Oud 26-08-2004, 11:12
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
hey mensen

ik zit met een soort van probleempje...
ik ben de hele zomervakantie nog niet ongesteld geweest
en ik ben nog maagd...dus dat is wel raar natuurlijk

ik ben wel geloof ik al bijna 2 jaar ongesteld, niet echt regelmatig, de ene keer duurt t 4, dan 5 week, maar nu is het wel al 8 week geleden ofzo.

enig idee hoe dit komt?
Oud 26-08-2004, 11:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het kan gewoon komen doordat je nog in de beginfase van je menstruatie zit waarin alles nog een beetje moet wennen en waarin het normaal is dat het nu nog onregelmatig is. Als je pas twee jaar ongesteld bent dan lijkt me dat niet geheel onwaarschijnlijk. Toen ik pas ongesteld werd, werd ik het meestal om de zeven weken maar ik sloeg ook wel eens een keer over of er zat een andere tijd tussen. Na drie jaar was ik nog niet regelmatig ongesteld dus het kan zijn dat je het gewoon nog even de tijd moet geven. Als je erg zenuwachtig bent hierover of over iets anders dan kan het ook door de stress komen dat je menstruatie uitblijft.
Oud 26-08-2004, 11:21
zus en zo
zus en zo is offline
misschien was je in de vakantie in een heel ander klimaat? dat kan er ook invloed op hebben.
Oud 26-08-2004, 11:25
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
nee ik ben er niet zenuwachtig over, het maakt me ook niet zo uit, beter niet dan wel ongesteld toch?

en ik dacht ook al, misschien dat ik onbewust stress heb want ik moet straks naar een andere school enzo, ik neem aan dat ik vanzelf weer ongesteld word eigenlijk.

ja, toch een beetje vaag, want 2 jaar vind ik toch wel al vrij lang en al mijn vriendinnen zijn het al regelmatig...

en op vakantie was inderdaad een ander klimaat...(italie)
Oud 26-08-2004, 12:11
femkeb
femkeb is offline
Dan zou het best kunnen zijn dat het eraan ligt dat je in italie was. Ik was met de zomer voor het eerst in het buitenland (oostenrijk) en ik was opeens 5 dagen te laat, terwijl ik normaal gesproken of heel regelmatig ben of evt. iets te vroeg, maar nooit te laat.
Mijn vriendinnen die mee waren hadden het ook. Een van die meisjes was in het begin van de vakantie ongesteld geweest en werd het een week erna weer.

Maar als je nog maagd bent hoef je je totaal niet druk te maken tenzij het natuurlijk nog veel langer uitblijft, dan lijkt me een bezoek aan de dokter handig om te kijken wat het veroorzaakt.
Oud 26-08-2004, 16:21
Verwijderd
Het zou ook kunnen liggen aan te weinig eten. Of de dingen die al genoemd zijn een oorzaak kunnen zijn weet ik niet, maar dit is misschien ook iets om rekening mee te houden
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 17:11
phensicske
phensicske is offline
Een vriendin van me is sinds maart niet meer ongesteld geweest en was ook regelmatig, aangezien ze de pil nam.

'k Weet er niet het fijne van, maar de gynaecoloog zei dat er niets ernstig aan de hand was en ze geen problemen zou hebben later om kinderen te krijgen, mits ze iets nam om de maanstonden in gang te zetten.

Als't blijft duren ff naar gynaecoloog gaan, volgens mij zal er wel niets erg zijn. Je hebt ook geen pijn of abnormale andere uitscheiding?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 17:51
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
ik ben dit jaar 1x bij de gynaecoloog geweest omdat ik enorme pijn had op een nogal vervelende plek....de gynaecoloog kon toen niks vinden en ik zou voor een 2e afspraak komen, niet geweest want na constant pijn was het opeens over

en nu deze week heb ik het weer 2x gehad dus dat is wel vaag.
en ik eet genoeg.
en abnormale afscheiding...nee ook niet.

dus, vaag
Oud 31-08-2004, 17:27
J3s
J3s is offline
Ik zou me geen zorgen maken joh, t komt vanzelf weer.
Tenzij je over een maand nog niet ongesteld ben, kun je zo ff naar ome dokter om te kijken of er iets mis is. Maar ik ben nu ehh..4 jaar ongesteld ofzo en ik ben 't soms ook wel es 2 maand niet. Naja, beter toch
Oud 31-08-2004, 17:45
Sitia
Sitia is offline
k heb precies hetzelfde gehad!

Ik was de laatste schooldag ongesteld, en 8 weken daarna de 2de weer.. Verder geen verklaring, werd daarna weer gewoon ''regelmatig'' (om de 3,4 weken)
Oud 31-08-2004, 17:58
J3s
J3s is offline
@ Femke: Hoiii trouwens... !
Oh ja..ik ben Jessica van 't AC

Laatst gewijzigd op 01-09-2004 om 14:07.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 12:19
bruuntje
bruuntje is offline
ik zou het ff in de gaten houden....als je na 8 weken nog steed niet ongesteld bent geweest zou ik naasr de dokter gaan(het kan zijn dat je bloedarmoede hebt maar het kan net zo goed iets anders zijn)...
Oud 05-09-2004, 13:58
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Ik ben het al sinds April niet geweest en voor die keer in april was ik het in oktober voor het laatst. In het begin toen ik 12 was ging het wel een beetje regelmatig. Misschien komt het omdat ik een beetje gestresst ben. Eigenlijk maak ik me er niet zo druk om, vin dhet wel fijn.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten