Oud 10-10-2004, 20:30
strawberry
strawberry is offline
deze test moet je gedaan hebben voor diverse (alle?) engelstalige opleidingen.
weet iemand hoe moeilijk deze test is? is vwo-engels voldoende om een goede score te behalen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2004, 21:22
Verwijderd
Dat ligt eraan. Met alleen een 6 voor VWO-Engels kom je er denk ik niet. Heb je TVWO gedaan of had je een 8 of hoger moet het te doen zijn, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 19:00
Mother Earth
Mother Earth is offline
Als je TVWO doet, mag je sowieso elke Engelstalige opleiding doen
Oud 11-10-2004, 23:27
born2dance
born2dance is offline
TOEFL is zeker weten moeilijk. Vooral omdat er op een totaal andere manier wordt getest als een Engels-eindexamen op middelbare school. Mijn moeder heeft dat een jaartje ofzo geleden gedaan. In principe heb je qua woordeschat genoeg aan een VWO-diploma, maar je moet heel veel oefenen met opgaven maken.

Succes
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 13:34
ware man
ware man is offline
Wtf is TVWO?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 13:50
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
TOEFL!! JOY!!
Uhm, ok, ff een kleine indicatie.
Ik ben twee jaar geleden op talencursus geweest. Daar hadden ze complete lessen als voorbereiding op dit examen. Zij vertelden ons daar ook dat het echt wel een moelijk examen was.
Probeer eens te kijken of een CELS examen niet mogelijk is. Dat is een stuk makkelijke (had mijn certificate in de 3de) of misschien een Cambridge Exam. Deze zijn volgens mij makkelijker dan het TOEFL

Succes!!
EDIT:
Citaat:
ware man schreef op 12-10-2004 @ 14:34 :
Wtf is TVWO?
Ik neem daan dat dit Twee Talig VWO is. Dat betekent dat je sommige vakken in het engels doet. Vakken als geschiedenis, scheikunde, natuurkunde, engels, gym en nog en zooitje. Dat doe ik nu ook en het bevalt me goed
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Mother Earth schreef op 11-10-2004 @ 20:00 :
Als je TVWO doet, mag je sowieso elke Engelstalige opleiding doen
Hetgeen eigenlijk belachelijk is, want de kwaliteit van het Engels is op TVWO niet per definitie beter dan op gewoon VWO. Het is juist vreselijk als je ziet hoe slecht sommige docenten Engels op TVWO-scholen zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 15:56
Breg
Breg is offline
Citaat:
Ernst schreef op 12-10-2004 @ 14:50 :
...of misschien een Cambridge Exam.
ben ik nu voor bezig, het een na hoogste niveau. Doe in december examen, het boek wat we hebben om te oefenen is niet heel erg moeilijk, ongeveer gelijk aan 6vwo engels.
Oud 12-10-2004, 16:02
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 12-10-2004 @ 15:16 :
Hetgeen eigenlijk belachelijk is, want de kwaliteit van het Engels is op TVWO niet per definitie beter dan op gewoon VWO. Het is juist vreselijk als je ziet hoe slecht sommige docenten Engels op TVWO-scholen zijn.
"Yes I am Pieter, and I will try to teach you in English. I find it difficult myself also."
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Dat ligt eraan. De TVWO die ik gevolgd heb was in samenwerking met een internationale school. De docenten Engels die ik kreeg in het 2e tot en met het 4e jaar spraken geen Nederlands, evenals de docente biologie.

De kwaliteit van het Engels dat ik gekregen heb is dus wel zeker (veel) hoger dan op het VWO. Sterker nog, in het 5e en 6e jaar kregen wij Engels op atheneum-niveau, waar ik twee jaar lang niets gedaan heb en het vervolgens heb afgesloten met een 8, waar veel niet-TVWO VWO-leerlingen moesten werken voor een 6.

Laatst gewijzigd op 12-10-2004 om 17:54.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 17:45
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
Snap niet dat sommige engelse docenten engels durven te geven zo slecht.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 18:16
Mindfields
Mindfields is offline
Doe zelf ook Cambridge Engels.. is opzich best moeilijk.
Oud 12-10-2004, 18:35
schietgeweer
schietgeweer is offline
't Is het zonder meer waard hoor.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten