Oud 11-10-2004, 19:01
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Hoi,

Ik heb sinds kort een 512/256 abonnement via Demon over BBned. Er is een Allied Data Copperjet 816-2P modem aangesloten via een UTP kabel op de DC 202 router. Deze DC 202 router werkt via DHCP. Aan de router hangen drie pc's.

Op twee van deze pc's (de andere draait Linux) krijg ik geregeld de melding dat er een netwerkkabel geunplugged is, terwijl deze kabel er gewoon in zit. De verbinding met het internet valt dan weg en volgens mij ook de netwerkverbinding. Ik krijg dan te zien (het flitst de hele tijd voorbij, wisselt elkaar af) "a network cable is unplugged - Local Area Connection is now connected - unplugged - Local Area Network is now connected - unplugged, enzovoort."

De totale probleembeschrijving is als volgt: de verbinding is net nieuw. Ik heb de eerste dag het modem direct aangesloten op één van de pc's om de verbinding te testen. Dat werkte, maar demon wil dan dat je een MAC-adres koppelt aan je ip-adres. Dat kon echter pas, zodra de router er was. Die is er sinds gisteren, wat een boel gezeur gaf om aan te sluiten, omdat toen al het gezeur met de zogenaamd unplugde netwerkkabel al was begonnen.

Toen het eindelijk draaide met router ertussen, viel het nog steeds regelmatig weg. Toen heb ik in de router " Block ICMP Ping" uitgezet. Dit omdat ik bij speedtest mijn downloadsnelheid kon testen, ook mijn uploadsnelheid en aantal connecties, maar niet mijn ping. Nadat ik dit had uitgeschakeld, kon ik wél mijn ping testen. Internet draaide daarna enige tijd stabiel: vanochtend en ook vanmiddag, dus ik dacht dat daarmee het probleem verholpen was. Net begon de ellende echter weer: er zou weer een netwerkkabel unplugged zijn, weer werd ik van internet gedonderd. Uiteraard heb ik het modem en de router gereset, maar dat lijkt niet veel uit te maken, want de verbinding lijkt zich "spontaan" te herstellen (omzich zelf ook weer "spontaan" te verbreken).

Ik heb qua TCP/IP de pc's eerst op DHCP gezet, maar later heb ik 2 ervan vanwege een portforward op een statisch ip-adres gezet. Nu draai ik echter weer met DHCP, en valt de verbinding tijdens dit typen weer weg Verder heb ik dus al ontelbare malen de spanning van modem en router gehaald en weer aangesloten, kabels losgehaald, weer vastgezet, enzovoort. Ook heb ik de UTP kabel tussen modem en router vervangen door een crosscable maar dit geeft hetzelfde effect. Of deze kabel nu een UTP kabel of crossed kabel moet zijn, hoor ik ook verschillende berichten over, maar ik heb ze ook allebei geprobeerd. Inmiddels heb ik geen idee meer waar het aan zou kunnen liggen en wat ik moet veranderen: nogmaals ik heb in de router verder niets ingesteld.

Wie heeft de gouden tip?

Alvast heel erg bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2004, 19:16
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Sja, dan maar even wat standaard vragen stellen:
Staat de router op een plek waar het zijn warmte kwijt kan? Blijft het lampje wel continu branden (dus dat het beweert actief te zijn)? Is het wel shielded kabel die je gebruikt?
Staat er een zendmast naast je huis?
Oud 12-10-2004, 12:15
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 11-10-2004 @ 20:16 :
Sja, dan maar even wat standaard vragen stellen:
Staat de router op een plek waar het zijn warmte kwijt kan? Blijft het lampje wel continu branden (dus dat het beweert actief te zijn)? Is het wel shielded kabel die je gebruikt?
Staat er een zendmast naast je huis?
De router staat op zijn kant (zoals de instructies het voorschrijven) en kan dus zijn warmte wel kwijt. Of het lampje continu brandt kan ik niet zien wanneer ik zit te internetten, maar zodra de verbinding weg valt en zich daarna weer herstelt en weer wegvalt, enz, dan knipperen de lampjes op de router. Op het modem weet ik het niet. Het is geen shielded kabel lijkt mij, want het is immers unshielded twisted pair. Over de zendmast naast het huis: misschien dat er wat op het dak van de flat staat, dat weet ik niet, maar is dat van invloed bij een wired netwerk?

Overigens ga ik zsm een andere router proberen, want bij Demon hebben ze het vermoeden dat de router gewoon defect is...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 16:17
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Achja ik weet ook niet waar het anders aan kan liggen, dus als je een nieuwe router kan krijgen is dat wel mooi natuurlijk.

Ja die zendmast weet ik ook niet precies. Ik dacht misschien dat dat ding zo loopt te stralen dat het stoort, mjah.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten