Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2009, 18:28
Arnold000
Arnold000 is offline
Hi Allemaal,

Ik zit sinds kort op mezelf. Nu heb ik weinig (/geen) zin om te koken maar wil toch wel gezond en afwisselend eten. De ideale oplossing zou een eettent zijn als McDonalds maar dan waar je gezonde warme maaltijden kan halen. Een eettentje waar je voor 5 euro iedere dag wat anders kan halen.
(Helemaal ideaal zou zijn als zo'n eettent vervolgens in de computer zou bijhouden wat je eet bij hun en wellicht op basis hiervan advies geeft.)

Weet iemand wellicht een dergelijke eettent (in R'dam centrum)?

(Als alternatief zat ik ook nog te denken om gewoon iedere dag warm te eten door de kantine van een bedrijf in de buurt binnen te lopen. Volgens mij hoef je meestal hiervoor helemaal geen medewerker te zijn.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2009, 18:50
dennis018
dennis018 is offline
Het beste kan je denk ik wat Toko's afgaan... je kan best gezonde maaltijden bij een chinese toko afhalen (maar moet je wel de goeie kennen). Maar om elke dag af te halen is dat niet ERG duur/eenzijdig?
Is het miss niet makkelijker te zoeken naar recepten die je zelf SNEL op tafel kan zetten? dan ben je minder geld kwijt en minder afhankelijk van wat de toko/afhaaldinges die dag aanbied
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 10:51
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Als je geld overhebt zou zoiets idd wel kunnen, maar zelf koken (en zelfs veel kant-en-klaar maaltijden uit de supermarkt) zijn veel voordeliger.

Hoewel ik zelf absoluut geen fan ben van kant-en-klaar spul, denk ik dat dat de meest gezonde en voordelige oplossing is als je echt niet wilt koken.

Maar als je ruimte in de koelkast/vriezer hebt raad ik aan om voor meerdere porties te koken, dat te bewaren in de koelkast of vriezer, zodat je zelf goed de hoeveelheden in de gaten kunt houden, maar toch gevarieerd eet.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 11:35
wup
wup is offline
Ik heb een paar dagen geleden eens een 'roerbak pannetje' van Aviko gehad. Je gooit de zak in een pan en 10 minuten later is het klaar. Met 200 gr groente, dus nog redelijk gezond ook Ik heb zelf ook nooit zin om uitgebreid voor mezelf te koken, maar elke dag iets ophalen oid lijkt me ook niet te doen...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 14:08
blablatje
blablatje is offline
Bij de supermarkt een kant-en-klaarmaaltijd halen is minder werk. Stoomaaltijden en ovenmaaltijden zijn meestal goed te eten. Binnen tien minuten klaar: macaroni met potje tomatensaus en hamblokjes of spekreepjes; instant-aardappelpuree met schnitzel of kipfilet en potje groenten; bami met voorgesneden wokgroenten en -vlees.
In een kantine eten kan meestal wel maar dan betaal je wel meer dan de werknemers.
Bijna alle eetcafe's hebben ook wel een dagmenu maar dan moet je meer op 8 dan op 5 euro rekenen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 14:44
Verwijderd
Bij de supermarkt verkopen ze inderdaad genoeg kant-en-klaargebeuren? Vaak even in de magnetron, oven of wok en je kunt het zo naar binnen scheppen. Of je moeder of een tante of wie dan ook extra laten koken (of dat zelf zo nu en dan eens doen), dat invriezen en ontdooien als je het wilt eten.

Anders bij de hogeschool of universiteit in de kantine gaan eten? (Geen idee hoeveel het daar kost.)
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 18:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In R'dam centrum: de wok to go. Daar kan je voor vijf euro zo'n bakje met oosters eten halen. Volgens mij is dat voor afhaaleten nog best gezond.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 19:01
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Papaya op de burgemeester van walsumweg heeft voor 5 euro een super lekkere (zelf zamengestelde) maaltijd. Daar in de buurt zit ook dunky's corner voor een goede surinaamse meal. Op de oostzeedijk beneden zit een italiaanse trattoria, waar je verse pasta's etc. kunt halen. En zo kan ik nog wel even door gaan... Ligt er een beetje aan waar je woont, i guess, maar 1 tent waar je veel divers kunt halen vind je toch niet.
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 21:32
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Je hebt ook zakjes gedroogde pasta te koop in verschillende smaken, 5 minuten koken en klaar om te eten. Ik vind ze zelf best te doen en ze kosten nog geen euro volgens mij.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 15:47
Verwijderd
Mijn oplossing: zet je er overheen, en ontdek dat zelf koken best leuk (en heel makkelijk) kan zijn!
Iedere volwassene moet nu eenmaal zelf voor zijn eten zorgen, ík ben zelfs niet zo lui dat ik elke dag iets kant-en-klaars eet.
In het begin gaat het misschien vaak mis, maar later ontdek je wat je kan, en wat je lekker vindt, en dan ben je trots op jezelf dat je een lekker maaltje hebt gekookt.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 16:23
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Inderdaad, stap even over je tegenzin heen en ontdek dat iets fatsoenlijks koken echt niet meer dan 20 minuten hoeft te duren. Minder tijd dan heen en weer naar de afhaal, dus. En bovendien meer afwisseling.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2009, 20:42
Verwijderd
Grappig...alsof ze je topic gelezen hebben bij de V&D. Bij La Place kun je nu meeneemmaaltijden kopen voor 5 euro. En ze hebben elke dag een wisselend assortiment.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2009, 21:12
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Dat is al heel lang zo.
__________________
tirade
Met citaat reageren
Oud 24-02-2009, 06:10
Verwijderd
Citaat:
Dat is al heel lang zo.
Ik kom daar nooit (alleen heel af en toe voor het aardbeienijs ), voor mij was het dus nieuw. En voor TS en alle mensen die hier reageerden kennelijk ook, want niemand kwam er mee.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2009, 11:12
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
zet je erover heen, ga koken, het is leuk!
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 26-02-2009, 17:16
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Kook voor 2 dagen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Kant-en-klaar gerechten: wat vind jij?
Leijen12
3 23-05-2014 16:17
Software & Hardware Programma voor kant en klare scripten
joey10076
8 22-03-2013 18:03
Eten & Drinken Kant-en-klaar-maaltijd do's & don'ts
Ceridwen
46 15-10-2006 16:33
Algemene schoolzaken [gezocht] kant en klaar PO sk/bio
merijn
17 12-02-2004 12:18
Eten & Drinken Wasa kant-en-klaar
MUTS123
16 24-09-2003 09:27
Software & Hardware html>ubb
pietje63
8 16-04-2002 13:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.