Oud 14-08-2004, 19:42
Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben al een tijd bevriend met een jongen die ook al een tijd een vriendin heeft. De laatste tijd gaan we wat vaker met elkaar om en hij vertelde over de jaloezie van zijn vriendin. Ze vindt het niet goed als haar vriend met andere meiden omgaat en daarom verbied ze het hem ook om met mij om te gaan, maar toch doet hij het.

Sinds een tijdje wordt het steeds erger. Zn vriendin wordt woest als ze merkt dat hij bij mij is geweest en daarom liegt die jongen ook tegen haar. Hij zegt bijvoorbeeld dat hij naar een vriend gaat ipv naar mij toe.
Vandaag was hij jarig en het viel me op dat hij mij niet eens had uitgenodigd. Toen ik belde om te vragen hoe het zat vertelde hij dat zijn vriendin het niet wilde hebben en mij wat zou aandoen als ik toch zou komen. Ik snap hier echt helemaal niets van. Ik heb nog nooit wat met die gozer gedaan en toch reageert die meid zo heftig. Wat moet ik hier nou mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2004, 19:47
Elmoo
Elmoo is offline
Misschien eens met hem gaan praten en vragen hoe hij hierover denkt. Het is natuurlijk niet goed dat zijn vriendin hem zo kort houdt, dan gaat het een keertje fout.
Misschien is die vriendin van hem bang om hem te verliezen, maar ja... als ze zo doet gebeurt t juist natuurlijk.
Ik zou hem, als ik jou was, aan te sporen eens met haar te gaan praten over het hele gedoe. Je moet natuurlijk wel een beetje vrij kunnen zijn als je een relatie hebt.
Oud 14-08-2004, 19:55
elledc
elledc is offline
Hangt ervan af natuurlijk, het kan zijn dat die vriendin van hem voelt dar er iets aan de hand is tussen jullie. Als dit niet het geval is, is haar reactie onterecht maar dat weet ik natuurlijk niet.

Mijn vriend zou dit wel accepteren als ik liever heb dat hij bijvoorbeeld een bepaald meisje niet meer ziet. Stel nu dat ik aanvoel dat er misschien wel iets is tussen hem en een ander meisje dan zou ik ook wel jaloers zijn en hem vriendelijk verzoeken deze niet meer te zien.

Ik heb het ook eens gehad bij een goeie vriend van me, waarbij hij een vriendin had die niet wilde dat wij elkaar nog zouden zien, omdat hij stiekem gevoelens voor me had en zij had dit blijkbaar ondervonden. Ach ja, ik heb er dan maar geen probleem van gemaakt
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 20:06
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Wat een zeikwijf zeg...
Ach ja, jaloezie is een slechte eigenschap.
Oud 14-08-2004, 20:09
Verwijderd
Niks aan te doen lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 20:10
Stefanie
Stefanie is offline
Het is gewoon oneerlijk. Dan probeer ik hem te bellen en neemt zij op. Ook zit ze op zijn msn allemaal dingen door te geven die zogenaamd van hem komen en die helemaal niet waar zijn. Zo wil hij me niet meer zien etc. Die meid spoort echt niet...

Moet ik hem nou met rust laten of toch bellen?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 20:23
elledc
elledc is offline
De vraag die zijn vriendin zich stelt is misschien of er iets in de lucht hangt tussen jullie? Dat kan toch?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 20:25
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 14-08-2004 @ 21:23 :
De vraag die zijn vriendin zich stelt is misschien of er iets in de lucht hangt tussen jullie? Dat kan toch?
Het is niet alleen bij ons tweetjes hoor, maar bij iedere meid met wie hij omgaat. Er is helemaal niets verder tussen ons, dus van vind ik niet dat je zo ontzettend heftig moet reageren. Je mag best jaloers zijn en het er niet mee eens zijn, maar als die jaloerse vriendin mij ook nog op gaat bellen en gaat vertellen hoe lief ze me wel niet vindt (ahum..) zit er toch iets mis...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 14-08-2004 @ 21:25 :
Het is niet alleen bij ons tweetjes hoor, maar bij iedere meid met wie hij omgaat. Er is helemaal niets verder tussen ons, dus van vind ik niet dat je zo ontzettend heftig moet reageren. Je mag best jaloers zijn en het er niet mee eens zijn, maar als die jaloerse vriendin mij ook nog op gaat bellen en gaat vertellen hoe lief ze me wel niet vindt (ahum..) zit er toch iets mis...
gewoon links laten liggen, jij hebt niks met die vriendin van doen eigelijk, als ze moeilijk blijft doen wordt die jongen haar vanzelf wel beu, en ligt ze er snel uit
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 20:28
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 14-08-2004 @ 21:27 :
gewoon links laten liggen, jij hebt niks met die vriendin van doen eigelijk, als ze moeilijk blijft doen wordt die jongen haar vanzelf wel beu, en ligt ze er snel uit
Of niet... Ze hebben al drie jaar met elkaar
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 20:31
elledc
elledc is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 14-08-2004 @ 21:25 :
Ach ja dan ligt het anders, dan is zij ziekelijk jaloers. Misschien dat hij daardoor wel genoeg van haar krijgt
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 14-08-2004 @ 21:28 :
Juist dan.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 21:07
juno
juno is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 14-08-2004 @ 21:10 :
Het is gewoon oneerlijk. Dan probeer ik hem te bellen en neemt zij op. Ook zit ze op zijn msn allemaal dingen door te geven die zogenaamd van hem komen en die helemaal niet waar zijn. Zo wil hij me niet meer zien etc. Die meid spoort echt niet...

Moet ik hem nou met rust laten of toch bellen?
Laat hem maar even. Het gaat vanzelf wel uit, dit houdt hij namelijk niet lang vol. Hij weet het alleen zelf nog niet, hoopt waarschijnlijk dat zij nog verandert. Dat zal ze niet. Ze kan zelfs op een bepaalde manier gevaarlijk zijn voor jou. Dan kan hij het maar beter niet aanwakkeren, en zolang jij hem blijft opzoeken zal zij het hem steeds moeilijker gaan maken,, en zo krijgen jullie nog eens echt ruzie door haar gestook.

Daarna kunnen jullie weer even goeie vriendjes zijn.

Dit zou ik haar nog even tussen neus en lippen fijntjes meedelen. Dat ze vooral zo moet doorgaan, dat ze hem dan zeker kwijtraakt. Ze zal ontploffen. Lekker.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 21:09
annetjuh
annetjuh is offline
probeer eens een fatsoenlijk gesprek met haar aan te knopen en vertel haar dat hij juist een betrouwbare jongen is die jou in die zin niet aantrekkelijk vind en jij hem en haar dus wel anders zou hij niet bij haar zijn en blijven.
Oud 14-08-2004, 21:30
Verwijderd
ik vind het echt nier erg om toe te geven dat ik ook een jaloerse trut ben, maar ik zou mijn vriend nooit verbieden om met iemand niet om te gaan als daar niet iets ernstigs voor is gebeurt. Maar ja, in dit geval is het wel een punt dat de jongen in die verhaal het allemaal toestaat. Hij zou natuurlijk ook op zijn grenzen kunnen gaan staan...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 13:43
Sennah
Sennah is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 14-08-2004 @ 21:28 :
gaat het ook al 3 jaar zo?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken