Advertentie | |
|
![]() |
|
Roem trekt me niet.
Macht lijkt me ergens wel leuk, maar dan moet je persoonlijk heel zeker van jezelf zijn. Een oprechte overtuiging dat wat jij wil goed is en mensen die een andere mening gewoon fout zitten. Anders lijd je onder je eigen macht. Dat zou ik dus ook niet aandurven. Wijsheid trekt me nog het meest, maar aangezien de wijsheid niet aangeboden is vind ik niet dat ik die kan kiezen. Als het een optie zou zijn zou ik echter voor de wijsheid gaan. Liefde is iets enorm moois. Erg verleidelijk, ik denk dat ik voor de liefde zou gaan met de huidige opties.
||
Citaat:
![]() Ik zou denk ik voor Athena gaan, Hera is een geboren misleidster en macht zegt me niet zoveel. Aphrodite bood schoonheid, schoonheid is maar relatief en Athena is de godin van de wijsheid en van het oorlogvoeren op een zinnige manier (dus niet zoals Ares) Ik denk dat je aan haar het meest zult hebben als godin. |
![]() |
||
Citaat:
En omdat altijd, naar waarheid, wordt gezegd: 'Het gaat om de binnenkant en niet om de buitenkant': de vrouw (/man) die je aangeboden krijgt zal verliefd op je worden! Dat wil zeggen dat deze zich vrijwillig geheel aan jou zal wijden en dat dus van overspel en dergelijke praktijken al geen sprake meer zal zijn. Ze zal zich van haar beste kant tonen en dus geenszins iets van een knijpende tang weghebben. Wat is nou mooier dan dat?
|
![]() |
Pff. Afrodite bood de mooiste vrouw van de wereld aan, Athene bood roem dóór wijsheid (dus wijsheid waardoor en roem behaald zou worden, maar dus voornamelijk wijsheid) en Hera bood macht. Dát zijn de mogelijkheden, sla de Ilias er maar op na. Dus Athene stond voor wijsheid, punt.
Ik zou dan voor Afrodite kiezen, mits die gast niet alleen de mooiste maar ook de liefste man van de wereld is. Als ie alleen mooi is kies ik toch voor Athene. door middel van mijn wijsheid vind ik dan ook wel iemand. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar niet zo op je teentjes getrapt, Mutant, dat vind ik niet leuk. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik lees namelijk alleen de nieuwe replies en dacht dus dat je post sloeg op mijn beginpost. ![]() Zijn we weer vrienden? ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Letterlijk uit het eindexamenboek voor Grieks van deze keer, Euripides: 'De godin van de wijsheid naderde en terwijl Paris haar nauwkeurig bekeek, zei zij: "Paris, als je mij de appel geeft, zal ik ervoor zorgen, dat je als generaal niet alleen de volkeren van Klein-Azië, maar zelfs de Griekse legers zal verslaan". Euripides laat dit zelfs in het betoog van Helena terugkomen in de redevoering! Omdat zij gekozen was door Paris zou ze Troje hebben behoed voor een overheersing.
||
Citaat:
Maar ik ben nou wel benieuwd hoe dit in de Ilias zelf staat..
||
Citaat:
|
![]() |
|
Aphrodite schenkt de mooiste vrouw
![]() Hera heeft het over militaire macht ![]() Dus kies ik voor Athena. Wijsheid is de sleutel tot alles en is dus ook datgene, wat ervoor zorgt dat je roem kan krijgen en het kan ook nog militaire macht en schoonheid verschaffen. ![]() ![]() ![]()
|
Ik dacht eigenlijk dat Afrodite alleen de mooiste vrouw bood, maar niet de eeuwige liefde. Verliefdheid is mooi, maar als het over gaat en mevrouw ineens niet zo`n mooie trekjes blijkt te hebben, dan zit je er wel aan vast.
Ik zou ook voor Athene kiezen, al is het maar om mijn examen te kunnen halen. ![]() |
![]() |
||
Voor de wijsheid , Ahtene dus. Wat moet ik nu met de mooiste vrouw
![]() idem dito Citaat:
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|