Omg, lijkt wel of ik mn eigen verhaal hoor...
Ik ben blijven zitten in de vierde omdat ik zo vaak in het ziekenhuis lag. Ik kwam voor de tweede keer in de vierde en dus in een heel nieuwe klas. Ik was / ben nog steeds heel vaak ziek en daardoor accepteren ze me niet. Ze denken alleen maar dat ik spijbel en niks aan school doe ofzo.
Ik loop inderdaad ook maar achter iedereens hol aan, ik vind het ook erg om alleen te zitten. Ik voel me echt een last en zo reageert mijn klas ook tegenover mij.
Buiten school heb ik ook geen vriendinnen mede omdat ze mij gewoon niet snappen, ik ben niet zoals anderen, maar ben gewoon vaak ziek en kan niet zomaar naar een pretpark ofzo en ik kan bepaalde dingen niet doen. (uitgaan kan ook niet zomaar en alcohol is ook heel slecht voor me).
Ik heb een maatje voor het leven gevonden, ik heb een vriend (nu al ruim anderhalf jaar) en die sleept me overal in mee en bij hem kan ik met alles terecht.
Ik wil niet gelijk zeggen dat je een vriendje moet zoeken haha, maar een vriendin ofzo waarmee je school kan vergeten zou wel leuk zijn. Misschien kan je buiten school vrienden gaan zoeken? door werk te zoeken, vrijwilligerswerk oid of via een sportclub?
iig veel sterkte