Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ]{ing, ik adviseer zo'n Zalman waaier voor op je CPU, een Zalman heatpipe constructie op je VGA en verder Papst fans met veel CFM's |
![]() |
|||
Citaat:
Ook een processor die 160W verbruikt kun je op 42 graden houden. Feit is, dat P4 2.8GHz en hoger (vooral de 3.4GHz) gewoon erg veel energie verbruiken, en dus warmte genereren. Lager geclockte P4s doen dat wel beter, maar ook de die-shrink Prescott verbruikt erg veel energie, terwijl dat eigenlijk af zou moeten nemen bij een die-shrink. Daarnaast is de IPC lager bij Prescott, waardoor hij trager is dan een gelijkgelockte Northwood; des te meer reden de procs te mijden. Overclocken kunnen ze wel redelijk, hoger dan Northwood afaik. Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als ze te warm worden zal de processor zichzelf "underclocken". als je cpu koeler erg veel lawaai maakt zal je waarschijnlijk een Intel boxed cpu koeler hebben. deze zijn helaas erg luidruchtig. ik heb zelf bij paradigit een glaciatech igloo koeler gehaald en die zijn een stuk stiller. kosten nog geen 10 euro. als je dat combineert met een frontcase & backcase 8cm koeler moet je systeem keurig op temperatuur blijven. succes! |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|