Oud 06-06-2004, 20:42
Verwijderd
En dan net de passage die je aanhaalt is de grootste onzin. Niet eens door Nostradamus geschreven. Er zijn al betere topics over deze merkwaardige man geweest.

In het nederlands: http://proto.thinkquest.nl/~llb084/p...?id=broodjeaap
Nog wat info: http://www.radio.nl/2003/home/median.../10/74772.html
Engels: http://people.howstuffworks.com/nostradamus6.htm

Maar zoek maar eens op google.
Oud 06-06-2004, 21:31
Energie
Energie is offline
nah mijn stukje klopt wel hoor.. maar er zwerfen idd niet door hem geschreven stukken rond op het I net of teminste gemanipuleerde stukken
Oud 07-06-2004, 23:24
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Mutant schreef op 06-06-2004 @ 21:42 :
En dan net de passage die je aanhaalt is de grootste onzin.
Grappig genoeg is de passage die de topic starter aanhaalt wel echt. Maar, zoals met al het werk van Nostradamus, veel te vaag om hem voorspellende gaven toe te dichten.
Oud 08-06-2004, 08:12
Verwijderd
Citaat:
Upke schreef op 06-06-2004 @ 21:10 :
De toekomst moet nog komen. Dus het jaar 4000 bestaat nog niet. Daar gaat je theorie.
Volgens mij SNAP jij het concept tijdrijzen niet echt, of wel?
Oud 08-06-2004, 13:43
AngelLena
AngelLena is offline
Ach, die uitspraken van Nostradamus kan je op zoveel verschillende manieren interpreteren... Wie weet is er op 11 september, de dag van de aanslag, ook wel een helft van een siamese tweeling overleden en gecremeerd. Kan het ook op slaan. Je weet het niet. Daarvoor heeft hij het te vaag omschreven.
Oud 08-06-2004, 17:34
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 08-06-2004 @ 09:12 :
Volgens mij SNAP jij het concept tijdrijzen niet echt, of wel?
Volgens mij heeft hij het juist heel goed begrepen. Stel tijdreizen was mogelijk dan alleen richting verleden en terug, je kunt niet verder dan het heden reizen. Want als dat er al was, was dit al gebeurd stond je leven al vast, en heb ik dit al eens geschreven.
Oud 08-06-2004, 19:10
Energie
Energie is offline
dat kan he, maar misschien zat ie wel vast in het verleden omdat hij niet meer naar de toekomst kon
Oud 09-06-2004, 09:19
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 08-06-2004 @ 18:34 :
Volgens mij heeft hij het juist heel goed begrepen. Stel tijdreizen was mogelijk dan alleen richting verleden en terug, je kunt niet verder dan het heden reizen. Want als dat er al was, was dit al gebeurd stond je leven al vast, en heb ik dit al eens geschreven.
Misschien staat alles ook wel vast.
Maar misschien ook niet.

Ik geloof toch niet in tijdrijzen. Het feit dat je anders op een paradox kan stuiten zegt dat al. Een paradox kan niet, want ik kan er moeilijk bij dat het heelal een "foutje" in de programmering heeft.
Oud 10-06-2004, 15:41
kutprinter
kutprinter is offline
ik dacht dat tijd reizen volgens de wetenschap (relativiteits theorie en dat soort shit juist enkel in de toekomst kon) als jij dan in de tijd reist gaat jouw tijd gewoon sneller dan de tijd op aarde waardoor op het moment dat je bv na 100 jaar weer terug komt er hier 1000 jaar is vertreken, vervolgens kan je niet meer terug naar het verleden
Oud 10-06-2004, 18:13
De Veroorzaker
Citaat:
kutprinter schreef op 10-06-2004 @ 16:41 :
ik dacht dat tijd reizen volgens de wetenschap (relativiteits theorie en dat soort shit juist enkel in de toekomst kon) als jij dan in de tijd reist gaat jouw tijd gewoon sneller dan de tijd op aarde waardoor op het moment dat je bv na 100 jaar weer terug komt er hier 1000 jaar is vertreken, vervolgens kan je niet meer terug naar het verleden
dat is geen tijdreizen, dan ben je gewoon heel lang weggeweest .
Oud 11-06-2004, 08:12
Verwijderd
Citaat:
kutprinter schreef op 10-06-2004 @ 16:41 :
Maar als de tijd sneller gaat voor de tijdreiziger, dan word ie dus razendsnel oud. En dus tref je het skelet aan van de tijdreiziger.

Leuke manier van reizen.
Oud 12-06-2004, 08:21
Astuanax
Astuanax is offline
Je kan terug in de tijd gaan door sneller dan het licht te reizen!
Oud 12-06-2004, 12:05
Energie
Energie is offline
Citaat:
Astuanax schreef op 12-06-2004 @ 09:21 :
volgens mij kan je dan alleen kijken hoor en niet echt aanwezig zijn in die tijd
Oud 12-06-2004, 17:01
Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Energie schreef op 12-06-2004 @ 13:05 :
volgens mij kan je dan alleen kijken hoor en niet echt aanwezig zijn in die tijd
helemaal juist
tijd is iets dat nooit teruggedraait kan worden
Oud 12-06-2004, 18:44
Weylyn
Weylyn is offline
Godzijdank. Ik moet er niet aan denken wat iets als tijdreizen in de verkeerde handen zou kunnen veroorzaken.
Oud 12-06-2004, 21:47
De Veroorzaker
Citaat:
Ik denk het niet he.
Oud 20-06-2004, 21:57
MrScarface
MrScarface is offline
Citaat:
ik vind dit altijd wel een interessant punt. volgens mij is dit namelijk volstrekt onmogelijk. los van het feit dat technologie en het menselijk lichaam dat niet aankunnen. waar komt de theorie vandaan dat je terug zou gaan in de tijd als je de snelheid van het licht voorbijgaat? ik bedoel, stel nou dat je SUPERSNEL zou reizen, HOEZO zou je dan juist TERUG gaan in de tijd?! ik snap de achterliggende gedachte niet helemaal...
Oud 20-06-2004, 23:00
legatus
legatus is offline
Citaat:
ik bedoel, stel nou dat je SUPERSNEL zou reizen, HOEZO zou je dan juist TERUG gaan in de tijd?! ik snap de achterliggende gedachte niet helemaal...
De wetenschap zélf stelt dat het theoretisch mogelijk is en misschien over honderden jaren in praktijk gebracht kan worden. Wie kwamen er bij? Einstein bijvoorbeeld.

Men vermoedt ook het bestaan van wormgaten. Echter is het onduidelijk of alles vast ligt. Men opperde ook dat er dan reizigers uit de toekomst zouden moeten zijn die zich onder ons bevinden. Er waren een aantal vreemde zaken waar men bij suggereerde dat het door toedoen was van tijdreizigers. Interessant fenomeen.
Oud 21-06-2004, 16:50
MrScarface
MrScarface is offline
ja zeker interessant. nog iets: stel DAT je terugging in de tijd.....waarom zou dan alleen je omgeving "jonger" worden, maar jijzelf niet?
Oud 22-06-2004, 16:53
Periodiek
Periodiek is offline
Jij wordt ook wel ouder, alleen minder snel dan de andere. Tijd is maar een relatief begrip; gecreëer door de mens. Iedereen doet moeilijk om tijd in te beelden, terwijl het niet eens bestaat.

Al die formules, berekeningen hebben geen zin, zeker niet met tijd. Misschien is tijd nog wel chaotischer dan de quantumwereld zelf.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten