Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2004, 13:24
Scatterbrain
Avatar van Scatterbrain
Scatterbrain is offline
hoe zeker is t dat scharreleieren wel echt scharreleieren zijn? ik heb daar namelijk best mn twijfels bij.. dat ze misschien wel van scharrelkippen zijn, maar dat er dan misschien 8 kippen per vierkante meter zitten ipv 20.. weet iemand daar misschien wat meer over? hoorde laatst namelijk zoiets van dat blijkt dat vaak beweerd wordt dat t scharreleieren zijn, terwijl dat dus helemaal niet zo is..
__________________
false advertisement
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2004, 13:27
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Scharrelkippen lopen met een heleboel in een grote schuur. Uiteindelijk niet veel verbetering in vergelijking met legbatterijkippen. Als je echt eieren wil van kippen die naar buiten kunnen en meer ruimte hebben moet je vrije uitloop eieren hebben oid.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 13:32
Scatterbrain
Avatar van Scatterbrain
Scatterbrain is offline
vrije uitloop eieren? waar kun je die krijgen dan? want ik wil eigenlijk geen eieren meer gaan eten, maar omdat ik ook al vegetarier ben, en dus toch wel die bepaalde stoffen nodig heb, zal ik toch een vervangend iets moeten hebben.. maar dat is dan misschien idd een optie
__________________
false advertisement
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 13:33
Banshee
Banshee is offline
ik weet niet precies hoe het in de haak zit met scharrelkippen, maar dit kan ik je wel vertellen.
ik werkte ooit bij een bakker. hij verkocht ook scharreleieren en vertelde tegen iedereen dat die van bij een boer kwamen waar de kippen los over het erf liepen. maar eigenlijk waren dat eieren die mee van de leverancier kwam (en dus uit een legbatterij).
volgens mij is een scharrelkip een kip die buiten losgelopen heeft, maar ik geloof het toch niet zomaar als ze mij scharreleieren proberen te verkopen!
__________________
live hard, die young and leave a beautiful corps. thug life forever, carpe diem.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 13:34
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
tjah.. schreef op 07-05-2004 @ 14:32 :
vrije uitloop eieren? waar kun je die krijgen dan? want ik wil eigenlijk geen eieren meer gaan eten, maar omdat ik ook al vegetarier ben, en dus toch wel die bepaalde stoffen nodig heb, zal ik toch een vervangend iets moeten hebben.. maar dat is dan misschien idd een optie
Bij ons hebben ze ze gewoon bij de digros... t Zou ook een andere naam kunnen hebben, moet je ff kijken. Anders bij een biologische winkel ofzo?
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 13:36
Scatterbrain
Avatar van Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Citaat:
Banshee schreef op 07-05-2004 @ 13:33 :
ik weet niet precies hoe het in de haak zit met scharrelkippen, maar dit kan ik je wel vertellen.
ik werkte ooit bij een bakker. hij verkocht ook scharreleieren en vertelde tegen iedereen dat die van bij een boer kwamen waar de kippen los over het erf liepen. maar eigenlijk waren dat eieren die mee van de leverancier kwam (en dus uit een legbatterij).
volgens mij is een scharrelkip een kip die buiten losgelopen heeft, maar ik geloof het toch niet zomaar als ze mij scharreleieren proberen te verkopen!
neej, precies, dat heb ik dus ook.. maar je zou toch denken dat je dat wel zou moeten kunnen vertrouwen, want dit is gewoon pure oplichterij..
__________________
false advertisement
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 13:36
Scatterbrain
Avatar van Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 07-05-2004 @ 13:34 :
Bij ons hebben ze ze gewoon bij de digros... t Zou ook een andere naam kunnen hebben, moet je ff kijken. Anders bij een biologische winkel ofzo?
hm, jah ok, ik zal kijken, dankjewel voor de tip in elk geval
__________________
false advertisement
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 13:39
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Banshee schreef op 07-05-2004 @ 14:33 :
ik weet niet precies hoe het in de haak zit met scharrelkippen, maar dit kan ik je wel vertellen.
ik werkte ooit bij een bakker. hij verkocht ook scharreleieren en vertelde tegen iedereen dat die van bij een boer kwamen waar de kippen los over het erf liepen. maar eigenlijk waren dat eieren die mee van de leverancier kwam (en dus uit een legbatterij).
volgens mij is een scharrelkip een kip die buiten losgelopen heeft, maar ik geloof het toch niet zomaar als ze mij scharreleieren proberen te verkopen!
Ze moeten ook een keurmerk hebben.


Het scharrelei komt van kippen die in schuren leven met legnesten, strooisel op de grond en daglicht. De kippen kunnen vrij rondlopen en in het strooisel zoeken naar het rondgestrooide voedsel. Ze leggen hun eieren in eigen nesten. De kippen kunnen niet naar buiten. De snavels worden gekapt. Er zijn maximaal zeven kippen per vierkante meter.


Volière-eieren zijn scharrelkippen. Op de vloer van de volièrestal zijn stellingen met meerdere etages geplaatst, met vloeren van gaas. De kippen kunnen rondlopen en naar de diverse etages fladderen, waar ze eieren kunnen leggen in nesten en kunnen eten en drinken. Ze kunnen niet naar buiten. De snavels worden gekapt. Omdat er meerdere etages zijn, leven er meer volièrekippen per vierkante meter begane-vloeroppervlak: maximaal 10 kippen per vierkante meter.


Soms is een scharrelstal voorzien van luiken, waardoor de hennen vrij naar buiten kunnen lopen. Ze scharrelen niet alleen op de vloer van de stal, maar ook op een stukje land in de vrije buitenlucht. Per kip moet minimaal 2 1/2 vierkante meter beschikbaar zijn. De door deze dieren gelegde eieren worden officieel ‘eieren van hennen met vrije-uitloop’genoemd. U zult ze niet veel in de winkel tegenkomen omdat voor de productie van deze eieren veel grond nodig is en die is nu eenmaal schaars en kostbaar.

Wanneer scharrelkippen vanuit de scharrelstal vrij kunnen doorlopen naar een extra groot buitenterrein van maar liefst min. 10 m2 per kip worden die eieren aangeduid als vrije uitloop ‘extensief’. Een hele dure productie-methode die in Nederland nauwelijks wordt toegepast.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 14:41
New Born
New Born is offline
Als je echt diervriendelijk wilt zijn kun je beter eko-eieren eten. Dit zijn biologische eieren en voor zover ik weet gewoon in de supermarkt verkrijgbaar. Ik koop ze altijd bij de konmar en de super-deboer.


Biologische eieren worden ook vaak eko-eieren of biologisch dynamische eieren genoemd. Dit zijn de diervriendelijkste eieren. De kippen hebben in de stal stro om te scharrelen. Daarnaast zijn er voldoende zitstokken om te rusten en legnesten om een ei in te leggen. In de stal zijn er ongeveer 5 tot 6 kippen per vierkante meter. Buiten hebben de kippen de beschikking over een uitloop van 4 vierkante meter per kip. Het voer is biologisch, dus onbespoten. Het preventief wegbranden of wegknippen van een (levend) deel van de snavel is verboden.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 15:08
TechXP
TechXP is offline
Hier staat alles over eieren:

http://www.wereldveganismedag.nl/wvd..._broc_2001.htm
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 16:07
Scatterbrain
Avatar van Scatterbrain
Scatterbrain is offline
k, dankjewel allemaal
__________________
false advertisement
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 07-05-2004 @ 14:27 :
Scharrelkippen lopen met een heleboel in een grote schuur. Uiteindelijk niet veel verbetering in vergelijking met legbatterijkippen. Als je echt eieren wil van kippen die naar buiten kunnen en meer ruimte hebben moet je vrije uitloop eieren hebben oid.
precies, ze zitten dan wel niet in kleine kooitjes, maar met zn allen op elkaar gepropt is ook niet echt de oplossing
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 18:25
Janneke-ratjes
Avatar van Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
Bij de natuurwinkel zullen ze ook wel vrije uitloop eieren hebben
__________________
http://www.jannekespage.tk http://www.ratsels.tk http://www.gladdiegangsters.tk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 13:01
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Janneke-ratjes schreef op 07-05-2004 @ 19:25 :
Bij de natuurwinkel zullen ze ook wel vrije uitloop eieren hebben
Gras eieren, volgensmij in zo'n groen doosje, zijn er ook bij de AH. Evenals gewone biologische AH-merk eieren.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 11:05
wiebenik
Avatar van wiebenik
wiebenik is offline
Bij de meeste supermarkten worden geen legbatterij eieren meer verkocht.
Maar diezelfde eieren zitten wel in bijvoorbeeld Oma's cake van Bakkerland verwerkt, erg logisch

Gelukkig wordt daar nu tegen geprotesteerd
__________________
Goed zoeken...

Laatst gewijzigd op 09-05-2004 om 11:11.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 11:52
Scatterbrain
Avatar van Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Citaat:
wiebenik schreef op 09-05-2004 @ 11:05 :
Bij de meeste supermarkten worden geen legbatterij eieren meer verkocht.
Maar diezelfde eieren zitten wel in bijvoorbeeld Oma's cake van Bakkerland verwerkt, erg logisch

Gelukkig wordt daar nu tegen geprotesteerd
ja precies, dan kun je wel heel goed biologische eieren gaan eten, maar als je echt consequent wil zijn, mag je dus ook geen andere producten meer eten waar ei in zit.. en dat zijn er nogal niet veel
__________________
false advertisement
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 12:06
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Scharreleieren zijn ook niet zoveel beter vergeleken legbatterij-eieren, maar beter iets dan niets he?! k heb ooit gehoord, k weet niet of het waar is, dat een legbatterij-kip 1 A4tje ruimte heeft, en een scharrelkip 2 A4tjes....

maar k denk dat als je bij een supermarkt scharreleiren koopt dat je er dan ook echt op kunt rekenen dat het scharreleieren zijn. dat word immers heus wel gecontroleerd...en als het goed is staat er ook een bepaald keurmerk op...
__________________
I Woke Up This MorniNg And NobOdy Is GoNna BriNg Me DoWn ToDaY!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 14:54
Scatterbrain
Avatar van Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 09-05-2004 @ 12:06 :
Scharreleieren zijn ook niet zoveel beter vergeleken legbatterij-eieren, maar beter iets dan niets he?! k heb ooit gehoord, k weet niet of het waar is, dat een legbatterij-kip 1 A4tje ruimte heeft, en een scharrelkip 2 A4tjes....

maar k denk dat als je bij een supermarkt scharreleiren koopt dat je er dan ook echt op kunt rekenen dat het scharreleieren zijn. dat word immers heus wel gecontroleerd...en als het goed is staat er ook een bepaald keurmerk op...
ja, maarjah scharrel is een groot woord blijkt wel weer, want echt scharrelen doen die kippen niet.. dan moet je dus idd, zoals anderen in dit topic ook al zeiden, biologische of vrije uitloop eieren hebben, dan weet je tenminste zeker dat die kippen nog enigszins bewegingsruimte hebben..
__________________
false advertisement
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-05-2004, 15:33
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
of je koopt eieren bij de boer.
die jij vertrouwd.
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 20:16
Verwijderd
In de supermarkt zit er in de doosjes wat erop staat dat erin zit; zo niet, dan kan de fabrikant aangeklaagd worden en alles. Er worden hoe dan ook geen bio-industrie-eieren verkocht in de supermarkt, sinds januari dit jaar.
Maar scharreleieren, dat zegt niet zo veel. Het is natuurlijk wel beter dan bio-industrie-eieren.
www.goedewaar.nl zegt over scharreleieren: Op een aantal punten hebben scharrelkippen het iets beter dan hun soortgenoten in de legbatterij, maar dit komt zeker niet overeen met het positieve beeld dat veel mensen daar van hebben. Zo hebben de dieren geen uitloop naar buiten en worden, net als bij batterijkippen, hun snavelpunten afgebrand.
Ik gebruik zelf altijd ecologische eieren, die zijn ook gewoon bij de supermarkt, te herkennen aan het eko-keurmerk. Diezelfde site zegt dat ecologische eieren voldoen aan eisen betreffende leefruimte per kip, uitloop naar buiten, de ondergrond van de leefruimte binnen, de zitstokken, nachtrustperiodes, de (biologische) samenstelling van het voer en ingrepen als snavelkappen.
Daartussenin zitten nog de graseieren of vrije-uitloop-eieren (ook gewoon de supermarkt, meestal een groen gekleurd doosje). Daarover zegt die site "Bij GRAS-eieren geldt dat: het voer 100% plantaardig moet zijn, op het grondoppervlak moet dagelijks graan worden gestrooid, in de uitloop mogen geen chemische gewasbeschermingsmiddelen gebruikt worden en naast het groen, groeiend in de uitloop of rennen, moeten de kippen voldoende groenvoeders verstrekt krijgen. "
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 16:24
Verwijderd
Citaat:
annetjuh schreef op 09-05-2004 @ 16:33 :
of je koopt eieren bij de boer.
die jij vertrouwd.
Moet je wel in een buurt wonen waar ook boeren wonen. En om ze te vertrouwen moet je ze nog kennen ook. Lastig in 'de grote stad'.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 16:25
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 09-05-2004 @ 21:16 :
Diezelfde site zegt dat ecologische eieren voldoen aan eisen betreffende [...] ingrepen als snavelkappen.
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Worde de snavels bij die kippen nou wel of niet gekapt?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 17:48
Scatterbrain
Avatar van Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-05-2004 @ 16:25 :
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Worde de snavels bij die kippen nou wel of niet gekapt?
Ik zou denken van niet, omdat er wordt voldoen aan bepaalde eisen die voordelig zijn voor de kippen.. en aangezien deze kippen redelijk veel bewegingsruimte hebben, is t ook vrij overbodig om de snavels te kappen lijkt mij
__________________
false advertisement
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 10-05-2004 @ 17:25 :
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Worde de snavels bij die kippen nou wel of niet gekapt?
Ik denk van niet, want anders zou de eís zijn dat de snavels gekapt worden, dat lijkt me wel heel krom
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 19:29
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
tjah.. schreef op 07-05-2004 @ 14:32 :
vrije uitloop eieren? waar kun je die krijgen dan? want ik wil eigenlijk geen eieren meer gaan eten, maar omdat ik ook al vegetarier ben, en dus toch wel die bepaalde stoffen nodig heb, zal ik toch een vervangend iets moeten hebben.. maar dat is dan misschien idd een optie
Eet dan graseieren, die zitten in de wei. als je vegetarier bent alleen tegen bio industrie, is het volgens mij beter dat je scharrel eieren en ook vlees eet dan helemaal niet, want de bio industrie maakt niet alleen minder winst, de scharrel boerderijen hebben meer verdiensten, dus steun je scharrel.
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2004, 19:52
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
vrije uitloop is niet moeijlijk aante komen... zelfs de appie heeft ze
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 20:45
Verwijderd
^@sexylexy: De productie van scharreleieren en de bio-industrie zijn niet ver van elkaar verwijderd...

Snavelkappen is bij kippen met veel bewegingsruimte overdreven, want de kippen pikken elkaar dan enkel om te laten zien wie de baas is. De baas wordt door niemand gepikt, de kip daaronder alleen door de baas, enz.

Zelf was ik veganist, maar sinds enkele dagen ben ik ovo-vegetariër, want ik eet weer eieren. Deze koop ik bij de oom van een kennis, die de kippen houdt in een heel grote tuin, ze goed voedsel geeft en ze over het algemeen goed behandelt (die dieren worden voor de lol gehouden en niet om winst te maken, vandaar). Omdat er geen winst wordt gemaakt en het houden van huisdieren onder goede omstandigheden niet tegen mijn principes is, eet ik die eieren gewoon. Wellicht zou je via-via aan dat soort eieren kunnen komen...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 10:51
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
perseus schreef op 30-05-2004 @ 21:45 :
^@sexylexy: De productie van scharreleieren en de bio-industrie zijn niet ver van elkaar verwijderd...

Snavelkappen is bij kippen met veel bewegingsruimte overdreven, want de kippen pikken elkaar dan enkel om te laten zien wie de baas is. De baas wordt door niemand gepikt, de kip daaronder alleen door de baas, enz.

Zelf was ik veganist, maar sinds enkele dagen ben ik ovo-vegetariër, want ik eet weer eieren. Deze koop ik bij de oom van een kennis, die de kippen houdt in een heel grote tuin, ze goed voedsel geeft en ze over het algemeen goed behandelt (die dieren worden voor de lol gehouden en niet om winst te maken, vandaar). Omdat er geen winst wordt gemaakt en het houden van huisdieren onder goede omstandigheden niet tegen mijn principes is, eet ik die eieren gewoon. Wellicht zou je via-via aan dat soort eieren kunnen komen...
ik bedoel geen scharrel eieren, maar ik wou ook vlees noemen maar ik ken het woord gras vlees niet. ik eet altijd graseieren en soms ook biologische eieren, en die bedoel ik eigelnijk ook
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 11:29
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-05-2004 @ 17:24 :
Moet je wel in een buurt wonen waar ook boeren wonen. En om ze te vertrouwen moet je ze nog kennen ook. Lastig in 'de grote stad'.
fiets een keer naar buiten en je hebt allemaal bordjes staan met eieren te koop.
ga je kijken en hebben ze legbatterij of whatever.
bye bye de koop gat niet door
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 11:46
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
Alles is hier wel ongeveer gezegd dus daar hoef ik niet verder op in te gaan..
Als je in de stad woont gaat het natuurlijk niet, maar ik eet altijd gewoon eieren van onze eigen kippen. Het zijn maar 8 (met de haan erbij 9 maar die legt niet) maar dat is toch net voldoende om in onze behoefte te voorzien.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 13:11
Verwijderd
Citaat:
annetjuh schreef op 31-05-2004 @ 12:29 :
fiets een keer naar buiten en je hebt allemaal bordjes staan met eieren te koop.
ga je kijken en hebben ze legbatterij of whatever.
bye bye de koop gat niet door
Het is beter om in de Gouden Gids te kijken.

@sexylexy: Oh, sorry, ik heb je bericht te snel gelezen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 17:01
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
perseus schreef op 31-05-2004 @ 14:11 :
Het is beter om in de Gouden Gids te kijken.

@sexylexy: Oh, sorry, ik heb je bericht te snel gelezen, denk ik.
net of in de gouden gids boeren staan die eieren verkopen.
dream on.
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 20:47
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
VirginVampiress schreef op 31-05-2004 @ 12:46 :
(met de haan erbij 9 maar die legt niet)
no shit
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 20:58
Verwijderd
Citaat:
tjah.. schreef op 07-05-2004 @ 14:32 :
zal ik toch een vervangend iets moeten hebben..
Met fruit en vooral veel noten krijg je alle eiwitten die je nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 22:23
Verwijderd
Citaat:
annetjuh schreef op 11-06-2004 @ 18:01 :
net of in de gouden gids boeren staan die eieren verkopen.
dream on.
Ik mag dan zweverig zijn, maar ik ben niet achterlijk.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 15:13
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
perseus schreef op 11-06-2004 @ 23:23 :
Ik mag dan zweverig zijn, maar ik ben niet achterlijk.
maar ze staan niet in de gouden gids anders zoek ze
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-06-2004, 15:16
Verwijderd
Citaat:
annetjuh schreef op 12-06-2004 @ 16:13 :
maar ze staan niet in de gouden gids anders zoek ze
Ik heb ze weken geleden al gevonden. Zoek zelf.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 15:25
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
perseus schreef op 12-06-2004 @ 16:16 :
Ik heb ze weken geleden al gevonden. Zoek zelf.
ach jah, als jij dat denkt. maarjah ik zoek niet naar eieren. doe ik alleen met pasen.
ik heb al eitjes van de boer, elke week 10
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Vegetarisch zijn --> hoe ver gaat het?
Envy
97 15-07-2003 15:02
Levensbeschouwing & Filosofie Vegetariers verzamel je :)
Anarchychick
138 24-05-2003 21:35
Flora & Fauna scharreleieren
SuperSanne
17 07-03-2003 19:26
De Kantine wat is het verhaal achter jouw signature???
Verwijderd
87 05-12-2002 09:31
Flora & Fauna Letten jullie bij alles wat je koopt op keurmerken ed? Bewust van het mileu??
Verwijderd
9 23-09-2002 03:01
Lichaam & Gezondheid Vegetarisch eten.......
Lady Ann White
62 14-10-2001 19:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.