Oud 26-07-2004, 14:40
Tsasil
Tsasil is offline
Niet met de walkthrough of iets dergelijks, maar een technisch probleem.

Na een RPGloze tijd heb ik FFVII maar weer eens uit de kast gevist, gezien dat toch een van mijn meest favo spellen aller tijden is. Na een tijdje klieren heb ik hem tegen alle verwachtingen nog aan de praat gekregen ook op mijn XP bak. Dus ik kon mijn geluk niet op. Maar na ruim 7 uur gamen en op de 2e CD aanbeland te zijn is %&@#^()*&#$@ een van de filmpjes op de CD onafspeelbaar door een beschadiging.

Weet iemand toevallig of je ook een filmpje kan skippen, want het is er maar een in het hele spel en nog een onbelangrijke ook. Want nu ik er aan begonnen ben wil ik FF uitspelen ook
Oud 26-07-2004, 19:52
Verwijderd
ik heb me laten vertellen dat die filmpjes onskipbaar zijn en dat is BEHOORLIJK vermoeiend
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 23:27
Jordi
Jordi is offline
Argh, ik had eerst ook zoiets. Was ik final fantasy 8 aan het spelen en had ik er heel lang over gedaan om aan het begin van het spel veel levels omhoog te gaan enzo. En toen ik daar eindelijk klaar mee was, nokte de cd ermee bij één of ander filmpje.

Maar goed, dat was op de PlayStation. Voor de PC kun je misschien wel iets proberen te downloaden ofzo...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 08:13
Marcade
Marcade is offline
Misschien een idee alleen die CD ergens van internet te downloaden en te branden .. of misschien kan je zelfs alleen 't filmpje ergens downloaden, alles naar de HD kopieeren en ergens in een .INI of .CFG of registry hacken om FF daarheen te laten wijzen?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 08:14
Jolt
Jolt is offline
Probeer er een ISO van te maken ...met Fantom CD of Alcohol 120. Dan zou je misschien nog lukken, maar als hij de cdrom niet goed leest ..dan lukt het ook niet
Oud 27-07-2004, 13:26
ABrules
ABrules is offline
Had ik met FF 9, moeten ze ergens met een lift naar beneden is de cd beschadigt en kan ie niet verder kutzooi.
Oud 27-07-2004, 15:45
Verwijderd
Simpel. Kopieer alle filmpjes naar de harde schijf en verander in het register (bij "HKEY_CURRENT_USER/Software/Final Fantasy VII" of iets dergelijks) de moviepath van het spel (normaliter is deze d:\ff7\movies , als je cdrom-drive d:\ is). Verander dit naar de path waar de filmpjes op je HD zijn opgeslagen en ze worden dan allemaal rechtstreeks van je HD afgespeeld. CD is dan niet meer nodig dus.

Mocht er tijdens het kopieren nou blijken of een filmpje daadwerkelijk beschadigd is en niet gekopieerd kan worden, vervang hem dan door een filmpje dat wel werkt (bijv. eidoslogo.avi). Geef dit filmpje dan wél de naam van het beschadigde filmpje.
Het spel zal dan vanzelfsprekend dit vervangende filmpje spelen.

Heb je er btw al rekening mee gehouden dat FF7 op WinXP onherroepelijk gaat crashen bij de chocoboraces? Download daarvoor een (onofficiele) patch op http://www.qhimm.com .

Edit: Oh, ik zie dat je al op cd 2 bent dus je hebt de chocobo races al met succes kunnen spelen

Laatst gewijzigd op 27-07-2004 om 15:47.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 15:27
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
N00dles schreef op 27-07-2004 @ 16:45 :
Simpel. Kopieer alle filmpjes naar de harde schijf en verander in het register (bij "HKEY_CURRENT_USER/Software/Final Fantasy VII" of iets dergelijks) de moviepath van het spel (normaliter is deze d:\ff7\movies , als je cdrom-drive d:\ is). Verander dit naar de path waar de filmpjes op je HD zijn opgeslagen en ze worden dan allemaal rechtstreeks van je HD afgespeeld. CD is dan niet meer nodig dus.

Mocht er tijdens het kopieren nou blijken of een filmpje daadwerkelijk beschadigd is en niet gekopieerd kan worden, vervang hem dan door een filmpje dat wel werkt (bijv. eidoslogo.avi). Geef dit filmpje dan wél de naam van het beschadigde filmpje.
Het spel zal dan vanzelfsprekend dit vervangende filmpje spelen.

Heb je er btw al rekening mee gehouden dat FF7 op WinXP onherroepelijk gaat crashen bij de chocoboraces? Download daarvoor een (onofficiele) patch op http://www.qhimm.com .

Edit: Oh, ik zie dat je al op cd 2 bent dus je hebt de chocobo races al met succes kunnen spelen
Yow, thanks. Ik had het al op een vergelijkbare manier opgelost (Nieuwe CD branden met het Eidoslogo filmpje), maar dit is veel makkelijker. Vooral als meer filmpjes het niet doen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten