Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2007, 20:22
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Straks moeten studenten het geld voor hun studie in zijn geheel lenen, meldt RTL Nieuws. Minister Plasterk van Onderwijs stelt dat voor. Plasterk moet bezuinigen omdat hij de salarissen van leraren wil verhogen. Alleen zo kan een enorm tekort aan docenten de komende jaren voorkomen worden.

Het verhogen van de salarissen van leraren staat in het advies van de commissie Rinnooy Kan. De basisbeurs, 233 euro voor uitwonende studenten, wordt een lening. Voor wie het geld niet kan terugbetalen na de studie, wordt de lening omgezet in een gift. Het plan Rinnooy Kan kost ongeveer een miljard euro. Plasterk zei al eerder dat hij daar best zijn hele begroting voor om wil gooien. Morgen legt hij zijn ideeën voor aan minister Bos van Financiën.

Bron: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuw...afgeschaft.xml


Nou hij maakt zich populair denk ik.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2007, 20:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dit is funest. Op deze manier is het je reinste tijdverspilling om na afstuderen nog te gaan werken, omdat je dat dan allemaal kwijt bent aan terugbetalen.

Resultaat zal zijn dat mensen een paar jaar inactief blijven totdat de terugbetaaltermijn verloopt, of grootschalig frauderen, wat je hen niet eens kwalijk zou kunnen nemen.


Kijken naar wat iemand die biomedische wetenschappen studeert van buiten de EU (wordt kostendekkend collegegeld voor gevraagd) moet betalen, namelijk € 10.000 per jaar, betekend dat, dat je dus in principe € 40.000 aan schulden zult maken tijdens je studie.

Laten ze wat onzalige geldverslindende betuttelingsplannen afschieten om aan meer pegels te komen. Zonder de dwangarbeidregeling voor scholieren en opvoedgestapo alleen al blijven er miljoenen over om aan salarissen van leraren te besteden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 20:27
Verwijderd
Ik ben uiteraard tegen, beter financieren ze dit uit een belastingverhoging, genoeg geld te halen bij die rijke stinkerds.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 20:28
Verwijderd
Die man is ziek.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 20:38
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Wat een idioot.Ik hoop dat dit een grap is. Gatverdamme weer een staaltje van waarom je als linkse kiezer niet op PvdA moet stemmen, ze naaien je keihard zodra ze in het kabinet zitten.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 20:38
Verwijderd
Dit zal de kenniseconomie vast ten goede komen

[edit] Ook grappig dat 'ie in mei nog allerlei dingen riep over wereldwijd meeneembare studiefinanciering en verhoging van het collegegeldkrediet. Niet dat dat hoeft van mij, maar 't vormt wel een schrale tegenstelling. Weer lekker typisch PvdA, inderdaad.

Laatst gewijzigd op 16-10-2007 om 20:52.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 20:39
Verwijderd
Rotzak, die stufi kan hij wat mij betreft in zn reet steken. Ik leen niets bij en zal na mijn studie met plezier een ander land plezieren met mijn academische achtergrond.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 21:15
Bob the Bear
Avatar van Bob the Bear
Bob the Bear is offline
Plasterk ontkent plan voor afschaffen basisbeurs
Uitgegeven: 16 oktober 2007 22:05

DEN HAAG - Minister Ronald Plasterk van Onderwijs ontkent dat hij serieuze plannen heeft om de basisbeurs voor studenten af te schaffen en te vervangen door een lening. De PvdA-bewindsman heeft dat dinsdagavond gezegd.
ANP

Hij reageerde hiermee op het bericht dat hij op deze manier geld zou willen vinden om de lerarensalarissen te verhogen.

Plasterk zei wel dat er op zijn ministerie allerlei ideeën, rijp en groen, op een rijtje zijn gezet om de benodigde 1,3 miljard euro te vinden. Ook de mogelijkheid van het afschaffen van de basisbeurs is daarbij langsgekomen, maar volgens de minister is dat geen serieuze optie.

Een commissie onder leiding van Alexander Rinnooy Kan heeft het kabinet geadviseerd de lerarensalarissen flink te verhogen om te voorkomen dat er een tekort aan docenten ontstaat. Het kabinet komt waarschijnlijk volgende maand met een voorstel.
__________________
Wilde gij mijne rolneger worden? | *danst met !A!*
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 21:20
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Citaat:
Plasterk zei wel dat er op zijn ministerie allerlei ideeën, rijp en groen, op een rijtje zijn gezet om de benodigde 1,3 miljard euro te vinden. Ook de mogelijkheid van het afschaffen van de basisbeurs is daarbij langsgekomen, maar volgens de minister is dat geen serieuze optie.
Oke gelukkig, maar waarom überhaupt beschouwen als mogelijkheid?
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 21:45
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
Oke gelukkig, maar waarom überhaupt beschouwen als mogelijkheid?
Omdat je altijd naar alle opties moet kijken. Ook mogelijkheden die moeilijk liggen moet je naar durven kijken.
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 21:45
Verwijderd
Ze overwegen dus wel het ergens bij de student te halen als ik het zo hoor.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Ze overwegen dus wel het ergens bij de student te halen als ik het zo hoor.
Ja, er zal wel weer ieder jaar wat afgeknabbeld worden.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 21:49
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
Ze overwegen dus wel het ergens bij de student te halen als ik het zo hoor.
Ja dus? Is dat slecht?

Er zijn meer groepen waar rekening mee gehouden moet worden dan alleen studenten. Ik word moe van mensen die pas in opstand komen als ze er zelf misschien iets op achteruit gaan.
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Ja dus? Is dat slecht?
Ja, want het is in het landsbelang dat studeren laagdrempelig is.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Ja dus? Is dat slecht?
Ja natuurlijk, nu al lenen studenten zich scheel.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 21:52
knijtert
knijtert is offline
Je kan een plan niet afkeuren voordat het er ligt. Afschieten is makkelijk. Oplossingen vinden voor problemen die er zijn is een stuk moeilijker.
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Ja dus? Is dat slecht?

Er zijn meer groepen waar rekening mee gehouden moet worden dan alleen studenten. Ik word moe van mensen die pas in opstand komen als ze er zelf misschien iets op achteruit gaan.
Ik ga er zeker niet op achteruit, ik krijg namelijk geen studiefinanciering. Dus dit slaat nergens op.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Je kan een plan niet afkeuren voordat het er ligt. Afschieten is makkelijk. Oplossingen vinden voor problemen die er zijn is een stuk moeilijker.
Er zijn zo veel stompzinnige dingen waar in Nederland geld aan uitgegeven wordt dat het juist enorm eenvoudig is dit probleem op te lossen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-10-2007, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Er zijn zo veel stompzinnige dingen waar in Nederland geld aan uitgegeven wordt dat het juist enorm eenvoudig is dit probleem op te lossen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 21:54
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
Ik ga er zeker niet op achteruit, ik krijg namelijk geen studiefinanciering. Dus dit slaat nergens op.
Oeps
Uitgelult

Zo werkt het vaak wel.

Maar hoe dan ook kun je niet zeggen dat iedere beslissing die niet ten voordeel is van alle studenten meteen slecht is.
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Je kan een plan niet afkeuren voordat het er ligt. Afschieten is makkelijk. Oplossingen vinden voor problemen die er zijn is een stuk moeilijker.
Och, men pakt vaak als eerst de minst invloedrijke bevolkingsgroepen aan. Dus alsof het zo nodig is om de studenten aan te pakken...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 21:58
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
Er zijn zo veel stompzinnige dingen waar in Nederland geld aan uitgegeven wordt dat het juist enorm eenvoudig is dit probleem op te lossen.
Zoals?

Een quote geven met een duimpje is heel makkelijk. Maar je heb tot nu toe nog geen punt gemaakt. Waarmee ik niet zeg dat je dat niet hebt.
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 22:00
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
Och, men pakt vaak als eerst de minst invloedrijke bevolkingsgroepen aan. Dus alsof het zo nodig is om de studenten aan te pakken...
Hoezo zijn studenten de minst invloedrijke groep in Nederland. Dan praten we toch eerder over dieren, buitenlanders en bejaarden denk ik.

En ik vind dat je sowieso geen gelijk hebt. Eigenlijk vind ik het maareen stomzinnige uitspraak.
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Maar hoe dan ook kun je niet zeggen dat iedere beslissing die niet ten voordeel is van alle studenten meteen slecht is.
Maar toch ook zeker niet dat deze beslissing goed zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 22:04
Verwijderd
Het is goed als mensen leren, dan kunnen ze beter voor zichzelf zorgen later, en het is goed voor onze kenniseconomie die nu eenmaal niet industrieel is in de zin dat men behoefde heeft aan hordes domme mensen die men makkelijk kan uitbuiten.

Dus wij willen mensen laten leren, en het liefst zoveel mogelijk mensen, en het liefst willen wij ook dat mensen uit elke klasse de kansen en mogelijkheden krijgen.

Dus goedkope en goede studentenhuisvesting, goedkope studies, en een redelijk bedrag aan studiefinanciering omdat doel te bereiken.

Einde verhaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2007, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Zoals?

Een quote geven met een duimpje is heel makkelijk. Maar je heb tot nu toe nog geen punt gemaakt. Waarmee ik niet zeg dat je dat niet hebt.
Hypotheekrenteaftrek, defensie, (landbouw-)subsidies, je kent het wel, het standaard linkse verhaaltje.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Hoezo zijn studenten de minst invloedrijke groep in Nederland. Dan praten we toch eerder over dieren, buitenlanders en bejaarden denk ik.

En ik vind dat je sowieso geen gelijk hebt. Eigenlijk vind ik het maareen stomzinnige uitspraak.
Eh, hoeveel procent van de Nederlandse bevolking is student?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 22:19
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
Eh, hoeveel procent van de Nederlandse bevolking is student?
Alsof het daarom gaat.

Studenten zijn meer dan mondig genoeg om voor zichzelf op te komen. Dat is belangrijker dan het percentage van een bepaalde groep in de bevolking. Al zijn er denk ik zat grotere minderheidsgroepen.
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 22:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Plasterk ontkent plan voor afschaffen basisbeurs
Ik zal even de lijm pakken en de scherven van Plasterks reputatie bij mezelf en studerend Nederland weer aan elkaar lijmen, momentje.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 22:28
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Voor wie het geld niet kan terugbetalen na de studie, wordt de lening omgezet in een gift.

dat is wel een dubieus zinnetje... als beloning voor het vinden van werk krijg je een schuld op je dak.

enerzijds ben ik het wel eens met het verhogen van de lerarensalarissen (kunnen ze ook wel wat meer uurtjes maken) en dan wil ik daar best een paar tientjes voor inleveren. maar laat ze beginnen met de zielige kindjes die 100 euro extra krijgen omdat hun ouders gescheiden zijn.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Alsof het daarom gaat.

Studenten zijn meer dan mondig genoeg om voor zichzelf op te komen. Dat is belangrijker dan het percentage van een bepaalde groep in de bevolking. Al zijn er denk ik zat grotere minderheidsgroepen.
Eh, het gaat uiteindelijk om stemmen trekken. Dus natuurlijk gaat het daarom.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 22:35
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
Voor wie het geld niet kan terugbetalen na de studie, wordt de lening omgezet in een gift.

dat is wel een dubieus zinnetje... als beloning voor het vinden van werk krijg je een schuld op je dak.
Dat is momenteel al zo

Maargoed, wat je zegt klinkt logisch, maar is het niet.
Je kan zelf ook wel bedenken dat iemand die een lening niet kan aflossen in de problemen komt als degene dat toch moet doen. Bovendien pak je dan de kenniseconomie pas aan, want dan kiezen jongeren ervoor om niet te studeren omdat ze bang zijn voor het risico dat ze de leningen niet af te kunnen lossen.
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 22:36
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
Eh, het gaat uiteindelijk om stemmen trekken. Dus natuurlijk gaat het daarom.
Stemmen trekken door geld af te pakken van mensen.

Ik denk het ook
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Stemmen trekken door geld af te pakken van mensen.

Ik denk het ook
Eh, geld afpakken van een slechts klein percentage van de bevolking.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Stemmen trekken door geld af te pakken van mensen.

Ik denk het ook
Het CDA trekt ook stemmen met hun steun voor landbouwsubsidies.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 22:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Stemmen trekken door geld af te pakken van mensen.
Ik denk het ook
Joh, sommigen zijn groot geworden door alleen maar te schreeuwen dat ze dat zullen doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-10-2007, 22:46
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Wat een mafkees. Het verhogen van collegegelden schijnt ook nog een optie te zijn als ik teletekst mag geloven. Wat wil die gast nou, met z'n gratis schoolboeken.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 22:53
knijtert
knijtert is offline
En nooit regeren en nooit daadwerkelijk geld hoeven 'afpakken' van mensen.
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 23:01
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
Eh, geld afpakken van een slechts klein percentage van de bevolking.
Die dus goed voor zichzelf op komen. Doormiddel van jongeren partijen die invloed hebben op de partijen en dmv de media.

Aantal studenten 2006: 535.000

Plus de ouders waar de studenten zeker invloed op hebben.

Plus ouders van scholieren die een goede toekomst voor hun kids willen.


Ik denk niet dat dit heel ver gezocht is.
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Die dus goed voor zichzelf op komen. Doormiddel van jongeren partijen die invloed hebben op de partijen en dmv de media.

Aantal studenten 2006: 535.000

Plus de ouders waar de studenten zeker invloed op hebben.

Plus ouders van scholieren die een goede toekomst voor hun kids willen.


Ik denk niet dat dit heel ver gezocht is.
500.000 studenten? 500.000/16 miljoen * 100 % = ?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 23:09
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Ik zal even de lijm pakken en de scherven van Plasterks reputatie bij mezelf en studerend Nederland weer aan elkaar lijmen, momentje.
ja, precies dat
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 23:10
knijtert
knijtert is offline
Je kan het met me eens zijn of niet
Maar je reageert niet eens
Ik zeg meer dan het aantal studenten
Ik ben niet helemaal achterlijk. Dat simpelle sommetje kan ik ook wel maken.
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Je kan het met me eens zijn of niet
Maar je reageert niet eens
Ik zeg meer dan het aantal studenten
Ik ben niet helemaal achterlijk. Dat simpelle sommetje kan ik ook wel maken.
Sorry, maar het is voor de overheid makkelijker om geld af te pakken van studentjes dan van jan modaal.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 23:13
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Wat een mafkees. Het verhogen van collegegelden schijnt ook nog een optie te zijn als ik teletekst mag geloven. Wat wil die gast nou, met z'n gratis schoolboeken.
onderwijs moet wel laagdrempelig zijn, maar zo kort gedacht is het er voor zorgen dat iedereen gemakkelijk middelbaar onderwijs kan genieten nog steeds een belangrijkere zaak dan het vervolgonderwijs, geloof ik. ik kan er naast zitten hoor, maar ik denk dat.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 23:13
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
ja, precies dat
Precies dat?

Precies wat?!

Hierdoor meteen zijn reputatie verpest? Omdat hij zn verantwoordelijkheid neemt en bezuinigingen niet afschuift naar bos, maar dat hij zelf mogelijkheden onderzoekt?
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 23:14
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
Die dus goed voor zichzelf op komen. Doormiddel van jongeren partijen die invloed hebben op de partijen en dmv de media.

Aantal studenten 2006: 535.000

Plus de ouders waar de studenten zeker invloed op hebben.

Plus ouders van scholieren die een goede toekomst voor hun kids willen.


Ik denk niet dat dit heel ver gezocht is.
Je werd toch moe van mensen die pas voor zichzelf opkomen als ze er op achteruit gaan? En dat je mondig bent wil nog niet zeggen dat er naar je geluisterd word, zie het leerrechten verhaal bij Rutte.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 23:14
knijtert
knijtert is offline
Citaat:
Sorry, maar het is voor de overheid makkelijker om geld af te pakken van studentjes dan van jan modaal.
Maar dat gebeurd evengoed ook vaak genoeg
vaker dan van studenten

dus wat is je punt?
__________________
Like sands through the hourglass, so are the days of our lives
http://www.panoramio.com/tags/knijtert/
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 23:15
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
onderwijs moet wel laagdrempelig zijn, maar zo kort gedacht is het er voor zorgen dat iedereen gemakkelijk middelbaar onderwijs kan genieten nog steeds een belangrijkere zaak dan het vervolgonderwijs, geloof ik. ik kan er naast zitten hoor, maar ik denk dat.
Maar toegankelijkheid in het onderwijs hoeft toch niet beperkt te worden tot het middelbaar onderwijs?
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 23:15
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Die dus goed voor zichzelf op komen. Doormiddel van jongeren partijen die invloed hebben op de partijen en dmv de media.

Aantal studenten 2006: 535.000

Plus de ouders waar de studenten zeker invloed op hebben.

Plus ouders van scholieren die een goede toekomst voor hun kids willen.


Ik denk niet dat dit heel ver gezocht is.
leraren falen toch blijkbaar ook al jaren in het opkomen voor hun salaris, en dát zijn nu juist de mensen waarvan studenten het allemaal geleerd hebben...
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Maar dat gebeurd evengoed ook vaak genoeg
vaker dan van studenten

dus wat is je punt?
Mwa, studenten zijn extra kwetsbaar. Als Plaskerk zou beslissen dat we geen stufi meer zouden krijgen, hebben vrijwel alle studenten er direkt (erg veel) last van. Jan Modaal moet echter tevreden gehouden worden! Want daar zitten de meeste stemmers...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.